Jänisten talviruokinta.

jelppiä

Aattelin tässä syksyllä ruveta ruokkii jusseja ja tarviin hieman vastauksia

1. Millä jäniksiä kannattaa ruokkia ja miten?

2. Mikä ampuma suojaksi?

3. Miten olis jos pistää himmeän valon ruokintapaikalle muutamaa päivää ennen metsästystä? kuun valossa tietysti voi myös ampua mutta mikäli lamppu toimii voisi sitäkin käyttää?

4. Olen ajatellut laittaa uuden kiikarin ja sijoittaa siihe noin 600-1000 euroa mitä suosittelette?

5. Ammunko pienoiskiväärillä vai 222?

8

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarski7

"1. Millä jäniksiä kannattaa ruokkia ja miten?"

Tyypillisesti ruokitaan kaatamalla haapoja ravinnoksi tai antamalla heinää ja suolaa.

"3. Miten olis jos pistää himmeän valon ruokintapaikalle muutamaa päivää ennen metsästystä? kuun valossa tietysti voi myös ampua mutta mikäli lamppu toimii voisi sitäkin käyttää?"

Metsästyslainsäädäntö kieltää keinovalon käyttämisen pyyntitapahtumassa. Et saa siis käyttää minkäänlaista lamppua kohteen valaisuun ammuttaessa. Muuten lampun kanssa saa toki metsässä huiskia.

Muut kysymykset olivatkin niin makuasioita, että vaikea ottaa kantaa.

• jussi pupujussi

Lisäyksenä semmoinen, että pienoiskiväärillä ei saa ampua jänistä, joten se ei ole makuasia.

PS. Aloittajan ideana oli varmaan jelppiä enemmän metsästäjää, kuin jusseja.

• Jänön voi ampua
        jussi pupujussi kirjoitti:

Lisäyksenä semmoinen, että pienoiskiväärillä ei saa ampua jänistä, joten se ei ole makuasia.

PS. Aloittajan ideana oli varmaan jelppiä enemmän metsästäjää, kuin jusseja.

WMR:llä, jos sellanen sattuu olemaan. Mulla on Quad ja se on osttautunu kelpo peliks. LR:llä voi reenata ja WMR:llä metsästää.
        Vähän kalliimpi, paljon kivempi.

• Pupulla nälkä

Nyt on jäniksillä heikot eväät kun lumenpinta laskee ja kerran syötyä evästä vain paljastuu. Nyt jos mahd koivua, pajua, haapaa kumoon ja heinää jänisten elinalueille. Hyvä talviruokinta näkyy ekojen poikasten määrässä.

• ei riistanhoitoa tuo

Otsikko oli kyllä hieman harhaanjohtava. Riistanhoito on eriasia kun "haaskapyynti"

• hoitaa pataan

Ei tosiaankaan ole aloittaja riistanhoidon asialla, päinvastoin voisi sanoa.

• kdkadkadkad

Hahahahhahah vielä syöttää ja ampuu siihen ajahahahahahahhaha. Mee vaikka safarille ampumaan norsuja auton vierestä.

• sdfsdafs

Ja mene sinä pujottamaan silmukka kaulaasi tolvana..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43