Tunteeko narsisti kipua?
Entä psykopaatti?
Tuntoaisti
5
262
Vastaukset
Jokainen tuntee kipua ( elleivät kärsi CIPA-nimisestä sairaudesta. )
Psykopaattien korkea kipukynnys voi selittyä sillä, etteivät he koe kipua ns. epämiellyttävänä psyykkisenä tunteena, ainoastaan fyysisenä. He eivät siis etukäteen pelkää tulevaa kipua, eivätkä jälkeenpäin koe sitä mitenkään "mieltä järkyttävänä..." Se ei siis jää samalla tapaa "tunnemuistiin", kuin ns. normaaleilla ihmisillä. ( Näin he eivät myöskään opi niin välttämään tulevaa kipua... )
Narsisteilla "kipuaisti", vai pitäisikö sanoa "kipumuisti" tuskin poikkeaa normaalista...Pääsääntönä voisi pitää sitä, että mitä enemmän traumoja, sen turrempi ihminen, tunteiden ( ja sen myötä kivun ) osalta on.
Siihen väliin mahtuukin sitten monenlaista persoonaa epävakaista, keskivertoihin ja keskiverroista ( ns. normaaleista ) herkkiin...
Jokainen aistii asiat hiukan eri tavoin. :)- Anonyymi
Mulla on traumoja paljon enkä ole narsisti ja olen tosi kipu herkkä. Jännä kuvitelma ihmisillä traumoista.
- LK
Tuntee. Jos ei tunne kipua niin se on aika hankala tila ihmiselle, tulee kaikenlaisia vammoja, jotkut esim. hermostolliset tilat aiheuttavat tämän. Ei kuitenkaan persoonallisuushäiriöt.
Psykopaateilla on tosin todettu normaalia heikompi ihon sähkönjohtavuus eli voi olla että ne tuntevat sähköiskut vähän heikompina :). En tiedä. Mutta mietin joskus tätä kun jossain tutkimuksessa oli tutkittu psykopaattien ja normi-ihmisten oppimista niin että väärästä vastauksesta tuli sähköshokki ja psykopaatit suoriutuivat selvästi huonommin. Kun rangaistus vaihdettiin rahalliseksi, oppimiskyky oli yhtä hyvä. En tiedä kyllä onko tuo sähkönjohtavuuden ero niinkun epäolennainen vai merkittävä tämän kannalta oikeasti.
Mutta joo, kyllä ne varmasti tuntee kipua siinä missä muutkin. - Anonyymi
Ei tunne kipua samalla lailla. Kokeiltu on. Ne on ihan piruja.
- Anonyymi
Autismissa ja Aspergerissa myös kohonnut tai alentunut kipukokemus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717