todella kylmää...eilen ennuste täksi päiväksi 18C päivälämmöksi...mitähän se mainiossa rantakohteessa on yöllä?
Kanarilla on
37
1481
Vastaukset
- asdfgaa
Vaihda ennustajaa... vaikka AEMETiin eli Espanjan ilmatieteen laitokseen. Tässä Las Palmasin ennuste.
http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/palmas-de-gran-canaria-las-id35016 - Barraquito = ei kirj
Tuo lienee El Hierron lämpötila, se on Kanarian saarista ´kylmin´.
El Hierro ei ole koskaan ollutkaan rantalomakohde. Sinne mennään retkeilemään ja sukeltamaan. Muilla saarilla lämpötila yhä edelleen 24 - 26c. Viime yönä lämpö oli 20c.
Näiltä mainioilta saarilta löytyy sopiva lämpötila jokaiselle... - rantaloma!
Ainakin lämpimämpää kuin Suomessa tähän vuodenaikaan ja se riittää mulle.
- ranta-lmao
Onneksi Mr. tollolla on tuo lukihäiriö... ei kukaan erehdy luulemaan näitä sen juttuja tosiksi.
- Krooninen matkakuume
Aiheeseen liittyen minulla olisi kysymys. Onko joku ollut tammikuussa Kanarialla (esim. Inglesissa)? Itse olen ollut siellä monesti marraskuussa, samoin maaliskuussa, ja lämmintä on ollut. Mutta onkohan tammikuussa kovin viileän tuntuista. Ovatko hotellihuoneet kylmän kosteita? Fuerteventuralla aikoinaan sai palella helmikuussakin. Piti nukkua aamutakki päällä ja sukat jalassa. Se oli epämiellyttävää. Ainahan voi toki mennä Thaimaahan, jossa lämpöä riittää, mutta olisi kiva päästä kohteeseen lyhyemmässä ajassa ja myös pienemmällä budjetilla
- kosteat paikat
Thaimassa riittää tällähetkellä myös vettä...saattaa alimpien kerrosten huoneet tuntua kosteilta... ;)
- ölli
Tammikuussa olen käynyt Inglesissä ja päivällä oli ihan ok mutta huoneisto tosiaan oli epämiellyttävän kylmänkostea iltakahdeksasta lähtien,onneksi villasukat oli mukana
- ellumar
Olemme jo 3 kertaa olleet teneriffalla tammikuussa.Päivälämpötila upea mutta yöllä toooosi kylmä
- leif
ölli kirjoitti:
Tammikuussa olen käynyt Inglesissä ja päivällä oli ihan ok mutta huoneisto tosiaan oli epämiellyttävän kylmänkostea iltakahdeksasta lähtien,onneksi villasukat oli mukana
Tosi on, vaikka lämpötilat päivällä tammikuussa on noin 25 c-astetta, niin yöllä on aika viileää. Villasukat ja flanellipyjama kannatta ottaa mukaan. Olen viettänyt monet tammikuut Kanarian eri kohteissa.
- aata
ja tänään tilattiin caleta de fustaan 2vko matka 11-25.12..on käyty ennen fuertefenturassa ja tuulista siellä oli
onko kokemuksia castillo de antigua huoneistohotellista?ja koko paikasta?ainakin siellä on erittäin hyvä leipomo...luin netistä.- b
Oltiin vuosi sitten marraskuun lopussa 11 vrk:tta yhtenä iltana tarvi villapaitaa muuten selvisi t-paidalla päivisin n. 30 astetta eikä tuullut juuri lainkaan. Paikan kävelee ympäri n. puolessa tunnissa ei siis kovin iso. Pari hyvää ruokapaikaa muistaakseni The rock ja Diana löytyy meren suunnasta katsottaessa oikean puoleiselta ostoskadun päästä. Muutamat ruokapaikat olivat surkeita varsinkis hotelle lähellä oleva paikka, joka on toisessa kerroksessa. Auto on melkein vuokrattava silloin pääsee käymään läheisessä ostarissa jossa on Spar ( huomattavasti halvempaa ) Sijaitsee vasemmalle Caleta De Fustesta n. 2 km.
- tolloko?
kato säätiedotuksesta....
- asdadassad
15. päivä oli ihan tavallinen päivä sään puolesta... Maspalomasissa oli 23.6 astetta. Tollolla on omat mittarit vuorilla.
- 3+6
tuas sinä katteellinen tollo länkytät tuotaa sammoo virttä kylymistä säestä.näkköö ettee tuo ou koska käänä, eekä taea koskaan peästäkkää kanarijalle.
myö jotkaa ollaa oikeesti kääty usseemmin sielä tiijetää siät ja naatiaan niistä - lämmintä on
Kanarialla on lämmintä.
Accu-weather näyttää ennusteissaan jatkuvasti 23 astetta ! ! !
http://www.accuweather.com/forecast.aspx?partner=netweather&metric=1&loc=EUR|ES|SP018|TENERIFE SUR - Eva Aurinkoinen
Kanarian virallinen mittausasema on pohjoisosassa saarta. Esim Puerto Ricossa on AINA viitisen astetta lämpimämpää. Oudon viileää keliä onkin luvattu.
- Kanarian kävijä
Ei pidä paikkaansa. Esim. nyt Puerto Ricossa on ollut virallisten mittausten mukaan pitkän aikaa pari astetta viileämpäa kuin esim. Playa de Inglesissä.
- tenerife
Eli normi finsk kesä mut ei sada
- pysytään asiassa
Suomessa on monta vuotta siitä että kesällä sataisi paljon ja olisi vain 20 paikkeilla lämmöt. Kyllä viime kesänä ja sitä edellisenä oli todella vähä sateinen ja lä'mmöt liki 10 viikkoa 25C paikkeilla päivällä. Yötkin oli 15-18C ainakin heinäkuussa. On nyt siltiu lapsellista verrata Suomen ja Kanarian kelejä ja sanoa että tammikuussa on takuulla lämpimämpää kuin Suomessa....takuulla on mutta ei Kanarialla rantakelejä silloin ole....vaan lämpimämpää kuin Suomessa.
- canrios
sä se vaan jaksat!!
- kanarian kävijä
Hei rantaloma. Sun kantsii kattoa esim. Inglesin sää sellaisesta linkistä, kuin Weather Forecas Playa del Ingles. Pitää muuten paikkansa melkein tunnin tarkkuudella.
- liivalaija
nyt on taas tämä hörhö päässyt vapaalle. Ei muuta tekemistä kuin Kanarian haukkuminen/thaimaan ylistys. Toisessa keskustelussa tällä palstalla kehui olevansa taas pian lähdössä Thaimaahan. Amatööriprofiloija määrittelee tämän keskustelun aloittajan henkilöksi, joka on ehkä kerran päässyt Kanarialle, mutta ei sitten ikävä kyllä ole ollut siihen uudelleen mahdollisuutta ja tietenkin se v*****aa, joten kiva on mollata paikkaa ja sinne matkustavia, kateellinen kun on. Thaikuissa hän tuskin on koskaan käynyt, ei välttämättä edes kanariallakaan, mutta jos on miestä/naista kumota nämä olettamukset, niin olisi kiva kuulla kokemuksistasi molemmissa paikoissa, ei näitä yleisluontoisia heittoja Thaimaan paremmuudesta tai Kanarian kamaluudesta.
- dondon
Olin viikko sitten Americasissa. Kahen viikon aikana ei mittari laskennu edes yöllä kertaakaan alle 20 astetta. Usein oon ollu granilla tammikuussa, nytkin ajattelin viikoks mennä sinne. Ilma voi olla hieman viileää öisin mutta päivisin auringossa
kyllä tarkenee. Villapaita mukaan ja ei ne hotellitkaan ole kosteita olleet. Selvää on
että tammi helmikuussa ilmat ovat vaihtelevampia, mut kylmää ei ole juuri koskaan.- hennariitta
Tänään päivällä Playa del Inglesissä varjossa 32 astetta ja nyt klo 19.47 paikallista aikaa 23. Iltapäivallä oli hieman pilvistä. Aamulla yleensä 20 ja aurinko paistaa. Suomesta ostetulla mittarilla mitattu
- hennariitta
Lämpötila nyt klo 19:00 kanarian aikaa 22 astetta meidän terassilla. Rantatiellä klo 13 samoin paikallinen aika. 23 astetta ja kova tuuli. Mukavan keli, tosin dyyneillle en halunnut mennä koska tuuli nostatti hiekkaa
- Prt
Eipä haittaa Kanariansaarilla yöllä oleva viileys, kun aina matkalla mukana pieni lämmitin.
- kuolen nauruun
lämmitin matkalaukussa...? Kuolen nauruun sillä luulin että villasukat on se älyttömin mutta että oma lämmitin...saanko arvata että rahat on vyölaukussa ja vaimolla on samanlainen tuulipuku kuin sinulla...?
- kaikkea sitä
myös päivälämpötilat on laskussa ja yöt...kokeilkaa ensi yönnä miltä tuntuu kun laskee lämmöt 15C kuten Kanarialla on....on siinä melkoisen kylmää kyyti ja varsinkin kun on kivilattiat ja vain viltti käytössä...rantakelit on kyllä tuossa kaukana ja kun siellä vielä aina tuulee niin kylmää on kyyti...en menisi vaikka maksettaisi...kierrän siis kaukaa ja olen kyllä käynnyt ...kerran.
http://www.foreca.com/Spain/Playa_del_Ingles - Ihana loma
kaikkea sitä kirjoitti:
myös päivälämpötilat on laskussa ja yöt...kokeilkaa ensi yönnä miltä tuntuu kun laskee lämmöt 15C kuten Kanarialla on....on siinä melkoisen kylmää kyyti ja varsinkin kun on kivilattiat ja vain viltti käytössä...rantakelit on kyllä tuossa kaukana ja kun siellä vielä aina tuulee niin kylmää on kyyti...en menisi vaikka maksettaisi...kierrän siis kaukaa ja olen kyllä käynnyt ...kerran.
http://www.foreca.com/Spain/Playa_del_InglesVoi sinua ressukkaa, kovasti tuntuu toisten matkustelu ahdistavan. Ei ole itselläni tapana nukkua taivasalla, mutta 15 asteessa kyllä nukkuisin kuin tukki. Itse asiassa nukun suunnilleen tuossa lämpötilassa talviaikaan kotona. Kiva kuulla ettet ole Kanarialle tulossa, ettei tarvitse samassa koneessa moisen natisijan kanssa matkustaa, jos vaikka viereen sattuisi. Matka lähellä, eikä lämpötilat huoleta ollenkaan.
- Una hembra
Ei puhuttu mitään matkalaukusta? Lukihäiriökin?
Entä jospa se pieni lämmitin onkin vaimo??
- vilperi571
Heitetääs taas vähän realismia kehiin; olen saarilla matkustellut vuodesta -92 lähtien joka vuosi ja parhaimmillaan 3-4 kertaa vuodessa; kelejä on nähty kaikenlaisia, mutta esim. se myrsky vielä puuttuu omista havainnoista. Satanut on ja kuviakin esitelty tuolla "mun" foorumilla joistakin poikkeuksillisista olosuhteista.
Viilein paikka on ollut Teideä lukuunottamatta Las Palmasissa jossa kerran olin 5 viikkoa (tarina julkaistu) ja kahdeksan auringonottopäivää sattui sille jaksolle.
Yölämpötiloista alimmat ovat olleet 14 asteen pinnassa, mutta niitä havaintoja on vain jokunen. Korkeimmat 30 paremmalla puolella varjossa, mutta samoin niitäkin vain muutama.
Yleiskeli on pyörinyt siinä 18-27 paikkeilla vuorokauden ajasta ja pilvisyydestä riippuen ja väriäkin on joka reissulla nahkaan saanut niin halutessaan.
Sotis tuolta naapurifoorumilta on kiitettävästi päivittänyt porttolakrutsin tilannetta ja lämpö ollut siinä alimmillaan 18 asteen pinnassa, pilvistä ja kohtuurunsaasti myös sadetta, joten siellä viikon/kahden matkailijat ovat nyt kärsineet vähän ilmasta. Ja viimevuonna oli kuulemma näihin aikoihin hellettä.
Joten vuodet ei käy yksiin ja tilanne voi muuttua päivittäin ihan niinkuin suomenkin kesässä ja siihenhän saarten ilmastoa nyt lähinnä pitäisi verrata talvikautena.
Hyvillä mielin taas lähdetään Maspalomasiin ja se "kinkkumittarikin" lähtee matkaan, joten reaalista tietoa lämmöistä ja keleistä on taas jossain vaiheessa tulossa! :)- sinne
Missä kyseinen porttola sijaitsee?
- Puerton akka
Tosiaankin viime aikoina Puerto de la Cruzissa on ollut kylmää, kylmää merituulta, pilvistä ja sateista. Lääkäriasemilla on vilskettä riittänyt, kun turistit ovat vilustuttaneet itsensä. Keuhkoputkentulehduksia on runsaasti. Minäkin taidan huomenna joutua lääkärin pakeille. Olen vanha akka ja menin mokaamaan t-paitasillani ... oli niin mukavan lämmintä ... kävelylenkin lopussa oli pureva merituuli ja satoi. Olen niin tyhmä, että hävettää! Aikuisen pitäisi osata pukeutua.
- Sotavento (ei kirj.)
Ollaankohan me samassa kaupungissa? Olen ollut Puerto de la Cruzissa nyt tasan 4 viikkoa, enkä kertaakaan ole palellut. Iltareissuillakin on puolipitkät caprit jalassa, sandaaleilla pärjää, pitkähihainen paita on ollut päällä tasan yhden kerran. Vilkaisin juuri ulkolämpöä osoittavaa mittaria, lukema oli 18,5. Myönnän, että on ollut hieman epävakaista, mutta päivittäin on aurinkokin näyttäytynyt. Tämä ilmiö siis aivan viime päivien ajalta. Alku oli todella hienoa, kuten vuoden takainen marraskuu kokonaisuudessaan. Pureva merituuli tuntuu rannoilla, pahin paikka on San Telmon alue, mistä kannattaa pysyä pois, Playa Jardinin lähellä on myö usein tuulista. Itse asun nyt talojen suojaamassa keskustassa ja täällä ei tuulesta ole hajuakaan.
Olen myös kuullut täällä riehuvasta flunssasta, mutta olisiko tuo kuitenkaan säähän sidoksissa. Eikös ne taudit leviä viruksina?
- vilperi571
Puerton akka; elä ole milläsikään; itse jo kerroit että terveysasemilla on ollut vilskettä, joten et ole taatusti ainoa "huonomuistinen"! :)
Kyllä mulla lähtee mukaan nk. pitkät kalsarit paitakin ihan vain iltaviiluja varten kun hotlan terassilla sitä myrkkypötkyläänsä vetelee. Ja pahimman yllättäessä se matkatakkikin on päälle heittää jos oikein viilua tulee; kerran Palmasissa ollessa näin oli pakko tehdä kun varroin lähtöpäivänä ulkona bussin lähtöä lentoasemalle ja vettä tihuutti ja raaka tuuli ja lämpöä about 15-16 astetta. Hotlana oli silloin Catalinan aukion Miami! :) Lähden reilu viikon päästä 3 viikoksi Puerto Ricoon. Toinen kerta, näihin samoihin aikoihin olin joku vuosi sit. Ei mitään valittamista nyt haluun lämpöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154