Halloo Toivo ja Mailta

Musta silmä Susanna

Miten leikkauksenne meni. Teistä ei ole mitään kuulunut leikaustenne jälkeen. Moni kaipaa teitä pallstalla. Kirjoittakaa jos jaksatte pliiiis

41

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyn vaan

No ei varmaan heti näin pian leikkauksen jälkeen ole nämä riitapalstat mielessä. Hehän voivat olla vielä sairaalassa ja tiedä miten leikkaukset ovat menneet.

• ihmettelen vaan

Miksi he muka mielisairaalassa olisivat. Outoja kirjoitat oletko-ra vai kuka ihme kun tuollaisia arvelet.

• ryryy

ryeywyy

• syöpäisenä kerran

Saisi poistaa huonoja viestejä. Kummallista ilveilyä muutamilla.

• kai kysyä saa

tarkoitatko sinä että toivo ja mailta ilveilee vai mitä tarkoitat

• Lopeta kysely

Nimimerkki Kysyn vaan ilveilee.

• Mailta

No joo olen tässä miettinyt kaikkea kovasti. Ajattelin sitten kirjoittaa kun selviää. Huomasin tuon ajattelun niin mutkikkaaksi touhuksi, että päätin jättää sen pois asearsenaalistani.
      Lyhyesti sanottuna ei leikattu ollenkaan. Oli kuulema liian monessa paikassa. Lääkäri löysi sitä ympäri runkoa naamasta alkaen. Nyt on sitten uudenlaiset hoitosuunitelmat vuorossa.
      Ei tuo monien uusien syövän valtaamien kohtien löytyminen kovin kiva uutinen ollut, mutta toisaalta oli se sittenkin kiva kun löysivät ettei jääneet sinne tekemään pahojaan.

• 7+2

Olen syvästi pahoillani! Siirryt siis kronikko-potilaaksi. Toivotaan, että tilaasi hoidetaan niin, että se pysyy vakaana. Jaksamishalit sinulle tulevissa rankoissa hoidoissa!

• ikimuori1

AAMUN AJATUS POSITIIVAREILTA:

Älä kuvittele, että ikäviä asioita ei osuisi sinun kohdallesi,
        mutta päätä, että mitä tahansa tapahtuukin, sinä selviät siitä.

Myötätuulta tuleviin koitoksiin.

• Mailta
        7+2 kirjoitti:

Olen syvästi pahoillani! Siirryt siis kronikko-potilaaksi. Toivotaan, että tilaasi hoidetaan niin, että se pysyy vakaana. Jaksamishalit sinulle tulevissa rankoissa hoidoissa!

Kiitos vaan toivotuksista. Minusta tuntuu, että selviän tästä enkä ole pahemmin huolissani.

• Mailta
        ikimuori1 kirjoitti:

AAMUN AJATUS POSITIIVAREILTA:

Älä kuvittele, että ikäviä asioita ei osuisi sinun kohdallesi,
        mutta päätä, että mitä tahansa tapahtuukin, sinä selviät siitä.

Myötätuulta tuleviin koitoksiin.

Selviän ilman muuta, ei muu ole tullut mieleenikään. Kiitos vaan toivotuksista.

• ikimuori1
        Mailta kirjoitti:

Selviän ilman muuta, ei muu ole tullut mieleenikään. Kiitos vaan toivotuksista.

Vastaas rehellisesti, eikö tullut?

• Mailta
        ikimuori1 kirjoitti:

Vastaas rehellisesti, eikö tullut?

Ihan rehellisesti ei tullut kuin ehkä hitusen ohimenevänä tunteena. Katsos kun minä olen sisäistänyt sen tiedon, että vaikka mitä lääkkeitä ja parannuskeinoja keksitään niin aina kuolleisuus pysyy 100% :sena. Jos en kuole tähän niin sitten johonkin muuhun. Jos kuolen tähän niin sitten en kuole mihinkään muuhun vaikka ne olisi kuinka tappavia ja vaarallisia asioita tahansa.

• Mailta, tahdon sinulle sanoa, että Rauha jonka Jeesus sinulle on antava on pysyvä rauha, ei sellaista jonka maailma voi antaa, vaan pysyvää Rauhaa Jeesus antaa Sinulle.

Älä pelkää,
      Siunausta iltaasi ja yöhöösi

• Mailta

Kiitosta vaan Kari sinulle koko viestistäsi. Ei minua pahemmin pelota. Hieman vaan ajatteluttaa. Koeta sinäkin kestää vaikka ei se aina helppoa ole.

• Mailta

Siitä leikkausaikeesta vähän. Omalääkäri löysi sitä syöpää vain kahdesta kohtaa ja leikkasi itse terveyskeskuksessa toisen pienemmän pois oman käsityksen mukaan. Laitto lähetteen Keskussairaalaan ja sieltä ihotautipuolelta tuli kutsu toisen leikkaukseen.
      Kun menin sinne niin ihotautilääkäri tarkasti koko miehen ja sanoi, että sitä syöpäähän on näkyy ympäri ukkelia. Ei voi leikata niin paljoa. Pitäisi olla yksi ihminen varaosiksi eli nahanluovuttajaksi.
      Sanoi siinnäkin vielä olevan syöpää jonka se omalääkäri sanoi leikanneensa.
      Nyt sitten leikkaushaaveet jäi ja alkoi muunlaiset touhut. Jotain outoja kirjainyhdistelmiä vaan luetteli.
      En viitsinyt pahemmin kysellä muuta kuin tarvitseeko tänne tulla vai jätetäänkö tähän. Katso vähän oudosti minua ja sanoi, että ilman muuta tänne on tultava useamman kuin kerran. Marraskuun lopulla alkaa operaatiot joista en tiedä mitä ovat.
      Tässä tämä seikkailu joten eikun täysillä kohti uusia jänniä seikkailuja eli häijyjä hoitoja.

• ikimuori1

Tulee mieleen jotta miten sitä ihminen osaisi ottaa vastaan tyynesti sen mitä elämä eteen tuo ja luottaa siihen et kaikella on joku tarkoitus. Kuitenkin elämä on lyhyt ja syöpään sairastuminen koskee muitakin ihmisiä kuin vaan sairastunutta. Kesken elämän nakataan vakavalla sairaudella? Mites................ eikös siinä vängällä mieti esim sellaista, että millä mallilla yleensä elämä just tällä hetkellä on? Mitä on "kesken"?.

• Mailta

Jaa mitäkö kesken. Tuntuu kuin en olisi koko elämässäni saanut kunnolla valmiiksi mitään joten vähän kaikki on jotenkin rempallaan.
        Nytkin aloitan jotain uutta. Suunnittelin aivan noin aivovoimisteluksi aloittaa jonkun kielen opettelun. En mene mihinkään kursseille koska tuo terveys on mitä on. etsin jotain sellaista jota voin netissä opiskella. Tavoite ei ole mikään virallisen tulkin tutkinto, vaan yksi torjuntakeino omiin surkeuksiin käpertymistä vastaan ja pidän aivoja kunnossa koska tuo pääraukkakin on saanut kärsiä enemmän kuin suositukset neuvoo.

• ikimuori1
        Mailta kirjoitti:

Jaa mitäkö kesken. Tuntuu kuin en olisi koko elämässäni saanut kunnolla valmiiksi mitään joten vähän kaikki on jotenkin rempallaan.
        Nytkin aloitan jotain uutta. Suunnittelin aivan noin aivovoimisteluksi aloittaa jonkun kielen opettelun. En mene mihinkään kursseille koska tuo terveys on mitä on. etsin jotain sellaista jota voin netissä opiskella. Tavoite ei ole mikään virallisen tulkin tutkinto, vaan yksi torjuntakeino omiin surkeuksiin käpertymistä vastaan ja pidän aivoja kunnossa koska tuo pääraukkakin on saanut kärsiä enemmän kuin suositukset neuvoo.

No en usko et rempallaan. Tai että käpertyisit. Taidat narrata. Minkä kielen?

• Mailta
        ikimuori1 kirjoitti:

No en usko et rempallaan. Tai että käpertyisit. Taidat narrata. Minkä kielen?

En nyt vielä tiedä mikä olisi sellainen. Olisikohan Rauma tai Savo sellaisia joilla voisi aloittaa niin näkisi onko tuota kielipäätä ollenkaan. Jos ei ole kielipäätä niin mitenkähän tuo laskeminen kävisi. Voisin aloittaa ensi talvena sellaisista pienistä mäistä niinkuin muurahaispesän päältä.

• ikimuori1
        Mailta kirjoitti:

En nyt vielä tiedä mikä olisi sellainen. Olisikohan Rauma tai Savo sellaisia joilla voisi aloittaa niin näkisi onko tuota kielipäätä ollenkaan. Jos ei ole kielipäätä niin mitenkähän tuo laskeminen kävisi. Voisin aloittaa ensi talvena sellaisista pienistä mäistä niinkuin muurahaispesän päältä.

No jos savvoo ni katos sitten et on tarpeeksi laadukas oppimisalusta nääs kun vastuu oikeaoppisesta oppimisesta jääp sulle ihtelles :-). Menestystä opintoihin.

• Mailta

Minulla on aina jotain kesken. Jos jonkun saan loppuun niin aloitan jotain uutta.
      Se tässä syävässä harmittaa eniten miten se läheisiä rassaa. Näyttää paljon enemmän huolestuttavan kuin minua. Minä joudun rauhoittelemaan ja rohkaisemaan.

• Ei ole syöpäpotilas

Tuohon voi lisätä, että ei omakohtaista kokemusta syövästä, ja täällä roikkuu.

• 7+12
        Ei ole syöpäpotilas kirjoitti:

Tuohon voi lisätä, että ei omakohtaista kokemusta syövästä, ja täällä roikkuu.

Tältä ketjulta on poistettu kaksi viestiä, tämä tiedoksi!

• ikimuori1

Miten joku voi suhtautua noin rauhallisesti? Toisaalta ihailtavaa. Varmaan helppoakin kun voi suhtautua noin.Ja toisaalta arvaan mitä siellä taustalla on.

Minä taas stressaisin paljon asioista mitä keskeneräistä jälkeeni jää, jos nyt menettäisin toimintakykyni ja kuolisin pois. Siis keskeneräistä sellaisissa juuri minun ja läheisteni elämää koskevissa suurissa linjauksissa. Tulisi varmaan kiirus järjestellä asioita että ne sujuvat ja ovat järjestyksessä ennen kuin kuolen. Ja toisaalta varmaan kapinoisin sitä, et joutuisin luopumaan. Vaikka kuinka tiedän et täältä kukaan ei selviä hengissä. En kuitenkaan haluaisi luopua nyt, en vielä.

Olen kuullut monen sanovan tuota, oman sairauden lisäksi "joutuu" lohduttamaan toisia.
      Se on aika raskasta.

• Mailta

Ehkä tuo elämä on karsinut monia asioita ja muuttanut joita juttuja parempaan suuntaan ja toisia taas huonompaan. Minä olen ollut aina sellainen joka koetan selvitä tilanteista ja olen huomannut, että jos niitä jää murehtimaan niin selviämiskyky heikkenee.
        Jos hätääntyy niin ei osa järkevästi ajatella miten toimia. Tässä nyt ei tietysti omat toiminnat auta kun on syövästä kyse, mutta asenne että täytyy ajatella miten asiaan suhtautuu parhaiten, se on säilynyt.
        Panikointi on pahin mitä voi tulla esteeksi monissa tilanteissa ja sitä yritän välttää viimeiseen asti. Joskus sekin meinaa iskeä.
        Jotkut tuttavani epäilee mielenterveyttäni ja ovat sen sanoneetkin ihan itselle, kun en ole hermona syöpäni takia.

• ikimuori1
        Mailta kirjoitti:

Ehkä tuo elämä on karsinut monia asioita ja muuttanut joita juttuja parempaan suuntaan ja toisia taas huonompaan. Minä olen ollut aina sellainen joka koetan selvitä tilanteista ja olen huomannut, että jos niitä jää murehtimaan niin selviämiskyky heikkenee.
        Jos hätääntyy niin ei osa järkevästi ajatella miten toimia. Tässä nyt ei tietysti omat toiminnat auta kun on syövästä kyse, mutta asenne että täytyy ajatella miten asiaan suhtautuu parhaiten, se on säilynyt.
        Panikointi on pahin mitä voi tulla esteeksi monissa tilanteissa ja sitä yritän välttää viimeiseen asti. Joskus sekin meinaa iskeä.
        Jotkut tuttavani epäilee mielenterveyttäni ja ovat sen sanoneetkin ihan itselle, kun en ole hermona syöpäni takia.

Kyllähän sitä yleensä itse kukainenkin pyrkii selviytymään "tilanteista", mutta kun on aina saanut olla suunnilleen terve, teveyden menettämisen uhka ja vakavaan sairastumiseen yhdistyvä jopa kuoleman pelko on itsekullekin sellainen kohta elämässä ettei varmaan koskaan aiemmin. Se hallitsemattomuuden tunne, että tämä ei nyt ehkä olekaan omissa käsissä, tekee siitä usein pelottavan. En tiedä. Varmaan riippuu siitääkin missä vaiheessa elämä on. Ja kyllä monikin alkuvaiheessa hätääntyy, mutta sitten voikin rauhoittua kun huomaa ettei tämä nyt kuolemaksi ollutkaan.

Oikeassa olet siinä että kannattaa koittaa säilyttää positiivinen ote asiohin ja elämään jos vain suinkin kykenee. Paniikin pyrkiminen välillä pintaan lienee kuitenkin asivan luonnollista ja liittynee itsesuojeluvaistoon. Se ettet hermoile syöpäsi kanssa voi olla suojautumiskeino tai sitten yksinkertaisesti olet niin valmis yksilö että olet sinut asian kanssa. Tällaisiakin nimittäin on.

• Mailta
        ikimuori1 kirjoitti:

Kyllähän sitä yleensä itse kukainenkin pyrkii selviytymään "tilanteista", mutta kun on aina saanut olla suunnilleen terve, teveyden menettämisen uhka ja vakavaan sairastumiseen yhdistyvä jopa kuoleman pelko on itsekullekin sellainen kohta elämässä ettei varmaan koskaan aiemmin. Se hallitsemattomuuden tunne, että tämä ei nyt ehkä olekaan omissa käsissä, tekee siitä usein pelottavan. En tiedä. Varmaan riippuu siitääkin missä vaiheessa elämä on. Ja kyllä monikin alkuvaiheessa hätääntyy, mutta sitten voikin rauhoittua kun huomaa ettei tämä nyt kuolemaksi ollutkaan.

Oikeassa olet siinä että kannattaa koittaa säilyttää positiivinen ote asiohin ja elämään jos vain suinkin kykenee. Paniikin pyrkiminen välillä pintaan lienee kuitenkin asivan luonnollista ja liittynee itsesuojeluvaistoon. Se ettet hermoile syöpäsi kanssa voi olla suojautumiskeino tai sitten yksinkertaisesti olet niin valmis yksilö että olet sinut asian kanssa. Tällaisiakin nimittäin on.

Niin tuosta hermoilemattomuudesta vielä. On tuo kuolema hipaissut monesti aika läheltä. Nuo muutamat aikaisemmat syövätkin on ehkä parkkinnuttaneet.
        Itse kyllä olisi henkilökohtaisesti valmis, mutta jäljellejäävät surettaa.

• ikimuori1
        Mailta kirjoitti:

Niin tuosta hermoilemattomuudesta vielä. On tuo kuolema hipaissut monesti aika läheltä. Nuo muutamat aikaisemmat syövätkin on ehkä parkkinnuttaneet.
        Itse kyllä olisi henkilökohtaisesti valmis, mutta jäljellejäävät surettaa.

Ymmärrän. Kun on saanut elää monenkirjavan elämän, ei sitä niin itse enää kapinoi, mutta kun pitää otttaa huomioon toisetkin. Kun sinun elämäsi on kytkyissä toisiinkin ja huoli heistä sitten onkin se pahin. Vaikka toisaalta näkeekin et kyllä he pärjäävät, mutta kuitenkin. kai sitä on sellainen harha et on jotenkin jossain mielessäjoillekin korvaamaton ja ainutkertainen kuitenkin :-).

• Ei synkkyytä

Näinhän se on.Terve ihminen ajattellee toisin kuin sairas.Itsekkin aina saan lohdutella terveitä lähimäisiä,sillä en halua että he olisivat huolissaan.Toiset ihmiset ovat vahvempia,näinhän se vain on.On asioita joille ei voi mitää.Tsemppia sinulle Mailta.

• ikimuori1

En usko että sairauteni tai sairastamattomuuteni muuttaa käsitystäni tästä asiasta ja kannattaa muistaa että vakavia ja henkeä uhkaavia sairauksia voi olla muitakin kuin juuri syöpä.Sairauden mukanaan tuoma tunne siitä, että et hallitse mitä sinulle tapahtuu vaatii sopeutumista ja en usko että kovinkaan moni kykenee ohittamaan sitä olan kohautuksella, en minä ainakaan.

Lämpimät ihmissuhteet kuuluvat ihmisyyteen ja täten on luonnollista että he joille olet tärkeä, ovat sinun voinnistasi huolissaan ja murehtivat sitä. Varmaankaan heidän tarkoiteuksensa ei ole lisätä sairastuneen taakkaa. Tunne ohittaa varmaankin usein sitten järjen tällaisissa tilanteissa.
        Kuitenkin useimmiten läheisten tarkoituksena on olla tukena eikä taakkana.

• Mailta

Hei ei synkkyyttä. Kiitos vain toivotuksistasi. Toivon sinulle myös voimia tautisi kanssa.

• Mailta
        ikimuori1 kirjoitti:

En usko että sairauteni tai sairastamattomuuteni muuttaa käsitystäni tästä asiasta ja kannattaa muistaa että vakavia ja henkeä uhkaavia sairauksia voi olla muitakin kuin juuri syöpä.Sairauden mukanaan tuoma tunne siitä, että et hallitse mitä sinulle tapahtuu vaatii sopeutumista ja en usko että kovinkaan moni kykenee ohittamaan sitä olan kohautuksella, en minä ainakaan.

Lämpimät ihmissuhteet kuuluvat ihmisyyteen ja täten on luonnollista että he joille olet tärkeä, ovat sinun voinnistasi huolissaan ja murehtivat sitä. Varmaankaan heidän tarkoiteuksensa ei ole lisätä sairastuneen taakkaa. Tunne ohittaa varmaankin usein sitten järjen tällaisissa tilanteissa.
        Kuitenkin useimmiten läheisten tarkoituksena on olla tukena eikä taakkana.

Joo ymmärrän sen, että lheisillä on tarkoitus tukea, mutta jotkut ovat sellaisia luonteeltaan että "kävelevät pitkin seiniä" kun on syövästä kyse ja he itse ovat tuen tarpeessa. Näin se on tuo minun kohdalla.
        Voi kun saisin omaa rauhallisuuttani siirrettyä läheisiini, mutta ei se siirry vaikka kuin yritän puhua heile.

• ikimuori1
        Mailta kirjoitti:

Joo ymmärrän sen, että lheisillä on tarkoitus tukea, mutta jotkut ovat sellaisia luonteeltaan että "kävelevät pitkin seiniä" kun on syövästä kyse ja he itse ovat tuen tarpeessa. Näin se on tuo minun kohdalla.
        Voi kun saisin omaa rauhallisuuttani siirrettyä läheisiini, mutta ei se siirry vaikka kuin yritän puhua heile.

Ymmärrän. Tuon taki juuri monet eisät sitten mielellään kerrokaan läheisilleen syövästään yhtään mitään. Siis ainakaan muille kuin ihan samassa taloudessa asuville.pääsee itse helpommalla kun ei kaikkea kerro.

• 87690
        Mailta kirjoitti:

Hei ei synkkyyttä. Kiitos vain toivotuksistasi. Toivon sinulle myös voimia tautisi kanssa.

Mailta tarkoitti aivan selvästi nimimerkki "Ei synkkyyttä".

• naapurinkrannista
        87690 kirjoitti:

Mailta tarkoitti aivan selvästi nimimerkki "Ei synkkyyttä".

Onko hän syöpäpotilas vai miksi roikkuu täällä. Outo tyyppi tuo mailta.

• ikimuori1
        naapurinkrannista kirjoitti:

Onko hän syöpäpotilas vai miksi roikkuu täällä. Outo tyyppi tuo mailta.

On tietenkin jos on kerran niin sanonut. Lisäksi ainoita jolla on asenne kohillaan eikä osallistu näihin kotkotuksiin täällä.

• Ei ole synkkiä

Syöpäpotilaat eivät ole SYNKKIÄ,joko Korri pyytää anteeksi väittämäänsä.

• IkiMuori

Enpä tiedä, kysy Korrilta.

• Ei synkkyyttä ...

Et siis muista kaikkia nikkejäsi.Ei kannata vaihtaa koko aikaa ja sitten käy näin.Syöpäpotlaat eivät ole SYNKKIÄ!

• IkiMuori

Kenelles sinä puhut???

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94