tarvitsisin hieman apua tälläiseen tehtävään kun tällä hetkellä ei onnistu sitten ollenkaan.
tehtävä kuuluu näin:
Tee ohjelma, joka tulostaa näyttöön fahrenheit/celsius listan siten, että tulostettavan listan rajat kysytään, Käyttäjältä kysytään alussa fahrenheittien alaraja,yläraja sekä askel(minkä välien tulostetaan).
Listauksen muoto tulee olla seuraava
-10F on -23c astetta
0F 0n -17c astetta
Tehtävä tulee tehdä, joko for tai while lauseella.
Kaava: Celsius=5.0/9*(fahrenheit-32)
Hieman apua tähän, en itse vain millään keksi toimivaa ratkaisua.
for/while lause
4
201
Vastaukset
- 1=1silmukka
noh... älä käytä while-juttua tai no... jos haluat, minä käyttäisin suoria hyppyjä ja ehtoja.
funktio jolla kysyt sitä astetta, olisi: atoi() varmaankin, ja siihen laskenta kaava ja sitten printf vaikka millä tulostat laskun jälkeen.
jaa kuuluu tehdä while, no laitat vaikka että for (1=1); ja tähän väliin {} se ohjelma ja hyppy sieltä vaan pois. Silloin voit käyttää hyppyäkin jos luistat vähän :)
atoi() on se funktio kai mitä hait tuossa.. - C-Jermu
Unohda välittömästi edellinen vastaus, tässä ei ole ohjelmasi kannalta päätä eikä häntää.
Oletan, että osaat kysyä käyttäjältä arvot, jonka jälkeen sinulla on muuttujat:
temp_min;
temp_max;
step;
/* Tässä välissä teet virhetarkastelut, että onko noissa arvoissa järkeä, ts min isompi kuin max, step ei ole nolla, jne */
/* Laske montako kokonaista askelta mahtuu tuohon määriteltyyn väliin */
step_amount = floor((temp_max-temp_min)/step);
double celcius = 0.0;
for(int i=0; i - C-Jermu
Jostain syystä viesti katkesi, tässä tuo for -luuppi:
for( int i = 0; i < step_amount; i) {
celcius = (temp_max-32) / 1.8;
/* Tulosta celcius, temp_max(fahrenheit) halutulla tavalla */
/* Vähennä temp_max halutun askeleen verran */
temp_max -= step;
} Jos joku tekisi minun kaikki työni kanssa, niin että laittaisin tänne kuvauksen ja sen jälkeen joku vetäisi koodin laudalle - minä saan palkan ja joku toinen tekee työt. Ihan kivalta kuulostaa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272451
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164