Jos ei olisi

Kohta lähden taas

rahasta kiinni niin kuinka moni vaihtaisi Kanarian loman Thaimaan paratiisiin? Ja ollaan nyt rehellisiä ja esim. liian pitkä lento tai että Kanarian kelit sopii paremmin suomalaiselle ei käy...lento on reilu 3 tuntia pitempi ja kylmiä kelejä ei kukaan kaipaa...ehkä sydänvikaiset? mutta rehellisesti...menisitkö jos olisi rahapussissa varaa? V.2010 sinne matkusti 110 000 ja heillä olisi siiten varaa....oletko sinä tänä tai ensi vuonna?

http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2011111514754893_ma.shtml

41

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surusts

Thaimaalaiset ei paneta, siis eurooppalaisten seuraan Kanarialle

• kanarialle

Olen miettinyt asiaa, kanarian matka varattu 2 viikoksi, entä jos menisi välillä johonkin muualle kuin kanarialle. Ensimmäiseksi ajattelen lentomatkaa koska 6 tunnin lennollakin viimeisen 1,5 tunnin aikana toivosin tämän jo loppuvan. Ja pakko sanoa että en tykkää lämpimän saunanilmasta jonka luuden siellä olevan.Ehkä jollakin lomallani sinne lennän, en tiedä tuntuu joten kaukaiselta ajatukselta täytyy antaa kypsyä. Ei se rahallisesti paljon kalliimmaksi tule koko reissu.

Kanariankävijä

• ketopela

En menis, rahaa kyllä olis. Mua ei kiinnosta katella suomalaisia - tai muitakaan - pedofilejä. Kerran oon Thaimaassa käynyt ja se yököttävä pikkupoikien ja -tyttöjen halailu oli ihan liikaa. Helmikuussa teen kyllä aina kolmen viikon reissun Balille, et lentomatka ei sinänsä oo se este, vaikka lentämistä inhoonkin. Bali on vaan niin ihana paikka, et kyllä sen kestää :) Joulut oon aina Inglésissä.

• Tartsa N.

Thaimaahan tai muihinkaan saunailmastomaihin en lahtisi lomalla mistään hinnasta, kun se ilmasto ei yksinkertaisesti sovi minulle. Työmatkoissa on ihan tarpeeksi kestämistä. Sen sijaan lähden huomenna Teneriffalle. Rahapussi on niin täynnä, että piti ottaa palkatonta vapaata ja lähteä reissuun.

• Parasiitti

Miksikähän Kanarian palstalla roikkuvat Thaimaa-fanit ovat järkiään noita lukihäiriöisiä tomppeleita? Thaimaassahan käy nykyisin ihan normaalejakin ihmisiä.

• mikkiooooooo

lyhyt lentomatka-tolkullinen ilmasto-hyvä hygienia-...nämä plussana kanarialle.
      en usko että thaimaa kuitenkaan voisi kummemmin säväyttää.on ihan ok, että se joka tykkää thaimaasta menee sinne ja se joka kanariasta niin se sinne. parasta on se, jos kaikki saa sen mitä itse haluaa.

• Lisaboa

Meillä ei ole rahasta kiinni. Molemmissa käydään, mutta enemmän Kanarialla. Vaikka ap vähättelee, on lento Thaimaahan paljon, paljon pidempi ja aikaerokin tekee oman tehtävänsä. Thaikuissa pari ekaa päivää menee "puolivaloilla" ja takaisin tullesssa pitkän lennon jälkeen ja taas aikavyöhykkeitä ylittäneenä ei ole kovinkaan levännyt olo, niin kuin loman jälkeen kuuluisi. Kanarianmatkailussa aikaerolla ei ole mitään merkitystä, kun se on niin pieni. Ja tosi on, että Thaimaan kuumassa ilmastossa ei jaksa harrastaa liikkumista ollenkaan niin paljon kuin Kanarialla. Päivästä useimmat tunnit ovat niin kuumia ja aurinko porottaa sellaisesta kulmasta, että ainut mahdollinen aktiviteetti on lähinnä makaaminen uima-altaalla, mikä ei sekään tosin ole huono juttu ollenkaan... ihan ikävä tulee Karon Beachin Hiltonin uima-allasta ja sen baaria sekä mukavaa hedelmätarjoilua. No, joka tapauksessa seuraava matka on Inglesiin, missä meinaamme kävellä, ajella autolla ja nauttia auringosta ilman mielettömiä aurinkorasvauksia. Ja liikennekulttuuri on siellä huomattavasti mukavampaa jalan liikkujalle kuin Thaimaassa! Molempi parempi, mutta Kanarialle matkustaa 200 000, Thaikkuun 110 000 suomalaista vuosittain. Enkä usko, että rahasta on kiinni, hintaero ei ole kovinkaan suuri.

• kokleitonen

Ei raha ole ainut kriteeri niin kuin tämä alkuperäinen kirjoittaja olettaa! Ne ovat juuri noita asioita, että lento on lähes kaksi kertaa pidempi (esim. Gran Canaria 6 t 40 min vs. Phuket 12 tuntia) ja kaikki ei TODELLAKAAN rakasta sitä kuumaa ja kosteaa ilmastoa ja sitä, että joutuu todella hölväämään aurinkorasvojen ja vesipullojen kanssa, mitä kanarian leveysasteet eivät useimmilta vaadi. Kuule aloittaja, kerro itse kokemuksistasi kysymyksiesi perusteiksi. Heität kysymyksiä, mutta voisit omilla kokemuksillasi perustella, miksi juuri sinä olet valinnut Thaimaan. Kerro vaikka aluksi, mihin olet taas lähdössä.....!

• 10h30min

Menolento Helsinki-Phuket ei kestä kuin 10h30min, eli noin 4h enemmän kuin Gran Canaria. Olen tosin lentänyt sinne myös siten että lentoaika mennessä oli vain 9h50min. Riippuu tuulista.

Paluulento vajaan tunnin pitempi johtuen ilmeisesti yläilmakehän virtauksista (mennessä pääosin myötätuuli, palatessa enemmän vastaista).

• oikaisu
        10h30min kirjoitti:

Menolento Helsinki-Phuket ei kestä kuin 10h30min, eli noin 4h enemmän kuin Gran Canaria. Olen tosin lentänyt sinne myös siten että lentoaika mennessä oli vain 9h50min. Riippuu tuulista.

Paluulento vajaan tunnin pitempi johtuen ilmeisesti yläilmakehän virtauksista (mennessä pääosin myötätuuli, palatessa enemmän vastaista).

tuo paluumatka ei siitä johdu että tuulee...se johtuu siitä että maapallo pyörii ja kun lennetään idästä länteen niin kohde ikäänkuin pakenee edellä....käsititkö? Aina kun lennetään idästä länteen niin matka-aika on piempi...joskus kjova myönteinen avittaa mutta noin yleensä....

• Viime vuodenvaihteen kahden viikon matkani Gran Canarialle maksoi yli 2000 euroa. Vaihtoehtona minulla oli Dominikaaninen tasavalta. Juurikin lentomatkan pituuden takia valitsin Gran Canarian. Lento Domikaaniseen tasavaltaan olisi kestänyt välilaskuineen muistaakseni 12 tuntia.

Ei muuten palellut. :)

• oikaisu

eikö pitänyt olla rehellinen ...vuoden vaihteessa Kanarialla kyllä paleltaa...ainakin meressä ja illalla...ja YÖLLÄ.

• Las Palmas
        oikaisu kirjoitti:

eikö pitänyt olla rehellinen ...vuoden vaihteessa Kanarialla kyllä paleltaa...ainakin meressä ja illalla...ja YÖLLÄ.

Yöllä nukutaan ja minulle esmm. on paljon tärkeämpi, että on lämmi ja aurinkoista, kun uida meressä. Olen ollut usein päiviä rannalla , mutta en oo käynyt uimassa.
        Elämä on:)

• don Luis

Espanja,joka on suomalaisten suosituin matkakohde,sivistysmaana vetää paljonkin pitemmän korren.Miksi se, ettei jaksa/voi olla lentokoneessa juurikaan yli kuutta tuntia ,muka kelpaa syyksi valita kohde.paljonkin yli kanarian talvilämmön paikoissa olleena en ymmärrä miksi pitäisi olla pakosta liian kuumassa paikassa.Siellä voi sitten päivien päätyttyä olla tarpeeksi.jos olen yli 30 kertaa käynyt kanarialla ja n.70 kertaa espanjassa (olen käynyt muuallakin)niin eiköhän olisi ollut talouden puolesta(senhän piti olla halvempi kohde)mahdollisuudet.Mitä sanot niille ihmisille joilla kertakaikkiaan ei ole kuin viikko n.s. talvilomaa. Kauanko ehtii olla lomakohteessa jos tilaa viikon matkan?Inglesissä ei kertaakaan ole ollut liian kylmä.olen jopa joulun aikaan käynyt meressä uimassa j.n.e.En siis vaihda.

• Miksi ihmeessä minun pitäisi mennä Thaimaahan kun haluan Kanarialle?

• ärsyttää T-vouhotus

Juu, en kaipaa tosiaankaan Aasiaan!

• white lady

Mites nyt tuon rahan mainitsin, Thaimaassahan pitäis olla niiiiin halpaa! Sitähän kaikki kehuvat.
      Voihan sitä mennä vaikka Meksikoon tai jonnekkin muualle kauas, miks just Thaimaaseen?! Aasiaahan se on; ruoka, lyhyet ihmiset, huoratoiminta...jne.

• ei vaihtoa

Jos vaihtaisin kohdetta, en tottavia menisi sinne thaikkulaan. yksi kerta riitti ja toista ei tule. Luulin sitä pikku paratiisiksi mutta phyh kaikkea kanssa. rahasta se ei ole kiinni. Onhan siellä kaiketi vieläkin niin halpaa, mutta kun ei natsaa niin ei sinne halua mennä.

• Outo vertaus

Aika hölmöä verrata kanariaa ja thaimaata. Vähän sama kuin vertaisit Uutta-Seelantia ja Meksikoa keskenään ottamatta yhtään kantaa että mitä kohtaa mistäkin maasta vertaat.

Et siis ota mitään kantaa että mistä kanariansaaresta tai mistä osasta mitäkin saarta käytät vertauksessa ja samoin mitä osaa thaimaasta käytät vertauksen toisena osapuolena.

Kanariansaarilta kun löytyy useita eriluonteisia saaria ja kullakin saarella erilaisia (ja jopa eri ilmastoisia) osia. Samoin thaimassa on aika eri asia oletko jossain koillis-thaimaan viidakossa, bangkokissa vai jollain andamanienmeren paratiisisaarella.

Vertailetko autokauppojakin tehdessäsi ain että ostatko toyotan vai volkkarin miettimättä yhtään sen enempää mikä malli, mikä moottori, mikä varustelu, mikä hinta jne?

• Kohta Kanarialle

Voi voi, ihan niinkuin täällä muutama jo on kommentoinutkin, niin raha näiden kahden välillä tuskin on ratkaisevassa roolissa. Thaimaan halpuutta ja Kanarian kalleutta on riittävästi tuotu esiin. Kyllähän nämä ovat täysin erityyppisiä kohteita, eli jotkut meistä viihtyvät vaan paremmin Euroopassa, eri syistä. Ilmasto on yksi merkittävä ero, eikä suinkaan Thaimaan eduksi. Toinen on kulttuuri. Ja sitten se lentomatka, vaikka sitä kuinka yrittäisi selitellä, liika vaan on liikaa.

Muitakin kohteita maapallolta onneksi löytyy.

• Perdone

Veikkaan että tänne kirjoittaa ne jotka eivät ole koskaan käyneet Thaimaassa, ehkä eivät Kanariansaarillakaan? Kaikki viittaa vain tekemisenpuutetta potevien kossien ajanvietteeseen, kun luulevat saavansa nauraa Kanariankävijöiden vastauksille. Taikka sitten tässäkin on paikallaan vanha sanonta: hulluilla on halvat huvit! ????

• helmat1234

Teneriffalla n. 20 kertaa käyty. Viime elokuussa halusimme käydä katsomassa niin monien kehuman Thaimaan. Matkat ja eläminen tulivat maksamaan yhtä pajon olet sitten kummassa paikassa tahansa. Eläminen Thaimaassa halvempaa mutta lento sinne kalliimpi. Lento Thaimaaseen ihan järkyttävä, mennessä 13, 5h ja takaisin 14.5 h välilaskuineen (Finnmatkat). Tuon 6 tuntia Teneriffalle jotenkin jaksaa vielä istua. Teneriffalla, vaikka olisi kuuma, jaksaa sentään mennä kävelemään, mutta Thaimaassa oli kuin saunassa, et jaksanut liikkua mihinkään etkä tehdä mitään, mutta tulihan 3 viikkoa vain levättyä ja luettua. Thaimaa on kaunis maa ja ihmiset ystävällisiä, mutta sanoisin, että seuraavaksi kutsuu taas Puerto de la Cruz.

• leif

En osallistu etes sellaisiin kilpailuihin, joissa on joku kaukoidän matka päävoittona. Kun oleskelet puolikin vuotta sellaisessa lämmössä, niin jopa kaipaat Suomea. Matkathan ovat nykyään melkein ilmaisia, joten luulen, ettei se monellakaan ole rahasta kiinni. Toiset vain eivät minun lailla tykkää sellaisesta lämmöstä. Monessa paikassa olen reissannut, mutta kyllä keskitalvella on aina mukava palata muutamaksi viikoksi Kanarialle. Mielestäni Kanarian ilmasto on ainakin minulle ihanteellinen oletpa millä saarella tahansa. Helmikuussa taas 3 viikoksi Mas Paloomakseen lenkkeileen ja pyöräileen. Korpelan poika Kemistä on muuten kirjoittanut hyviä vaellusoppaita Kanarialta. Ei muuta kuin menoksi!

• oikeesti..pliis

nää provoaloitukset on niiiiiiin huonoja...siis panostakaa nyt nähä...edes hieman jotain uutta tulokulmaa näihin..siis oikeesti...v...u oikeesti...

• muuallekinvoimennä

Thai-kulttuuri ei kiinnosta pätkääkään, jos haluaisin olisi ollut tilaisuus käydä siellä jo monesti, mutta tuskin lähtisin edes jos saisin ilmaisen matkan ja matkarahaa.
      Ladyboyt ja lapsiprostituutio, en halua nähdä sellaista.

• Barraquito = ei kirj

Samat sanat, en menisi vaikka maksettaisiin! Miksi sinne pitäisi mennä?
      Onneksi on vapaus valita, Aasiassa on oltu ja nyt ollaan täällä. So simple...
      Miksi ihmeessä täällä ärhentelee ja louskuttaa vain thaikku-fanit?
      Missä ovat esim. Intian ja etelä-Amerikan kävijöitten uhoilut?

• no niin

minä kysyin että jos ei olisi rahasta kiinni niin kuinka moni vaihtaisi...helpotetaan kun tuo sana Thaimaa on täällä punainen että minne vaan missä on lämmintä ja n. 10-12 tunnin lentomatka...ja ollaan tällä kertaa rehellisiä..yllä eivät monetkaan olleet?

• Lentosukat

Et selvästikään pysty ymmärtämään kuin yhden vastauksen, ja kun et raukka sitä saanut, yrität vängällä sitä hakea. Onko jotenkin vaikea ymmärtää, että moni ei halua istua yli 10 tuntia lentokoneessa? Minulle tuo 6 tuntiakin alkaa olla jo kipurajoilla. Ihan sama minkä niminen paratiisi siellä 10 tunnin lennon päässä on, kun ei kiinnosta niin ei. Sori nyt vaan.

• don Luis

Kuka sinun mielestä ei ollut rehellinen?Miksi sen lentomatkan pitää olla 10-12 tuntia?Olen käynyt m.m. Bahrainissa (yhtä kaukana kuin kanaria)eikä jäänyt sen kummempaa vetoa sinne.Ehkä se on vallitsevien olosuhteiden lisäksi tämä eurooppalaisuus ja sen myötään tuoma sivistystaso.Niin "jännittävä" kuin esim. Intia on,niin sen huonot puolet ,pitkän lentomatkan lisäksi ,pitävät sen poissa laskuista. Kerro missä on 10 tunnin päässä lämmintä.(unohda pohjois- afrikka.)

• juupajuuu

kuten ennen hellsinki laulo" sex anal sex oral viva las palmas" :)

• Mä lähden mielelläni Puerto Ricoo. 6h ihan sopiva lento aika, reilun viikon päästä :) 3 viikoksi.

• Kysyn vain

Missä päin Thaimaata pääsee treenaamaan fillarilla?

• roooperttiii

olen käynyt kanarialla n. 20 kertaa ja thaimaassa 4 kertaa . mielestäni on hyvin makuasia kummasta pitää enemmän. olen ollut vaimon kanssa pattayalla sekä phuketissa( olemme 60-v) . kahden viikon matkassa ei tule juurikaan hintaeroa , kun laskee kaikki menot realisesti.monet moittivat thaimaata joistain asioista, mutta itse olen lähtenyt sinne lomalle , en etsimään epäkohtia kulttuurista,tosiasia on ,että kanarialla jaksaa enemmän touhuta, koska lämpötila on Suomalaiselle(60-v) sopivampi kuin thaimaassa. lentomatka kanarialle tuntuu lyhyelle , kun vertaa thaimaan lentoa. lähden nyt 1.1.2012 puerto ricoon 60-v , synttäreitä vitettämään ja aion mennä ryysyrantaan/ignlesiin , katsomaan vihkikirkkoani , kasbahiin. aivan mainioita lomapaikkoja molemmat , thaimaa ja espanja

• agui es muy bien

Thaimaa miksi!!!!!!!

• Sol

rehellisesti,en lähtisi...matka on liian pitkä ja en todellakaan halua lähteä sinne y punto.Paljon pitäis vettä virrata, että mieleni muuttaisin. Sorry, mutta en vaan halua sinne, tuhat kertaa mieluummin kanarialle : )

• ellanora

Toisinpäin tein tällä kertaa, eli vaihdoin jo varatun 2 viikon Phuket-matkan Gran Canarian matkaan. Päätökseen vaikutti se että sääkartat näyttivät pelkkää pilveä ja sadetta Phuketiin, aurinkoa Kanarian Moganiin. Voin kertoa, että loma siellä oli mitä mahtavin, ainoa mitä kaipasin oli tropiikin luonnonäänet iltaisin, joihin olen Thaimaan matkoilla tottunut.

Rahaa on nyt sitten jemmassa vielä toiseen talvilomamatkaan. Kohde ei vielä päätetty.. riippuu taas säistä.

Kanaria yllätti positiiisesti. :)

• Tartsa N

Joko sinä tyhmän kyselijä olet mennyt sinne parasiittien niemimaalle vai vieläkö kikit täällä talvimyskyissä?

Minä kerkesin tässä ketjun aikana piipahtaa viikon Teneriffalla ja ajattelin lähteä uudestaan tuossa maaliskuulla pariksi viikoksi, kun oli taas niin mukavaa. Onneksi oli lentokentällä 21-vuotias Glenfiddich tarjouksessa, kun minua ei kiinnosta alaikäiset edes viskeissä.

• Tuulipukuporukalle

Höh! tuulipukukansan juomaa tuo "21-vuotias Glenfiddich tarjouksessa" mutta makunsa kullakin pitä per'aukiset juo.

• Tartsa N
        Tuulipukuporukalle kirjoitti:

Höh! tuulipukukansan juomaa tuo "21-vuotias Glenfiddich tarjouksessa" mutta makunsa kullakin pitä per'aukiset juo.

Kyllä se kokiksen kanssa menee alas ihan hyvin. Thaikkulassahan viskin ikä ilmoitetaan viikkoina ja myydään tuulipukukansalle vuosina.

• anliLa

minua ei ole koskaan kiehtonut kuumuus ja hikinen loma. En takuulla lähtis Thaimaaseen, en!! Mitkään kuvat ei ole saanut mieltäni muuttumaan. Olen kiertänyt Eurooppaa ristiin rastiin ja se on sitä lomaa. Kanariansaaret esim.

• Kerta riitti

Thaimaa ei oikein innosta, kun se yöelämä on todella kauheeta katseltavaa isot miehet kulkee pikkupoikien kanssa. Sehän se onkin monen Thaimaanmatkaajan tärkein syy mennä sinne usein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94