Hirventalja mattona

Pönköperäläinen

Hei asiantuntijat. Olen miettinyt hirventaljaa olohuoneen matoksi. Ajattelinkin kysyä, soveltuuko hirventalja lainkaan matoksi, vai onko se poikkeuksetta oltava seinäkoristeena? Lisäksi tahtoisin tietää, kuinka yleistä on jättää taljoihin myös korvat?

6

4628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porohirvas

Meillä hirventljaa
      käytettiin nukkuma alustana 60-luvun alkupuolella, nahka kuivattiin savusaunassa ja silleen karva tarttui lujasti nahkaan kiinni. Oli muuten mukava nukkuma alusta, olihan meillä pirttikin vähän kylmänlainen pakkastalvina, pirtti on rakennettu v.1947 on edelleenkin pystyssä, ei kuitenkaan ole asuttu neljäänkymmeneen vuoteen.

• hirvestäjä...

Mielestäni hirven karva on ns putkikarvaa joka ei kestä niin hyvin mattona kuin esim karhun talja. En ole täysin varma mutta itselläni hirven talja on osaksi myös tästä syystä vain seinä koristeena.

• Garmin Astro 320

Tein kerran vasan nahkasta hihattomat liivit.Säkä harja selkäpuolella.On muuten lämpimät liivit,ei meinaa olla semmosia pakkasia joka talvi että voi laittaa päälle.Ymmärrän kyllä ettei hirviä palele ...

• ei matoksi

Täällä kun kysyy jotakin, niin vahingossakaan ei tahdo saadaa siihen vastausta. No joku vastasi sentään asiallisesti tuosta putkikarvasta, muut höpertää jotain liiveistä tai alustoista.
      Ei kestä hirvenkarva taljassa lattialla. Korvat on kyllä tapana jättää taljaan.

• hirvikärpäsen kotilo

Enpä ottaisi tuollaista pölynkerääjää edes seinälle.Oliko tarpeeksi asiallinen kommentti

• Nuaras hirvikärpänen

Astmaatikot elää tavallaan. Mulla ei hirventalja kerää pölyä muuta kuin selittelijöiden mielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43