englanninkieliset viitteet

god ja good

En ole gradua tekemässä, mutta en parempaakaan paikkaa kysymykselleni löytänyt. Toivottavasti joku vastaa. Pitäisi siis kirjoittaa essee, jossa tulisi käyttää myös englanninkielisiä lähteitä. Saanko suomentaa tämän poimimani englanninkielisen tekstin vapaasti esseeseeni ja laittaa asianmukaiset lähdemerkinnät perään? Kuinka näiden kanssa menetellään!:/?

3

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa opetella

Nyt olet ymmärtänyt koko asian väärin. Ei tarkoitus ole lainata tekstiä suoraan lähteestä, vaan lukea asia sieltä, ymmärtää se ja sitten ilmaista tulos omin sanoin. Lähdeviitteiksi laitat sitten oman tekstisi tuottamisessa käyttämäsi eli referoimasi tekstit.

Joissakin harvoissa tapauksissa on tietysti mahdollista suora sitaatti, mutta siinä tapauksessa on syytä jättää se alkukieliseksi, ja referoida sisältö suomeksi.

Lisätietoa saat:

http://www.google.fi/search?q=tieteellinen kirjoittaminen

http://www.google.fi/search?q=tieteellinen kirjoittaminen referaatti

• ap

Voi kiitos tuhannesti vastauksestasi ja linkeistäsi! Olen kymmenen vuotta sitten tehnyt opinnäytetyön amk:hon ja tieteellinen kirjoittaminen on täysin unohduksissa. Tämä auttoi paljon!

• tekisin näin

Mun mielestä on myös mahdollista kääntää joku kohta (esim. joku tiivis kohta tai määritelmä) itse mutta myös ilmoittaa, että on itse kääntänyt tekstin. Siis riipppuu tietysti monestakin seikasta, onko fiksumpaa jättää alkuperäinen näkyville. Itse voisin siis kääntää jonkun pätkän ja jos se olisi asiasisältöä kannatteleva ja taas englanninkielinen sitaatti veisi turhaan fokuksen muualle eikä olisi yhtä selkeä ja ymmärrettävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      48