toimistotyöntekijä töissä la-su?

15

Hei,

Olen toimistotyössä insinöörialalla. Normaali työaikanai on 8-16 maanantaista perjantaihin. Nyt olemme lähdössä alan messuille esittelemään tuotteitamme viikonlopun ajaksi. Miten palkka muodostuu la-su osalta?

4

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki varattu.

Mitä se teidän käyttämä TES asiasta sanoo? Kannataa kysyä asiasta luottamusmieheltä tai vaihtoehtoisesti pomolta/palkanlaskijalta.

• ............

Ei muodostu mitenkään, koska alempana tai ylempänä toimihenkilönä on voimassa oleva ylityö kielto jolloin normaalista työajan ulkopuolelle työt on kielletty.

• Alkup. Kirjoittaja

Ei ole luottamusmiestä ja palkanlaskija on pomon vaimo. Tätä kierretään nyt siten, että " pitäkää viikolla joku päivä vapaata, mutta su tuutte töihin, ja samalla tuntipalkalla kuin arkena". Ymmärsin, että su työt on aina 100 prosentin korotus, mutta entäs tuo la?

• vitsinvitsinvitsi

Katso työsopimuksestasi, mitä työehtosopimusta noudatetaan. Sitten soita liittoosi. Sieltä saat tähänkin vastauksen, mikä voi olla, että on ylityökielto. Jos et ole katsonut tarpeelliseksi järjestäytyä (vaikka olet tuollaisessa työpaikassa) niin lue se työehtosopimus, joka voi löytyä täältä http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/ tai kysy neuvoa avin työsuojelun työsuhdeneuvojalta http://www.tyosuojelu.fi/fi/yhteystiedot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7155
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3998
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3473
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2187
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44