Nyt äkkiä mulle apua!

pää käy kierroksilla

Olen 19v nainen ja olen 13v asti ollut itseni kanssa ihan pihalla; olen aina täyttänyt kaikki ADHD:n kriteerit ja se on pilannut koko koulumenestykseni (yläasteelta pääsin 7,3 keskiarvolla, lukio jäi kesken 3 kurssia vuodessa suorittaneena..).
Nyt olen ollut pari vuotta töissä paikassa jossa energiani on hyvä asia. Kuitenkin vielä pään sisäinen kaaos jatkuu muilla osa-alueilla, ja töissäkin käyn vain saadakseni rahat vuokraan - masennus ja ajoittaiset päihdeongelmat alkaa viedä.
Haluaisin edes ADHD-diagnoosin jotta pääsisin johonkin hoitoon ja saisin varmuuden!
Asun Helsingissä ja en tiedä yhtään minkä tahon puoleen kääntyä..auttakaa.:(

3

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen addi

Varaa aika yksityiseltä neurologilta, hän sitten lähettää sinut neuropsykologisiin testeihin ja asettaa mahd.diagnoosin (vain lääkäri voi diagnosoida.

Lääkäriasemia löytyy Helsingistä useita, ajan voi varata netitsekin.1

• blfhb

Voit aloittaa ihan julkisen terveydenhuollon puolelta. Sieltä asia lähtee eteenpäin.

Jos sinulla on rahaa, voit tosiaan hakeutua myös yksityiselle sektorille. Siellä esimerkiksi psykiatri, neuropsykiatri tai neurologi. Kaikkien näiden kohdalla kannattaa kysyä lääkärikeskuksen ajanvarauskesta tietävätkö, kuka heidän lääkäreistään olisi perehtynyt erityisesti ADHD:hen.

• itse menin ihan terveyskeskuksen kautta,selvitin oireeni ja epäilykseni..pois suljettiin kilpirauhasen liika toiminta.lähetettiin eteenpäin psygologille joka teki alustavat testit jotka oli myöntävät..sain lähetteen neuropsygiatrian poliklinikalle..siellä noin puolen vuoden jonot..jossa perusteelliset tutkimukset.sain diagnoosiksi adhd ilman ylivilkkautta.serkku meni yksityisen kautta ja sai hoidettua asian huomattavasti nopeammin ja vaivattomammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43