Miten televisio sammuu?

telkkarin orja

Jos painan kaukosäätimestä virtanappulaa, telkkari sammuu mutta siihen jää palamaan pieni oranssi valo. Onko se silloin poissa päältä vai virransäästötilassa? Valoa ei saa sammumaan edes painamalla telkkarin kyljessä olevaa virtanappulaa, vaan ainoastaan vetämällä johdon irti seinästä. Se taas on pikkasen työlästä koska pistorasia on tv-tason takana. Telkku on Toshiba merkkinen.

5

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen töllöttäjä

Kaikissa televisioissa ei tosiaankaan nykyisin ole edes mahdollisuutta sammuttaa, vaan laite on ikuisesti valmiustilassa ellet sitten tempaa töpseliä irti seinästä. Onko ohjekirja televisiossasi vielä tallessa? Jos ei ole, osa valmistajista tarjoaa mallikohtaisia ohjekirjoja jo nettisivuillaan. Kokeile katsoa sieltä, jos varmaa vastausta ei muualta löydy.

• Nuukuus toteutui

Sen jälkeen kun ukkonen särki digipoksin laitoin televisiolle ja digipoksille katkaisijalla olevan jatkoroikan pidän virran päällä vain silloin kun katson televevisiota.

• 6+6

siihen johtoon voi myös laittaa välikatkaisijan ja saa virran pois yöksi, onhan siinä paloriski aina olemassa jos jokin on vain näennäisesti sammuksissa.

• kaikki konstit käy

Mellä myös jatkojohto jossa on katkaisia, ainut konsti joka keksittiin. Jostain luin että 20€ vuodessa säästää sähkölaskua.

• Sähäkkää sähköä

Jatkojohtoja apuun! Tässä onkin jo aloittajalle neuvoja tullut.
      Samaa mieltä, että jatkojohdoilla voi paljon helpottaa elämäänsä.
      Minä niiden avulla "kuljetan" pistorasioita parempiin paikkoihin, jos mitä tahansa haluan seinästä irroittamalla varmistaa; myös tällainen tilanne tulee kun lähtee pidemmäksi aikaa pois.

Tunnettua ja tiedotettua on, että kaikki valmiustilat vievät sähköä.

Olettekos sitä tiennyt, että myös pyykinpesukoneen pitäminen sähkörasiaan jatkuvasti kytkettynä jostakin syystä vie himpun verran sähköä vuorokaudet ympäri. Kun tiedän, etten nyt pese pyykkejä, irroitan pistorasiasta (jonka olen vetänyt helppoon paikkaan lyhyen jatkojohdon avulla).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe