Mikä on 940 matalapaineturbo?

Matalapaineturbo???

Täällä puhutaan matalapaineturbosta. Nyt näin lehdessä myynnissä 1998 940 Classic 2,3 turbo 165 hv. Onko se matalapaineturbo vai joku muu? Ja mitä eroa on kestävyydessä, jos niitä on erilaisia turboja? Tällä on ajettu alle 300 000 km.

5

3597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vertaillen

      Esim.V40:sä on 1.9 koneinen T4 jonka turbo lähtee toimimaan korkeammalla kierrosluvulla ja helpommin viritettävissä.Taasen 2.0 koneinen on matalapaineturbolla ja kestävämpi ja tässä on 163hv kun edellisessä T4:ssa 200hv.Elikkä tuo matalapaineturbolla oleva on alhaalta vääntävämpi juuri tuon matalapaineisuuden johdosta ja myös kestävämpi.

    • Halpisautoilija

      Matalapaineturbossa on (matalat) 130 hevosta. Eli tuo kysymäsi on ns. normaaliturbo. Eroa ainoastaan turbossa ja siinäkin vain tietyssä osassa - ahdin on siis samnlainen kummassakin (näissä on Garrettia ja Mitsubishia),matalapaineturbon paineet jäävät 0,2 baariin. Varmaankin matalapaineturbo hiukan kestävämpi, mutta onhan tuo normiturbokoneellakin tosi kestävä vehje, jotta minusta siinä ei ole ratkaisevaa eroa.
      Katso kunto huolella. Vinkuuko turbo (ei juurikaan pitäisi)? Oman kokemuksen mukaan nämä turbot saattavat syödä öljyä jonkinj verran. Vaparinä nämä koneet kunnossa ollessaan eivät syö öljyä oikeastaan lainkaan.

      • Volvo jee jee

        Älä sekoile halpisautoilija. Johan 2,3l Volvon moottorissa ilman turboa on 130 hv. Kyllä tuo 165hv. on nimenomaan matalapaineturbo.


      • Halpisautoilija
        Volvo jee jee kirjoitti:

        Älä sekoile halpisautoilija. Johan 2,3l Volvon moottorissa ilman turboa on 130 hv. Kyllä tuo 165hv. on nimenomaan matalapaineturbo.

        Joo muistin väärin. matalapaineturbossa on se 135 hevosta, b230fb vaparissa 130 hevosta ja vieläpä löytyy 116 heppainen (joko b230f tai b230fd) vapari. Mutta 165 heppainen on se korkeampipaineinen turbo. Ja kyllä se ero on hukkaportin kellossa, mikä erottaa matala- ja korkeapaineturbon.


    • tete65

      Niin tottatosiaan! Nuo koneet ovat siis: B230fk = 135hv Ja B230ft = 165hv
      Ainoat erot noissa taitaa olla siinä, että FT:ssä on sisällä vakiona ahtopainemittari, ja putsarin boksissa lukee TURBO. FK:ssa näitä "ylellisyyksiä" ei ole. Ja ahtojen/tehojen muutos on toteutettu erilaisella hukkaportin kellolla. Elikkä 135 hevosvoimaisesta saa periaatteessa täysin saman koneen säätämällä ahtopaineita korkeammaksi esimerkiksi rajapaineventtiilillä. Paineet oli muistaakseen jotain tähän suuntaan: FK:ssa 0.3 bar ja FT:ssä 0.5-0.6 bar. Että tämmstä nippelitietoa! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe