Valmistan itse meikkivoiteeni rypsiöljystä ja tummasta kaakaojauheesta. Lopputulos on ihan toimiva värivoiteen tapainen, ei peitä mitään näppyjä mutta antaa upean rusketusta muistuttavan värin kasvoille. Ja mikä parasta, ei mitään lisäaineita eikä taatusti ole eläimillä testattua. Kaakaojauhetta pitää laittaa ihan reilusti rypsiöljyyn ja sekoittaa huolellisesti. Levittyy kasvoille tosi hyvin ja sopii erityisesti kuivalle iholle. Tässä on sekin etu ettei paakkunnu ihon juonteisiin eikä värjää tummia vaatteita vaikka levittäisi myös kaula-aukon läheisyyteen iholle. Kestävyys on ihan samaa luokkaa kuin kaupan meikkivoiteilla kunhan antaa kuivahtaa ja asettua iholle n. tunnin ajan eikä sinä aikana koskettele ihon pintaa. On muuten vielä tosi riittoisaa, hyvin ohut kerros riittää antamaan kauniin värin.
Omatekoinen meikkivoide rypsiöljystä ja kaakaojauheesta
10
2669
Vastaukset
- D.I.Y.
En olis uskonut mutta kokeiltuani - tämähän toimii! Kiitti vinkistä :) Mulla on tosi kuiva iho ja aina meikkivoiteet paakkuuntuu naamalle mutta ei tämä itsetehty versio. Ja hei, nehän sanoo että tumma suklaa on terveellistä suun kautta nautittuna niin miksei sitten kaakao olisi hyväksi myös iholle.
- D.I.Y.
tuula-neiti huijaa minä kokeilin ja siitä ei tullu kun pelkää mommoä ja raasvaa pitää just saaha pois naamasta
- raakakaakao
D.I.Y laitoit varmaan O´boyn kaakaojauhetta. Hehehe.
- tuula-neiti
Niksi on siinä että sitä tummaa kaakaojauhetta pitää sekoittaa ihan reilusti rypsiöljyyn ja kasvoille laitetaan ERITTÄIN ohut kerros hyvin levittäen. Tunnin parin kuluttua se ohut öljykerros on imeytynyt ihoon niin että iho ei ole yhtään sen rasvaisempi kuin jos olisi laittanut kaupallista meikkivoidetta.
- ihmettelen....
Jos harrastaa tuollaista luomuilua niin eikö sitten ole sama olla ilman meikkivoidetta, luomuna?
- tuula-neiti
Joskus voi olla kiva laittaa naamaan vähän väriä ihan vaihteen vuoksi, tai jos sattuu sellainen päivä että naama on kalpea kuin haamu.
- No joo
tuula-neiti kirjoitti:
Joskus voi olla kiva laittaa naamaan vähän väriä ihan vaihteen vuoksi, tai jos sattuu sellainen päivä että naama on kalpea kuin haamu.
Ihan kaikilla ei ole aikaa tunnin parin kuivattelemiseen ennen töihin lähtöä.
- voisin kokeilla
Onks sulla jotku mittasuhteet ton seoksen tekemises, et esim. 1 dl rypsiöljyy ja 2 tl kaakaojauhetta? ja sopiiks sekaiholle? :)
- sonkku3
mulla ei ainakaan oo aikaa aina odotta et se kuivaa.
- Keski-ikäinen_kokeil
Kokeilin. Minkähän ikäisiä mahdatte olla? Ainakin vanhemmalla naisella lopputulos ei ole kovin hyvä. Tosin eka virhe oli varmaan käyttää tummaa leivontakaakaota. Se ei taida olla riittävän hienojakoista. Eli iholle jää epäsiistin näköisiä pilkkuja. Mutta minulla tuo myös korosti ihohuokosia ja värittyi epätasaisesti. Poskiin ei tarttunut juuri lainkaan, alaleuka värjääntyi voimakkaasti. Eli tuote on varmasti hyvä nuorelle, tasaiselle ja vaalealle iholle ja huono ryppyiselle, epätasaiselle ja epätasaisesti pigmentoituneelle vanhemmalle iholle.
Hakukoneella löytyy muuten muutakin kotitekoista kosmetiikkaa, kuten huulipunia ja poskipunaa. Tuntuisi järkevältä vaihtoehdolta ihmiselle, jolla on vaikkapa allergioita. Tuotesisällön tietää suuremmalla varmuudella kuin kaupan tuotteissa. Jokin aika sitten oli myös juttua, että naiset valmistavat huulipunia lasten väriliiduista (ne ovat edullisia, niissä on paljon värejä ja niiden ainesosat ovat myrkyttömiä). Itse olen kokeillut myös lasten halloweenvärejä kevyeen meikkaukseen. Värisetin punainen on minulle juuri sopiva huulipunaksi (tosin matta), ja valkoista laitan hyvin kevyesti valokynän korvikkeena nenän päälle, kulmien väliin ja leuan kärkeen.
Luomuihonhoidossa (tai pienen pudjetin luovassa ihonhoidossa) kannattaa muistaa myös kasvovoimistelu ja kasvohieronta (oppaita löytyy aiheesta). Parantaa verenkiertoa iholla ja antaa ryhtiä ilmeeseen. Tekee parhaimmillaan samaa, kuin kasvojenkohotusleikkaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225384- 264627
- 282651
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211347- 151276