Ensi kesänä olisi ajatus kierrellä autolla muutama viikko em alueella. Huomioitavaa, vinkkejä, varoituksia ym?
Makedonian Ohridista ajatus vuokrata talo n viikoksi, mennessä ja tullessa tarkoitus tutustua naapuri maihin.
Kosovon turvallisuus tilanne nykyisin?
Albaniaan suunniteltu veneretkeä Ohridista, sinne ei omalla autolla...
Bosnia - Hertsegovina, Montenegro, Serbia, Kosovo, Makedonia
6
1412
Vastaukset
- Stefan Jovetic
Tullut kierreltyä alueella muutamaan otteeseen, joskaan ei omalla autolla. Liikennekulttuuri on paikoin vilkasta, joten kannattaa pitää silmät auki. Kattava matkailuvideo Montenegrosta:
http://www.youtube.com/watch?v=82VuubQRbdw - IpeParta
Makedoniassa on erittäin kuuma kesällä, usein jopa 50*C.
- balkanina
Ohridissa on miellyttävä ilmasto, ei liian kuuma. Järveltä tuulee ja kesäkuun puolivälissä yhtenä yönä esim. 18 astetta...liian kylmä olla terassilla;)
Tirana taas oli liankin kuuma, samanlainen pätsi kuin Mostar pahimmillaan. Albaniassa menisin seuraavaksi meren rannalle jos matkustaisin kesällä.
Bitola vaikutti mielenkiintoiselta, harmi että oli vain pikareissu sinne. Struga kannattaa katsastaa, hyvä uimaranta jos sellaista kaipaa. - rohkeestivaanmatkaan
Noi ton alueen maat on todella aliarvostettuja.
Aivan loistavia matkakohteita ja hinnatkaan ei päätä huimaa. Kannattaa lähteä käymään ennenkuin massaturismi löytää bosniat ja muut.
Tiet ja liikennekulttuuri eroaa tietysti paljon suomesta, mutta aika nopeasti siihenkin tottuu.
Bosniassa tuli vietettyä viime kesänä 3 viikkoa ja sitä ennen olen käynyt 4 kertaa.
Ens kesäks on Mostarista asunto 3viikoks ja sen jälkeen olis tarkotus kierrellä ympäriinsä ja lähteä autolla hitaasti valuun takasin pohjoseen päin.
Itse olen jotenkin tykästynyt Mostariin.
Matkailu on muuten kivaa sellasissa paikoissa joissa on erikoista jos tulee suomalaisia vastaan. Menee loma pilalle jos kokoajan joka puolella pyörii suomalaisia - käynyt minäkin
Noh, Mostarissa nyt pyörii aika paljon porukkaa, kyllä sinne muutama suomalainenkin joukkoon sopii. Yhtä basaarimeininkiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717