Mitkä kaikki kiintolevyt sopivat sellaiseen leveään liittimeen?
Löytyykö sitten leveäliittimisestä koneesta liitintä myös kapealiittimiselle kiintolevylle tai leveäliittimisessä koneessa liitintä myös kapealle?
Sata ide pata ..
4
231
Vastaukset
Leveä nauhakaapeli = IDE ("PATA")
kapea kaapeli = SATA
Aikoinaan, SATA:n alkuaikoina oli kiintolevyjä joissa molemmat liitännät myös käyttöjännitteelle, eipä kai enää missään. IDE on kuollut.
Ei vanhaan emoon, jossa vain IDE-liittimet, kannata väkisin ostaa IDE-levyä, ostaa joko IDE => SATA -adapterin tai sitten jonkun kympin hintaisen PCI-väylään liitettävän SATA-kortin, johon voi liittää useampia SATA-levyjä.- 1912
Kirjoitat asiaa. Nykyään on vaikea löytääkään isoja PATA-levyjä (500 tai 750 GB), Jos löytääkin, niin ne ovat ovat paljon kalliimpia kuin vastaavat SATA-levyt. SATA-levyjä 2 TB saa nyt jo noin 70 euroon.
PATA-SATA sovittimet ovat tosiaan halpoja. Itse ostin pari kappaletta Dealextremestä vuosi sitten vähän yli 4 dollaria/ kappale postikuluineen vuosi sitten. Hyvin ovat toimineet. Toinen on digiboksissa ja toinen vanhemmassa PC:ssä.
En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan. Omassa yli 4 vuotta vanhassa emolevyssä on yksi PATA-liitin, muut ovat SATAa. PATA-liitin on ollut tyhjänä alusta alkaen, koska DVD-asemakin on SATA:ssa. 1912 kirjoitti:
Kirjoitat asiaa. Nykyään on vaikea löytääkään isoja PATA-levyjä (500 tai 750 GB), Jos löytääkin, niin ne ovat ovat paljon kalliimpia kuin vastaavat SATA-levyt. SATA-levyjä 2 TB saa nyt jo noin 70 euroon.
PATA-SATA sovittimet ovat tosiaan halpoja. Itse ostin pari kappaletta Dealextremestä vuosi sitten vähän yli 4 dollaria/ kappale postikuluineen vuosi sitten. Hyvin ovat toimineet. Toinen on digiboksissa ja toinen vanhemmassa PC:ssä.
En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan. Omassa yli 4 vuotta vanhassa emolevyssä on yksi PATA-liitin, muut ovat SATAa. PATA-liitin on ollut tyhjänä alusta alkaen, koska DVD-asemakin on SATA:ssa.»En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan.»
Aika on tosiaan jo jättänyt IDE-liitännästä. Omassa Sandy-emossani (Asus P8P67 Deluxe) ei ainakaan ole enää IDEä, kuten ei myöskään korppuliitäntää (no tuliko korputtomuus jollekin yllärinä). Kumpaakaan en myöskään kaipaa, vaan mulle riittää sata3, usb3, firewire ja bluetooth -liittimet.Töppönen kirjoitti:
»En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan.»
Aika on tosiaan jo jättänyt IDE-liitännästä. Omassa Sandy-emossani (Asus P8P67 Deluxe) ei ainakaan ole enää IDEä, kuten ei myöskään korppuliitäntää (no tuliko korputtomuus jollekin yllärinä). Kumpaakaan en myöskään kaipaa, vaan mulle riittää sata3, usb3, firewire ja bluetooth -liittimet.No niin, eihän tuossa mitään bluetoothLIITINTÄ tietenkään ole. vittu että oon taas tyhmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225214- 254388
- 282521
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191607- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211267Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184