ANNIKA EI OLE KEHITYSVAMMAINEN

Emme ole samanlaisia

Tässä eräs kasvatusalan ihminen haluaa nyt kommentoida näitä todella vajaita kirjoituksia Annikaa koskien.

Jos ihmistä ei ole asiantuntevalta lääkärin/psykiatrin taholta erikseen diagnosoitu ja hänellä ei ole erityisen tuen tarvetta, hänet luokitellaan siis terveeksi tai lähes normaaliksi ihmiseksi.

Annika on kaunis nuori eloveena-tyttö. Nuoruuteen kuuluu kaikenlainen epävarmuus ja itsensä vertaileminen myös toisiin. Naisilla naisia kohtaan, miehillä taas toisia miehiä.

Toisekseen: Annikan käytös on hyvin tyypillistä nuorille naisille. Ei nauraminen ja hörötys tee kenestäkään vammaista. Ihmiset ovat yksilöitä ja siis ERILAISIA. Se ei oikeuta sanomaan loukkaavia kommentteja vammaisuudesta, koska on ihan oikeasti vaikeasti vammaisia ihmisiä, jotka eivät selviä arjesta ilman apua/apuvälineitä. Menkää katsomaan syvästi kehitysvammaisia ihmisiä, jotka eivät kykene liikkumaan eivätkä puhumaan, ja tulkaa sitten tänne kommentoimaan, onko muuan BB-Annika kehitysvammainen.
Alan asiantuntijat nauravat. Maailmassa on oikeasti apua tarvitsevia sairaita ihmisiä.

21

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertainen______

On eri asteista vammaisuutta. Lievästä ADHD:sta vaikeavammaisuuteen.

• Paavo ja Raili

ANNIKA EI OLE YKSINKERTAINEN.
      Tällä perusteella meidän pitäisi luokitella jokainen vähänkin hihittelevä ja kikattava teinityttökin vähän "hölmöksi"

Arja Korisevakin omaa/ omasi ennen todella höröttävän naurun.
      Onko Arja Koriseva silloin yksinkertainen?
      Tietääkseni laulajalla on taustallaan korkeakoulututkinto.
      Myös Eija Vilpas, joka on suomalaisten mielestä monessa suhteessa turhannaurajan rooleissa esiintynyt, oma myös akateemisen koulutuksen.

• just juu

E.V.V.K noi juttus. Annika on ällöttävä kitisevä kirkuja. Toivottavasti todellakin häipyis mahd pian.

• kaikki terveitä..

kaikkia vaan haukutaan vammaiseksi, vaikka ei ole niitä. Ei edes lievästi vammasia esim. asperger tai muuta syndroomaa niillä kellään ole. Joten ihan terveitä ovat.

• haukkumisetsa

Niin ja sitten jos on oikeasti vammainen vaikka todella vaikeasti niin niitä ei sitten haukuta mitenkään. Lievesti vammainen esim. aspergerin syndroomaa sairastava tai todella ujot ovat toki kaiksta pahampia joita haukutaan.

• Kurja juttu

Kuules "ammattilainen", vammaisuutta on hyvin paljon erilaista ja eriasteista. Et sinä voi tietää Annikan sairaustilannetta tai -historiaa, jollet hänen lääkärinsä ole.

Mistä edes keksit kirjoittaa tästä aiheesta, onko joku sanonut Annikaa jollain tavalla vammaiseksi?
      Itse olen mielessäni epäillyt, että Annika saattaa olla jotenkin fas/fae-lapsi, äiti siis nauttinut alkoholia raskauden aikana. Monia piirteitä Annikassa siihen viittavana on, niin henkisesti, kuin myös ulkoisesti (silmät yms..).

En kenenkään diagnoosia tee, etkä voi sinäkään, Annika sen itse tietää vain, onko hälle diagnosoitu jotakin vammaa, mutta tulee sitä tuskin koskaan kertomaan julkisuuteen. Eikähän tarvikaan.

Ihminen se fas-lapsi on siinä missä muutkin, eikähän se Annikan vika ole, jos äiti alkoholia juonut raskauden aikana.

Monella ihmisellä on myös esim ADHD ja ihmisiä hekin ovat ja voivat ihan normaalisti pärjätä arjessä ilman mitään vaikeuksia, joten "ammattilaisen" on vähän turha sanoa, että "Annika on täysin terve, sillä ei ole mitään vaivaa", koska sitä et sinä voi tietää. Naaman perusteella ei aina voi sanoa, kuka mitenkin terve on. Esim. CP-vammaisesta voi moni sanoa, että on "tosi vammanen", mutta todellisuudessa vamma on vain liikkeissä, ei yleensä muualla ja CP-vammaiset ovat ihan yhtä fiksuja, kuin muutkin. Asperger-ihmisestäkään et välttämättä huomaa päällepäin, onko tällä jotain.

"... ja hänellä ei ole erityisen tuen tarvetta, hänet luokitellaan siis terveeksi tai lähes normaaliksi ihmiseksi."

Ei todista mitään, että vaikka ihmisellä ei olisi mitään tuen tarvetta, niin olisi täysin terve! Ei monellakaan fas-/adhd-ihmiselläkään mitään tukea ole. Eikä varsinkaan silloin, kun BB-talossa asustaa!

Jättäkäämme Annika vammoineen elämään omaa elämää, kertoo sitten itse, jos haluaa, että onko jotain vammaa tms.

Kurjaa tässä jutussa on, että ap, ilmeisesti "fanitat" Annikaa? Kovasti koitat vakuuttaa, että Annikalla ei ole mitään vammaa, mutta faktahan on, että sitä et voi sinä tietää. Loppuuko fanituksesi, jos käy ilmi Annikalla jotain vammaa tms. olevan?
      Sama juttu vähän vierestä: esim. joku laulaja, pikkutytöt kovasti koittavat inttää jonkun laulajan olevan hetero, mutta kun käy ilmi, että onkin homo, niin fanitus loppuu.

• Vaikkei sitä sanota

Minä en arvostele ihmisiä sen perusteella, onko heillä joku poikkeavuus.
        Oletko lukenut Raamattua?
        Tiedätkö mitä siellä sanotaan kaikkien ihmisten rakastamisesta?

Mutta kun nyt puhutaan täysin normaalista tytöstä, jolla nyt ehkä vain sattuu olemaan joitakin ihmisiä ärsyttäviä piirteitä, kuten nauru yms. höröttäminen, niin eihän se toki ketään vammaiseksi vielä tee.
        Sittenhän Annika elää meitä muita pidempään, koska nauraa niin paljon:)
        Ja onhan Annikassa vakavampikin puoli. Toki hän on liian mustasukkainen miksusta ja voisi hieman hillitä itseään mitä tulee Janican inhoamiseen.

Mutta kyllä minä ymmärrän Annikaa ja muitakin, esim. Sebastiania ja Terhiä, jotka eivät voineet katsoa Janican strippiesitystä. Minua itsenäni kuvottaa nainen, joka julkisesti häpäisee oman kehonsa ja ei itse edes näe siinä mitään pahaa. Ajattele nyt, jos joku sinun kaveripiiristäsi tekisi kaikkensa vain herättääkseen toisissa naisissa närää; kokeilisi yrittää vähän toisten miehiä. Kyllä minä sanon, että se vamma on pikemminkin Janicalla, mutta ei HÄNTÄKÄÄN saa siitä HAUKKUA. Tarve esitellä itseään on monesti hyväksynnän kaipuuta. Voimme vain rukoilla tällaisen ihmisen puolesta. Annika on nuori vielä. Janica kokee Annikan kilpailijana, sekä päinvastoin. Koska molemmat ovat vaaleita kauniita naisia. Kuitenkin Annikassa on jotain lapsenomaista ja viatonta kauneutta, joka ärsyttää Janicaa. Näin se on.

• Kurja juttu
        Vaikkei sitä sanota kirjoitti:

Minä en arvostele ihmisiä sen perusteella, onko heillä joku poikkeavuus.
        Oletko lukenut Raamattua?
        Tiedätkö mitä siellä sanotaan kaikkien ihmisten rakastamisesta?

Mutta kun nyt puhutaan täysin normaalista tytöstä, jolla nyt ehkä vain sattuu olemaan joitakin ihmisiä ärsyttäviä piirteitä, kuten nauru yms. höröttäminen, niin eihän se toki ketään vammaiseksi vielä tee.
        Sittenhän Annika elää meitä muita pidempään, koska nauraa niin paljon:)
        Ja onhan Annikassa vakavampikin puoli. Toki hän on liian mustasukkainen miksusta ja voisi hieman hillitä itseään mitä tulee Janican inhoamiseen.

Mutta kyllä minä ymmärrän Annikaa ja muitakin, esim. Sebastiania ja Terhiä, jotka eivät voineet katsoa Janican strippiesitystä. Minua itsenäni kuvottaa nainen, joka julkisesti häpäisee oman kehonsa ja ei itse edes näe siinä mitään pahaa. Ajattele nyt, jos joku sinun kaveripiiristäsi tekisi kaikkensa vain herättääkseen toisissa naisissa närää; kokeilisi yrittää vähän toisten miehiä. Kyllä minä sanon, että se vamma on pikemminkin Janicalla, mutta ei HÄNTÄKÄÄN saa siitä HAUKKUA. Tarve esitellä itseään on monesti hyväksynnän kaipuuta. Voimme vain rukoilla tällaisen ihmisen puolesta. Annika on nuori vielä. Janica kokee Annikan kilpailijana, sekä päinvastoin. Koska molemmat ovat vaaleita kauniita naisia. Kuitenkin Annikassa on jotain lapsenomaista ja viatonta kauneutta, joka ärsyttää Janicaa. Näin se on.

Ootko ap?

"Minä en arvostele ihmisiä sen perusteella, onko heillä joku poikkeavuus"
        Mitähän mahdat juuri tehdä??

Ei, en lue Raamattua, mutta eihän minulla ole ongelmaa rakastaa ihmistä (mistähän mahdat niin epäillä, ei kirjoituksestani ainakaan saa sellaista kuvaa!?), toisin kuin näyttää sinulla olevan! Kehtaat kirjoittaa Janicasta noin, tuon Raamattu-vertauksen jälkeen! Paljastuikin, että kirjoituksesi takana onkin epätoivoinen Annika-fani!

"Tiedätkö mitä siellä sanotaan kaikkien ihmisten rakastamisesta?
        Mutta kun nyt puhutaan täysin normaalista tytöstä..."
        Niin, vastaappa kysymykseen, loppuuko sulta Annikan fanitus, jos käy ilmi Annikalla olevan jokin vamma tms.?? Tuo on naurettavaa, paljastit kirjoituksellasi, että vänkäät ja vänkäät väkisin väittäen Annikan olevan terve, vaikkei sinulla tietoa siitä ole, mutta jos kävisi ilmi Annikalla jotain olevan, lopettaisit kannatuksen! Saisit hävetä:(

"Kyllä minä sanon, että se vamma on pikemminkin Janicalla, mutta ei HÄNTÄKÄÄN saa siitä HAUKKUA. "
        Ompa sulla pokkaa tulla tänne saarnaamaan, että Annika ei saa sanoa vammaiseksi, mutta mitä itse teet!!?? Haloo! Toivon, että et ole ap.

Siunausta eläämääsi vain ja toivottavasti joskus opit hyväksymään erilaisuutta ja että vammainenkin on ihan tavallinen ihminen.

• Ei lääkäri

Asperger ja adhd eivät ole mitään vammoja vaan ominaisuuksia..

• Tietävä-Taneli

En sitä väittänytkään, sanoin vain tuohon esimerkiksi, niinkuin tuon homoudenkin...
        Ja Asperger sitä paitsi luotellaan usein vammaksi.

• Olisikin oikein kun taloon laitettaisiinkin 2-3 oikeasti vammaista asukasta.
      Heiltä tulisi spontaaneja kuttuja ja saisi naureskella niille. Moni heidän kanssaan työskennellyt ei voi olla väittämättä etteikö välillä palaisi hermokin heihin.
      Aivan ykkösluokan asukas vaihtoehtoja pelastamaan tämä kausi.

Saan kait vielä Annikasta mainita hänen muistuttavan mielestäni liikkeissään Muppet Shown sammakko käsinukkea.

• cfkfkfkfk

Ois hyvä juttu, jos taloon laitettaisi! Mutta siitä tietää, mitä siitä seuraa: Annika räkättää niille naaman edessä, selän takana haukkuu ja puhuu pahaa... Ei voi sietää, että he saisivat enemmän huomiota, kuin se itse.

• röh röh

Minusta Annika on kuin Muppet Shown miss Piggy. Mikael vois olla se sammakko...

• outo tyyppi

Annikan tanssiminen ainakin on erittäin häiritsevän näköistä. Voiko hän oikeasti luulla osaavansa tanssia hyvin?? Ja Miksu siinä vielä kaiken lisäksi kuolaamassa vieressä sitä hyppelehtimistä. Miten koomista! Ja Annika ja Henna Kalinainen, siinä on kuin kaksi marjaa! Ovatkohan jotain sukua??!

• emmatamma

Annika ei vaikuta tippaakaan vammaiselta. Hänen "vammansa" on nuoruuden riehakkuutta, ja osaa hän olla surullinenkin, kuten silloin kun Mikaelin salatehtävä oli eristäytyä Annikan seurasta. En voi yhtyä kuoroon, joka mollaa Annikaa. Pahimpia ovat pari BB-talon äijää, jotka juonittelevat ja elvistelevät. Stefanilla ei ole mitään itsekritiikkiä. Ukko kuolasi nuoren tytön perään, kulkee läskimaha paljaana ja on aina siellä missä juonitellaan ja kieroillaan. Benistä ei kannata edes mainita mitään. On hän niin ilmiselvästi paljastanut alhaisen luonteensa.

• Kertokaa?

Kertooka nyt joku Annika-fani, että miten käy teidän kannatukselle, JOS käy ilmi joskus Annikalla jonkun vamman olevan? Loppuuko kannatus siihen?

• Annika ulos

Annika on häirikkö ja täysin holtiton. Annika häätöön ja ulos. Mikaelinkaan oikea luonne ei tule näkyviin kun tuo häirikkö on talossa.

• JustMy2Cents

Mikä nyt nykyään on vammaisuutta ja mikä ei, mielestäni Annika on kyllä outo ja jonkin verran myös maanis-depressiivinen, tunteet laukkaa hillittömästä hihityksestä ravoisiin itkupurkauksiin.

Jos pitäisi veikata niin sanoisin että Annikalle ei kuitenkaan ole diag. mitään "sen kummempaa" vaikka sillä ei ihan kaikki tunnu olevan kotona yläkerrassa.

Annikassa on kyllä tietty herkkä puoli joka saattaa vedota tiettyihin miehiin kuten esimerkiksi Mikaeliin. Toivon sydämestäni että heidän parisuhteensa jatkuu myös BB-talon ulkopuolella, Mikael voi tuoda Annikalle sitä tasapainoa sekä (henkistä) turvaa jota hän kipeästi kaipaa.

• 5+12

annika on talon päävajukki

• no mä en kyllä ainakaan usko että annika ois millään tavalla mikään kehitysvammainen vaan se on vaan semmoinen luonne.

• Sus siunakko

Meillä asuu naapurissa nuori nainen, jolta leikattu kasvain aivoista. Monet liikkeet hänellä samanlaisia kuin Annikalla. Eli jotain häikkää korvien välissä on, ehdottomasti!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6635
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      668
      2842
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1220
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1215
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      232