Ajoin eilen pyörälläni, jossa on tuplapistosuojatut renkaat. Huomasin eturenkaassa nastan, jonka poistin välittömästi. Ihme ja kumma - rengas ei vuotanut! Nastoja laittava huligaani sai kokea suuren pettymyksen! Tosin tuplapistosuojattu rengas on paksumpi ja raskaampi ajettava, mutta viehän sisärenkaan vaihto tai paikkauskin aina aikaa, mikä myös pidentää matka-aikaa. Tuplapistosuojatut renkaat ovat syönneet keskinopeutta vain yhden kilometrin verran. Vaikutus on siis päivän pyöräretkellä vain noin puoli tuntia.
Tuplapistosuojaus
7
165
Vastaukset
Siis renkaat laskee keskinopeutta vain 1km/h ja se vaikuttaa päivän ajossa puolituntia.
Näköjään tulee paljon ajettua, että se puolituntia tulee, kun
20km/h ja 10h tekee 200km.
Nyt se ajetaan 19km/h nopeudella ja aikaa kuluu 10h ja 32min.
Jos ajaa 20km/päivä, niin muutos olisi 3min, mutta alkuperäinen kirjoittaja ei niin lyhyttä lenkkkiä aja...- Isi ajaa hiljaa
Parin tunnin lenkki 5 km/h. Pistosuojatut renkaat alle ja aikaa kuluu 2,5 tuntia, nopeus 4 km/h.
- ripax
Kyllä ajan päivän aikana jopa yli 200km kesäaikaan pyörälenkillä en kuitenkaan päivittäin. Paljonkohan käytätte aikaa rengasrikkojen korjaukseen vuodessa? Itse olen käyttänyt yksinkertaisella pistosuojauksella noin 30min kahdessa vuodessa. Kaksinkertainen pistosuojaus on ollut minulla käytössä vasta 1 000km:n verran ja ajallisesti pari kuukautta. Ehkä rengasrikot jäävät joksikin aikaa historiaan?
Eiköhän ne kilometrit "aja" kiven murut renkaisiin eikä tunnit. Noin hitaalla ajolla saattaisi mennä pelkässä hiekoitussepelissäkin pitkiä matkoja, kun hiertäminen on vaatimatonta = pienet voimat viemässä kiven muruja renkaasta läpi.
- aasinsilta
No kerron sitten oman kokemukseni tässä.Koskien pistosuojattua sisäkumia,( Biltema myy, saksalaisvalmisteinen).
Asensin sähköpyörääni tällaisen.Mutta vaikeus tuli kun piti laittaa ilmaa renkaaseen.Ventteltappi on niin lyhyt ettei ilmaa saa laitettua.Vanne on kaksoisseinämäinen alumiini.Venttiili tavallinen auton venttiili.
Aikani käsipumppua sorvattuani,sain ilmaa renkaaseen.Siinä sitten pyörä väärinpäin ollessa, kokeilin renkaan tasapainoa polkimista pyöräytellen.Rengas oli niin epätasapinoinen että jo pienessä nopeudessa pyörä alkoi hppiä.Sisääkumin litku oli ilmeisesti kiinteytynyt yhteen paikkaan.
Mutta enkö vaan hankkinutkin .....pistosuojatun sisäkummin. - putkikamelikuski
Mulla ollut kulkuvälineessä jo 5 v. pistosuojatut ulkokumit. aluksi 4½ samat kumit kesät talvet, ei yhtään rengasrikkoa. Renkaat menivät kyljistä paskaksi vuotavien venttiilien vuoksi (kun en aina viitsinyt pumpata uutta ilmaa renkaisiin). Hommasin uudet kumit eikä sit edelleenkään ollut mitään ongelmia, paitsi hissukseen vuotava venttiili. Talveksi hankin ja vaihdoin saman valmistajan nastakumit alle, joissa pistosuojaus -> ei edelleenkään rengasrikkoja.
Nyt pari viikkoa olin pyöräilemässä ja ajoin vahingossa hämärissä rikotun kaljapullon yli, ei mitään vaikutusta ilmanpitävyyteen. Kyllähän nuo tietysti ajan mittaan hapristuu ja saattaa mennä rojut läpi, mutta olen todella tyytyväinen hankintaani. Ei turhia renkaanpaikkaamisia tms., tietysti hankintahinta on hieman korkeampi ja vähän enemmän joutuu puuroa syömään.... - Börje 321
Paras vaihtoehto rullaavuuden suhteen on kuitenkin litkut :)
Nimim. 2 kesää maastossa litkuilla ja paluuta sisureihin ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131