Alkoholi ja VHH

HJ

Pitemmän päälle, kun on noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota olemme huomanneet, ettei alkoholi oikein maistu. Punaviini tuntuu tökkivän
erikoisesti. Jos ottaa parikin ryyppyä illalla, niin aamulla ei oikeastaan ole krapula, mutta on tunne , kuin jokin ei olisi kohdallaan.
Huolestuttavaa. VHH laisia syytetään mm. leipämarkkinoiden supistumisesta, kohta kai tämä sama tapahtuu alkoholin myynnin kohdalla.

7

1107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ___________________.

siitäkö johtuu että puska, joka on alkon pomoja, suosittaa syömään hiilihydraattipitoisia ruokia että alkoholin menekki kasvaisi entisestään.

alkoholi on ongelma suomessa joka lisääntyy vuosi vuodelta samoin kuin hiilihydraattien ja tärkkelyksen kulutus lisääntyy.

myös tätäkautta lautasmallin suosittelu on rikollista toimintaa

• skarppi

Noo, eipä hätää. :) Mä olen karpannut nyt noin 5 vuotta, ja kyllä se punaviini edelleen maistuu. :) Kalja ja limuviinat on kyllä jääneet kokonaan pois.

• Olen vähennellyt hiilihydraatteja jo parin kuukauden ajan ja mm eilen piti laittaa olutpurkki takaisin kaappiin kun ei maittanut ollenkaan, eli sama täällä mutta painoakin on pois 8 kg samana aikana. Kirkas viina ja viini kyllä viikonloppuna sopii mutta amulla ei tee mieli krapularyypyt.

• Vettä se vain oli

Mää olen ainakin ihan kännissä vaikka olen karpannut melkein vuoden. Juo vähän enemmän ku in se slasi.

• Olen ns. skarpannut lähes koko ikäni, olen kasvissyöjä, syön myös maitotuotteita ja munia. Vältän vain turhia hiilihydraatteja; sokeria, valkoista viljaa, mutta alkoholia nautin kyllä.
        Painoindekseni on 21, mielestäni liikunta, energian kulutus, on ratkaisevampaa, kuin ruokien tarkkailu. Suoraan sanottuna sairasta mittailla ruokiaan....

• Liana

Kun pääsee sokerikoukusta, niin moni muukin koukuttava aine tuntuu epämiellyttävältä, ilmeisesti. Mutta kyllä minulle edelleen viini maistuu, tissuttelu sen sijaan ei, otan vain ruuan kanssa.

• Karppi vai skarppi?

Karpatessa alkoholin käyttökin on vähentynyt huomattavasti, punkkua otan toisinaan vähän. Mut humalahakuista juomista vältän, koska olen huomannut alkoholin kihahtavan päähän paljon herkemmin kuin ennen. Muisti menee, vaikka muuten toimisi suht ok. Myös krapula on kauhea, joten mieluummin karppaan kuin otan liikaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94