Levy-yhtiöt ne ihmisiä ryöstää, ei piraatit

herra möömimämmä

Itseasiassahan levy-yhtiöt vetävät välistä rahaa melkoisia summia ja tämän takia artistille ei jää käteen kuin vain hiluja.

Sitä paitsi onko reilua että yksi suuri artisti saa paljon rahaa (jopa miljoonia joissakin tapauksissa) ja muilta pienemmiltä artisteilta jää vain hiluja.

Eikä kukaan voi väittää että nämä pienet artistit olisivat sen huonompia jos eivät ole kuulleet heidän kappaleitaan. He vain eivät ole päässeet suosioon sieltä pohjalta vaikka tekisivät yhtä hyvää ellei peräti parempaa musiikkia (jos osaavat soittaa paremmin).

Ei ole myöskään oikein kieltää sellaista palvelua joka sisältää laittomia linkkejä, koska itse palvelu ei ole periaatteessa laiton vaan sen sisältämät linkit.

Mielestäni on jokaisen oma asia että lataako hän laitonta materiaalia vaiko ei, ja mielestäni operaattoria ei saisi pakottaa estämään palveluita jotka ovat laillisia (mutta sisältävät laittomia linkkejä).

Käytännössä Operaattori ei tee mitään laitonta sillä sivut kuten Pirate Bay on käytännössä laillisia (niiden sisältämät linkit tiedostojen lataukseen sitä vastoin eivät ole).

Sitä paitsi torrenttejen jakajat eivät itse asiassa tee laittomuuksia, he eivät jaa kokonaista kappaletta vaan vain murusia siitä joten korvauksienkin pitäisi olla sen mukaisia. Jos kappaleesta ladataan 1/100 kyseisen käyttäjän koneelta niin silloin kappaleen korvauksienkin tulisi olla 1/100 osaa sen lisenssi hinnasta.

Ei ole oikein laittaa esim. aseen myyjiä oikeuteen jos he myyvät aseen asiakkaalle ja tämä tappaa jonkun vuosia myöhemmin ostopäivästään.

Samoin ei ole oikein laittaa operaattoria vastuuseen siitä että he tarjoavat ihmiselle mahdollisuuden käyttää nettiä vapaasti.

http://www.tietokone.fi/uutiset/tekijanoikeusvaki_pohtii_muiden_operaattoreiden_haastamista

4

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herra möömimämmä

Itse asiassa tutkimuksista käy ilmi että piraattien lataajat ovat suurimpia levyn ostajia, joten suosittelenkin nyt vastarintaa: Älkää ostako levyjä suomessa niin kauan kuin tekijänoikeusjärjestöt vaativat rangaistuksia ja estoja operaattoreille.

Niin kauan kuin operaattorit pakotetaan estämään käytännössä laillisia palveluita niin suosittelen että älkää ostako myöskään levyjä tällaisena aikana.

-kiittäen herra möömimämmä

• herra möömimämmä

Ja jos alkaa tekemään mieli musiikkia niin kuunnelkaa radiota niin kauan että kyllästytte sieltä tuleviin toistokappaleisiin jotka on pyöritetty puhki jo kymmeniä vuosia sitten.

• roppakauppa

"Levy-yhtiöt ne ihmisiä ryöstää, ei piraatit". Yhtä fiksua on sanoa: "Ruokakaupat ne ihmisiä ryöstää, ei myymälävarkaat". Mieti hetken. Bisnestä tehdään aina, tykkäsit siitä tai et.

• No commercial value

Kunpa levy-yhtiöt edes tekisivät bisnestä. Mutta nehän eivät edes pidä vanhoja levyjä saatavilla, kun se tulee totutuilla menettelytavoilla liian kalliiksi. Ainoat mahdollisuudet ovat siis etsiä jostain käytetty levy sikahinnalla tai hankkia laiton kopio ilmaiseksi. Levy-yhtiöitä tai artistia ei kumpikaan tapa hyödytä ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7422
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2366
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43