Millaiset Karhu racing matrix sukset?

Hiihdonuusharrastaja

Ostin tuossa edullisen suksipaketin ja sukset ovat Karhu racing matrix (carbon honeycomb) vihreä pohja. Itse en ymmärrä suksista mitään niin ajattelin kysyä et jos joku tietää et millaiset sukset ovat kyseessä ja miltä vuodelta sekä tekeekö niillä mitään...

13

4701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Karhu valmisti Matrix-sarjaa 1980- ja 1990-luvuilla. Ne olivat eräitä oman aikansa parhaimpia suksia, joilla mm. Kirvesniemet hiihtivät kilpaa. Vihreä pohja viittaa pakkaskelin suksiin.

Itse olen vielä silloin tällöin hiihdellyt Karhu Matrixeilla. Jos sukset ovat ehjät ja sopivat pituudeltaan ja jäykkyydeltään sinulle, ne kelpaavat loistavasti kuntohiihtoon.

• Hiihdonuusharrastaja

Eli retrot sukset. =) Kiitokset nopeasta vastauksesta. Jollakin laskurilla laskeskelin et olisivat sopivat mut en ole vielä päässyt kokeilemaan suksia kun lumesta ei tietoakaan.

• Minäpä ostinkin legendaariset Cubixit!

• -

Cubixeja ei ole näkynyt kaupan läheskään niin paljon kuin Matrixeja. Toki Cubixien aikakausi taisi olla aika lyhyt, eikä yhtä menestyksekäs kuin Matrixien...

• kiinnostunut

Minkähän arvoiset ovat kyseiset sukset tänäpäivänä?

• -

Kirpparilla on näkynyt Matrixeja hintaluokassa noin 5 euroa - 40 euroa. Riippuu paljon kunnosta ja siteiden mallista.

• Matrix-hiihtäjä

Löysin kirpparilta tyylikkäät Karhu Matrix 1180 -sukset, joissa on valkoinen pohja punaisilla teksteillä. Jos Matrix-suksia on valmistettu vihreällä, sinisellä ja valkoisella pohjalla, niin onko niissä jotain eroja? Onko eri väriset pohjamateriaalit suunniteltu eri lämpötiloihin?

• -

En tiedä, onko materiaaleissa käytännössä mitään eroja, mutta suksien profiileissa on eroja:

Suksien tekstin vihreä väri viittaa pakkaskeliin, sininen väri pieneen pakkaseen ja punainen kosteaan keliin.

Karhu Matrix on mielestäni hyvä ostos kuntohiihtoon.

• Perintöhiihtäjä

Kysytään tässä samassa ketjussa.

Minulla on kahdet isän perintösukset. Molemmissa lukee päällä Karhu Racing Matrix.

-Ensimmäisessä on päällä teksti Goldski of Sarajevo ja pohjassa sinisellä "Karhu Racing Matrix". Keskikohdassa on kaksi vähän eriväristä palaa, aivan kuin palapelin liitoksella.

- Toisessa on päällä teksti Goldski of Calgary ja pohjassa vihreällä "Karhu Racing". Keskikohdassa on asteikko 1-15.

Tuleeko näitä suksia voidella mitenkään. Ensimmäisessä keskiosa on jo jotenkin erilaista materiaalia. Toisessa on kuin voiteluasteikko. Entä luistovoitelu?

• -

Ne "palapeli"-sukset ovat pitopohjasukset, jotka on tarkoitettu ongelmakelille, eikä niitä tule voidella mitenkään. Se hassu palapeli tomii pitona. Toiset lienevät normisukset, joihin voi laittaa pitoa, elleivät sitten ole luistelusukset, joita Clagaryn jälkeen jo oli markkinoilla.

Periaatteessa luistovoitelun voi suorittaa normaalisti, mutta koska niillä ei ehkä kannata lähteä kisoihin, miksipä suotta luistovoitelemaan retrosuksia... Harjaa pohja kiiltäväksi ja ladulle.

• Pappurainen

Alemmat ovat pitopohjasukset. Itselläni vieläkin aktiivikäytössä 2017. Kolmisenkymmentä vuotta ovat minua palvelleet, kolme reissua tälläkin viikolla. Erinomaiset sukset kevään hangille ja liisterikeleille.
        Pitopohjaa olen joskus varovasti hiekkapaperilla pyyhkäissyt ja n. Viiden vuoden välein sulatellut parafiinia luisto-osuudelle.

• Perintöhiihtäjä

Kiitos vastauksesta. Tämä selvensi asiaa. Meinasin alkaa aamulla voitelemaan suksia mutta pohjat näyttivät sen verran erikoisilta mihin oli tottunut ala-asteen puusuksi aikoina etten uskaltanut tehdä niille mitään.

Enköhän minä hoida noilla nämä sunnuntaihiihdot. Isä hiihti aikoinaan kymmenien kilometrien lenkkejä mutta itse en taida jaksaa ainakaan vielä kuin muutan kilometrin pyrähdyksiä. Siinä suhteessa ei ole ainakaan pojassa polvi parantunut. Sukset on kyllä kestänyt hyvin isältä pojalle.

• -

Ne ovat laadukkaat sukset nykyajan mittapuunkin mukaan. Muistetaan, että suomalaiset huiput ottivat mitaleja vastaavilla suksilla olympiavuonna 1984.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223