Olen pelannut nettipokeria 3,5 vuotta. Parhaana kuukautena 5.000 taalaa voittoa ja heikoin kuukausi - 2.000 taalaa tappiota. Keskimäärin tulee kuitenkin voittoa reilu 1.500 taalaa kuukaudessa.
Pelivoitot tuovat mukavan lisän palkan päälle ja mahdollistavat mm. matkustelun muutaman kerran vuodessa johonkin mukavaan paikkaan. Maksan toki myös naisystäväni ja tyttäreni näille yhteisille matkoillemme.
Pidän pelaamisesta ja sen tuomasta jännityksestä sekä hyvästä olosta. Muuta jännitystä en elämääni tarvitse,
Tuloksiini panostan lukemalla kaiken pokerikirjallisuuden, mitä suomenkielellä on kirjoitettu. Suurin osa kirjoista on luettu moneen kertaan.
Myönnän, että minulla menee ihan liikaa aikaa pelaamiseen. Keskimäärin 3 tuntia illassa, viikonloppuisin enemmän. Olen kuitenkin kotona ja ainakin suurimmaksi osaksi läsnä kun harrastan pelaamista. Pidän sitä kakkostyönäni hyvän vakityön lisäksi. Tosin tuntipalkka ei taida lopulta olla juuri siivoojan tuntipalkkaa parempi. Tuloa silti.
Onko minulla peliongelma?
Olenko peliongelmainen?
1
258
Vastaukset
Hei Pystyt Korvat!
Kiitos viestistäsi jossa kuvailet pelikäyttäytymistäsi. Kirjoituksestasi ilmenee että olet pohtinut omaa pelaamistasi rahan ja ajankäytön suhteen. Vastuullinen pelaaja onkin myös tietoinen pelaamisen tuomista riskeistä. Nämä riskit voivat olla taloudellisia mutta myös liittyä elämän muihin osa-alueisiin.
Toteat että pelaaminen vie paljon aikaasi ja vaikuttaa näin ollen myös ajoittain henkiseen läsnäoloosi kotioloissa. Usein jo pelkkä havahtuminen pelaamisen liiallisuuteen auttaa. Runsaaksi käyneen pelaamisen todellisia etuja ja haittoja kannattaa miettiä tarkkaan ja rauhassa. On myös hyvä kirjata ne ylös. Esille nousseita asioita olisi hyvä käydä läpi yhdessä ystävän tai muun läheisen ja luotettavan henkilön kanssa.
Oletko kysynyt naisystävältäsi ja tyttäreltäsi miten he kokevat pelaamisesi ja miten se vaikuttaa heihin? Pelaajan läheinen saattaa kantaa suurta huolta yhteisestä taloudellisesta tilanteesta, pelaamisen vaikutuksesta parisuhteeseen sekä yhteisestä ajankäytöstä. Pelaajan olisi hyvä tarkastella miten oma pelikäyttäytyminen vaikuttaa elämän eri osa-alueisiin: Talouteen, työtehtäviin, ihmissuhteisiin, harrastuksiin sekä fyysiseen ja psyykkiseen hyvinvointiin.
Pelaaminen voi olla satunnainen keino rentoutua tai viettää vapaa-aikaansa. Tärkeää on kuitenkin se että pelaaminen ei olisi ainoa tai hallitseva keino, ainoastaan yksi tapa muiden joukossa. Mikäli ilmenee että pelaaminen täyttää ajatukset ja ohjailee käyttäytymistäsi, on syytä pysähtyä ja pohtia omaa pelikäyttäytymistään ja kääntyä esimerkiksi alla olevien palvelujen puoleen:
www.peluuri.fi - Tietoa ja tukea pelaajille, läheisille ja ammattilaisille.
Peluuri tarjoaa tietoa ja tukea kaikessa peliongelmaan liittyvässä. Peluurin palvelut ovat valtakunnallisia, anonyymeja ja maksuttomia puhelin- ja nettipalveluita pelaajille, läheisille ja työntekijöille. Auttava puhelin on avoinna arkisin klo 12 -18 numerossa 0800 100 101. Ruotsinkielellä päivystystä on tarjolla maanantaisin klo 12 - 18.
Peluurin verkkosivuilta löydät tietoa peliongelman määrittelystä ja tuntomerkeistä:
http://www.peluuri.fi/peliongelma/peliongelman_maarittelya_ja_tuntomerkkeja_-_peliriippuvuus/
Pelaamisen itsearviointitestit:
http://www.peluuri.fi/peliongelma/pelaamisen_itsearviointitestit/
Mistä apua:
http://www.peluuri.fi/mista_apua/
Ystävällisin terveisin
Peluuri-tiimi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533402
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253344No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281984Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141386Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501139Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995