Esirukousketju

kuunteleva_kirkko

Hei.

ajattelin että tähän ketjuun voisimme kerätä ihmisryhmiä ja teemoja, joille pyydämme rukouksessa siunausta.

Ketään ei tietenkään mainita nimeltä tai muilta osin, joilta henkilön voi tunnistaa (kuten paikkakuntaa tai vastaavia), mutta yleisluontoisesti voi kirjoittaa esimerkiksi: Rukoilen mummoni puolesta.

Itse aloitan:
Pyydän siunausta ystäväperheelleni, jossa lapsi kamppailee vakavan sairauden parissa.

Jatkakaa muut keitä tahdotte kantaa Jumalan siunauksen eteen.

diakoni Meiju

109

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamen.

Pyydän siunausta palstahäirikölle joka häiriköi joka palstalla.

Anna hänelle apusi jotta hän tajuaisi lopettaa ja hakeutuisi hoitoon.
      Hän on kyllä parantavan voiman tarpeessa.

• Postia Taivaan Isäll

Pyydän siunausta siskoni perheelle joka kamppailee syvässä kriisissä tällä hetkellä.

• Toivon siemen

Pyydän siunausta avoliittoomme ja sukulaisillemme, joita sairaudet riepotelleet sekä vanhuus.

• l231h42l4212

Kerron heti yhden: tarvisin varmaan jonkun tytön elämään jota auttaa ja hoitaa, jos siltä saisi vastaan vain rakkautta.

• näin on

Tietenkin tämän Suomen kansan ja vanhurkasta hallitusta epäjumalien tulee kaatua Suomessa

• Uskon, että rukous auttaa myös rukoilijaa itseään rakastamaan kohdettaan.
      Jos rukoilee jonkun puolesta, se vääjäämättä lisää ymmärrystä. hyväksyntää ja tukea rukoilijan suhteeseen rukouskohteeseensa. Vilpitön esirukous on sellainen, missä rukoillaan hyvää toiselle. Hyvän tekeminen - myös esirukoileminen - parantaan sekä tekijän että kohteen elämänlaatua.
      Esirukous ei ole keneltäkään mitään pois.
      Se on eräs tapa ilmaista myös välittämistä.
      Ja muista - et välttämättä tiedä kuinka moni kantaa sinun murheesi tietämättäsi taivaallisen Isämme eteen.

Meiju, diakoni

• näköjään

Eikö tuo ole sitä ns.tuputtamista jo?
        Moni sanoo ettei usko rukouksen voimaan, ja ahdistavista elämäntilanteista ja sairauksista emme tahdo kuulla.

Eikö sinunkin olisi aika sopeutua siihen että palstalla on enemmistö ei-uskovia, ja toimia sen mukaan? Taka-ajatuksena sinulla on siirtää oma uskosi toisiin mutta se ei onnistu.

Saat tuolla näköjään vain ateistit varpailleen, ja uskovaiset agression valtaan.

• Yks vaan
        näköjään kirjoitti:

Moni sanoo ettei usko rukouksen voimaan, ja ahdistavista elämäntilanteista ja sairauksista emme tahdo kuulla.

Eikö sinunkin olisi aika sopeutua siihen että palstalla on enemmistö ei-uskovia, ja toimia sen mukaan? Taka-ajatuksena sinulla on siirtää oma uskosi toisiin mutta se ei onnistu.

Saat tuolla näköjään vain ateistit varpailleen, ja uskovaiset agression valtaan.

"Eikö sinunkin olisi aika sopeutua siihen että palstalla on enemmistö ei-uskovia, ja toimia sen mukaan?"

Miten mielestäsi sitten pitäisi toimia, jos "palstalla on enemmistö ei-uskovia"? Joka tapauksessa kirkkoon kuuluvat ovat kirkollisveroissaan ottaneet osaa myös tämän Kirkko kuulolla -palstan käytön maksamiseen Suomi 24:lle, sillä tuskin Suonmi24 antoi tämän palstan ilmaiseksi kirkon käyttöön. Taitavat vain uskovat kuulua vähemmistöön palstalla, niin kuin sinäkin näköjään ajattelit. Olisi kiinnostavaa tietää, kuinka kaunan kirkko on vielä täällä kuulolla eli milloin tämä keskustelupalsta suljetaan. Ehkäpä joku kuuntelevasta kirkosta kertoo.

• koskaan..
        näköjään kirjoitti:

" Eikö sinunkin olisi aika sopeutua siihen että palstalla on enemmistö ei-uskovia "

Eikö sinun tulisi toimia siten , että otat Jeesuksen vastaan ! Jumalan sana ei tyhjänä palaja.

Rukous aihe; Tulevien pressan vaalien johdosta, maamme tarvitsee

ARVO JOHTAJAN !

• Joopa joo

"Se on eräs tapa ilmaista myös välittämistä."

Eikö se silloin melko automaattisesti ole myös keino välttyä tositoimilta silloin kun välittäminen niitä edellyttäisi?

"Ja muista - et välttämättä tiedä kuinka moni kantaa sinun murheesi tietämättäsi taivaallisen Isämme eteen."

Ei se kyllä kauheasti lämmittäisi vaikka tietäisinkin.

• näköjään kirjoitti:

Miksi Sinä olet tällä palstalla, jos et usko? Jokinhan SInutkin tänne ajoi. Tuskin pelkkä sanomisen ilo!?

• Tavis .))

Kun mieheni oli hyvin sairaana joitakin vuosia sitten, sanoi naapuri hänelle, että hän on liittänyt mieheni rukouksiinsa.

Vaikka mieheni itse ei ole uskonnollinen ihminen, oli hän liikuttunut naapurin sanoista.
        Ajattelen, että esirukous toisen puolesta on todellista ystävyyttä.

Joskus haluaisin itsekin sanoa jollekin murheen murtamalle lähimmäiselle, että rukoilen hänen puolestaan, mutta ei sellainen oikein jäyhältä suomalaiselta onnistu.
        Rukoilla silti voisi.

• Ei agressiota
        näköjään kirjoitti:

Esirukous on voima, mitä pitää käyttää, ja juuri Meijun tavoin hyvän toivomiseen toiselle.
        Kirkon ei kuulu sopeutua uskottomien mukaisesti, vaan olla uskollisia Raamatulle. Se on Jumalan Sanaa, eikä muutu, kuten ihmisen mieli.

Olin myönteisesti yllättynyt esirukousketjusta. Hyvä on tietää, että Jumala oikeasti kuulee ajatuksetkin. Tiedän omasta kokemuksesta sen. Vastaus tuli muutaman vuoden kuluessa ja osin vaati omaakin tahtoa. Niin ja en ollut silloin edes uskossa.
        Hyvää kannattaa haluta, oikeanlaista hyvää, ei herkuttelua.

Me tarvitsemme kouluttamista välillä, eli kaikki toiveet eivät tule toteutumaan. Tärkein toive saisi olla omaistenkin pääsy taivaan kotiin. Pyydän heidän sielujensa pelastusta Jeesuksen nimessä.

• sitäkään
        näköjään kirjoitti:

" että palstalla on enemmistö ei-uskovia," mirka sinun ei ole mikään pakko ola tällä palstalla. kantasi on kuultu jo kyllästymiseen asti ja tämä on edelleeen

KIRKKO KUULOLLA PALSTA, jos et osaa lukea.

• luminarsku

Rukous auttaa, sen olen kokenut omassa elämässäni vahvasti, niin kuin monet monet muutkin.

Pyydän esirukousta
      - kaikkien masennusta sairastavien puolesta
      - kaikkien palstahäiriköiden puolesta, että Herra saisi rauhoittaa heidän mielensä ja pakkoneuroosin kaltaiset samat viestit vähenisivät. Rauhaa palstalle.
      - herätystä työpaikalleni ja koko Suomeen

PS. Meiju, poistapa viisi viestiä ketjua pitkittämästä, tämähän on nimenomaan rukousaiheiden ketju, ei epäilijöiden vastaanvänkäämisketju. Kaikkihan tiedämme, ettei tietyt tyypit palstalla usko rukoukseen, ei sitä tarvitse tähän ketjuun tulla jankuttamaan:
      1. pisteen ( . ) turha viesti
      2. aamen. on laittanut saman viestinsä kahteen kertaan, toinen pois
      3. Mirkan samaa jankuttava viesti, joka ei koske aloituksen aihetta
      4. Kristinuskon kirja, jonka epäilevä rukouspyyntö on vain herjausta
      5. näköjään -nikin tuosta ylempää

Ja jatkossa kaikki muutkin rukousaiheettomat viestit.
      Ihan vaan siksi, ettei ketju sotkeennu jonninjoutavista viesteistä turhan pitkäksi. Ei kaikkea tarvitse sallia sananvapaudenkaan nimissä.
      Sitä jämäkkyyttä nyt! :)

• Mä oon sitten semmoinen, että mua ei kukaan ole pystynyt rukoilemalla parantamaan mistään, enkä olenähnyt kenenkään muunkaan parantuneen. Eli mulle tuollaiset rukoukset aiheuttavat lievää ahdistusta, koska tiedän jo etukäteen niiden olevan aivan turhia. Enkä ole joutunut katumaan. Ahdistun muiden turhasta uskosta rukouksen voimaan. Toki minusta pidetään huolta, mutta rukous on ollut turhaa.

• Kristinuskon kirja.

luminarsku. 17.1.2012 12:02

4 Kristinuskon.....herjausta.

Mitä tämä on ? Mistä ?

• isä kuulee..
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Mä oon sitten semmoinen, että mua ei kukaan ole pystynyt rukoilemalla parantamaan mistään, enkä olenähnyt kenenkään muunkaan parantuneen. Eli mulle tuollaiset rukoukset aiheuttavat lievää ahdistusta, koska tiedän jo etukäteen niiden olevan aivan turhia. Enkä ole joutunut katumaan. Ahdistun muiden turhasta uskosta rukouksen voimaan. Toki minusta pidetään huolta, mutta rukous on ollut turhaa.

Eli sulle tapahtui uskosi mukaan.. ! Rukous ei ole koskaan turhaa , itse olen saanut r-vastauksia.

• isä kuulee.. kirjoitti:

Eli sulle tapahtui uskosi mukaan.. ! Rukous ei ole koskaan turhaa , itse olen saanut r-vastauksia.

isä kuulee.. sanoi :

Rukoilkaamme siis HELSINKIJOKKERIN PUOLESTA , että Herra palauttaisi hänet kuoleman varjon laaksosta yhteyteensä , Jeesuksen Kristuksen nimeen aamen.

• näkökulmia:)
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Mä oon sitten semmoinen, että mua ei kukaan ole pystynyt rukoilemalla parantamaan mistään, enkä olenähnyt kenenkään muunkaan parantuneen. Eli mulle tuollaiset rukoukset aiheuttavat lievää ahdistusta, koska tiedän jo etukäteen niiden olevan aivan turhia. Enkä ole joutunut katumaan. Ahdistun muiden turhasta uskosta rukouksen voimaan. Toki minusta pidetään huolta, mutta rukous on ollut turhaa.

Sairaudesta parantuneelle naiselle Jeesus sanoi, sinun uskosi on sinut pelastanut.

Luota Herran voimaan. Voi myös olla jokin syy, miksi muutosta ei ole vielä tapahtunut, kuten juuri epäusko. Kuitenkin ilman sitäkin on ihmeitä tapahtunut.

Tilanteesi voisi olla pahempikin ilman rukousta. Joskus on henkivallat asialla ja se tarvitsisi erityisen voiman.

• Jeesus meni takaisin

Sen tähden me rukoilemme aina teidän puolestanne, että Jumalamme pitäisi teitä saamanne kutsun arvoisina ja että hän voimallaan vahvistaisi teidän haluanne hyvään ja saattaisi päätökseen ne teot, jotka todistavat uskostanne. 2. Tess. 1: 11

Kaikkien Jeesukseen ja hänen lähettäjäänsä uskoville Jumalan voiman vahvistusta hyviin uskontekoihin.

• Kiitos aloituksesta

Haluaisin rukoilla vakavasti sairaan läheiseni puolesta. Voimia ja sinnikkyyttä hänelle. Ja iloa ja toivoa. Sopeutumista uudenlaiseen elämään.

Lisäksi haluaisin rukoilla kaikkien syömishäiriöistä kärsivien puolesta.

Auta Taivaan Isä, kulje rinnalla, ymmärrä, annan anteeksi. Kiitos kun kuulet!

• Kristinuskon kirja.

Kiitos aloituksesta.

" Haluaisin " miksi et rukoile ? Sitten toteaisit mm. häviäisikö maailmasta liikalihavat ja anoreptikot ? Mukava kuitenkin todeta, että annat Taivaan isälle anteeksi hänen laiminlyöntinsä ! Hän on varmasti otettu anteeksiannostasi kun kuulee sen.

• Elävässä uskossa.

Voisimmeko rukoilla että Pyhä Hneki vaikuttaisi kirkon työntekijöiden elämässä edes kerran tai edes yhdenkin työntekijän elämässä. Kirkon työntekijät kun linenevät ainoat suomalaiset jotka Pyhä Henki on sivuuttanut kokonaan.

• ??

" Voisimmeko rukoilla että Pyhä Henki vaikuttaisi kirkon työntekijöiden elämässä "

Voisimme ja rukoilemmekin.. Mutta se vaatisi ensin uskoontuloa !

Apostolien teot 19

Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on ...

• MrMorden

Rukoilun aihe: rukoilkaa ahkerasti että kirkon ja Suomen valtion häpeällinen liitos purettaisiin mahdollisimman äkkiä.

• PSARI

kuunteleva_kirkko ja diakoni Meiju,

alotuksessasi nähdään taas ihmisten itsekkyys, sillä korostat siinä ainoastaan rukoilemista joidenkin mielipidekirjoittajien vähäpätöisten asioiden puolesta.

Kirkko kokonaisuutena voisi laajamittaisesti rukoilla nälkään kuoleivien lasten puolesta ja tehdä kaikkensa näiden pieneten lasten ja isompienkin hyväksi konkreettisin avustuksin. Rukoilu pitäisi muuttaa rukoiluksi raha-avustuksista ja lahjoituksista Itä-Afrikan maihin, joissa kuolee päivittäin ruuan ja puhtaan veden puutteeseen tuhansia ja taas tuhansia lapsia.

Jos menemme Jeesuksen jalanjälkiä ja noudatamme hänen tekojaan, niin hänhän auttoi nälkäisiä antaen ja jakaen ruokaa näille eli se on sitä oikeaa kristinuskoa, eikä tämä, jossa tuijotetaan omaan napaan ja rukoillaan itselle Jumalalta apua itsekkäistä syistä, ja kun mitään ei tapahtu syyllistetään Jumalaa, kun apua ei tule.

Rahan ja lahjoitusten kerääminen on konkreettista auttamistyötä Jeesuksen hengessä ja siitä on näkyviä tuloksia, kun nälkään ja janoon kuolevat ihmiset saavat ravintoa ja juotavaa sekä jäävät eloon.

Rukoilen ymmärtämystä ja viisautta kaikille ihmisille nähdä asiat oikeissa mittasuhteissa ja lisäksi näkökykyä huomata toisten hätä ja avata kukkaro auttaa varsinkin hädästä kärsiviä lapsia!

• -satu-

Rukoilen tai siis pyydän esirukousta jotta saisin itselleni voimia jaksaa, olen niin väsynyt välillä kaikkeen... Suru painaa mieltä ja työni on henkisesti ja fyysisesti raskasta, joten välillä tuntuu ettei jaksa edes itseään, saati sitten muita ihmisiä. Suru johtuu kun hautasin pienen pojanpoikani ja on huoli hänen vanhempien jaksamisesta ja heidän elämästään. Tiedän, suru kuuluu elämään, mutta kun en toisina päivinä tee muuta kuin itken ja mietin miksi taivaan isä otti pienen pojan näin aikaisin? Miksi Hän ei antanut pojan elää... ehkä tälläkin oli joku tarkoitus, mutta se ei ole vielä minulle auennut. Sit kun teen töitä ihmisten parissa, ja kuulen asiattomuuksia, suorastaan valheita, koskien itseäni... tuntuu etten jaksa... Pyydän itselleni voimia jotta jaksaisin taas, ja jotta suru helpottaisi.

• voimahalit

Ymmärrän suuren surusi. Ei tämä auta ketään surussa mutta kerron että erään tuttavani vauvaikäinen pienokainen kuoli syöpään vajaa vuosi sitten. Hekin ovat täysin lamaantuneet asian vuoksi. Ei voisi suurempaa surun taakkaa olla kuin oman lapsukaisen menetys. Suruun ei auta muu kuin aika ja ehkä toiset perheen lapset jos heitä on. Muistan sinua rukouksin että saisit voimaa ja jaksaisit eteenpäin.

• Rukous on uskon äidinkieltä ja sydämen puhetta Jumalalle. Esirukous on toisesta ihmisestä välittämistä ja mitä parhain tapa ilmaista lähimmäisenrakkauttaan. Itse olen useita kertoja esirukoillut toisen ihmisen puolesta. Rukous kantaa ja synnyttää siltoja!

Esirukouksen voi myös viedä kirkkoon ihan fyysisesti, sillä kirkoissa on ns. postilaatikko, johon yhteiseen esirukoukseen toivottavan rukouksen voi laittaa. Jumalanpalveluksessa viemäsi esirukous tuodaan yhteiseen esirukoukseen. Esirukouksen pyytäjän henkilöllisyyttä ei tuoda ilmi, vaan pappi muotoilee esirukouksen siten, että seurakuntalaiset eivät tunnista rukouksen pyytäjää.

Monilla seurakunnilla on myös verkkosivuillaan oma esirukouslomake, jonne voi laittaa esirukouksen vaikka nimettömänä menemään. Esirukous otetaan sitten seuraavaan yhteiseen jumalanpalvelukseen mukaan.

@-satu-. Rukoilen puolestasi, jotta jaksat nyt elää tämän raskaan vaiheen elämässäsi. En voi kuvitella, miltä lapsenlapsen menettäminen tuntuu, mutta se on varmaan jotain sellaista, jota ei voi edes sanoiksi saattaa. Otan osaa suureen suruusi.

Olen itsekin isojen surujen keskellä kysynyt Jumalalta, miksi annoit tämän kaiken tapahtua. Jälkeenpäin olen vasta nähnyt, että salattu Jumala vastaa minulle siihen kysymykseen ajallaan ja tavallaan. Kapinointivaihekin kuuluu siihen prosessiin, joten tuo tuskasi ja surusi ulos, nekin rakastava Jumala kuulee.

Ihmisenä en voi kuitenkaan määrätä omaa elämänkulkuani omilla valinnoillani, vaikka kuinka tahtoisin. Mutta voin rukoilla, että Jumala johdattaa minut virvoittavien vetten äärelle ja synkän pimeyden halki, kuten psalmissa 23 luvataan.

Uskon vahvasti, että Jumala on jo tarttunut Sinunkin käteesi, Hän ei jätä ketään apua pyytävää yksin. Näetkö, sait minustakin jo matkakumppanin, joka rukoilee Sinulle voimaa ja vahvuutta.

Ota yhteys oman seurakuntasi päivystävään pappiin, jos sinusta olisi helpompi jutella puhelimitse tuskaasi ulos. Voit sopia hänen kanssaan myös vastaanottoajan. Lisäksi kirkolla on käytössään Facebookissa oma suojattu chat-kanava, jonka kautta voit keskustella livenä ja anonyyminä. Laita facebookin puolelle hakusanaksi Kirkko Suomessa.

"Syvyydestä minä huudan sinua, Herra. Herra, kuule minun ääneni. " Ps. 130: 1-2.

Hienoa, että jaksoit kirjoittaa ja keskustella, Satu. Halit!

- Seija, toimittaja

• Kristinuskon kirja.

Seija, toimittaja.

Olet taas täällä diakoni Meijun tapaan markkonoimassa omia katteettomia käsityksiäsi rukouksen voimasta. Sanot, " Esirukous on....mitä parhain tapa ilmaista lähimmäisenrakkauttaan ".

Se on täysi valheellisuus ainakin Jeesuksen tuomaa kristinuskon lähimmäisen rakkautta kohtaan. Jeesuksen tuoma merkitsee konkreettista, realistista, toimintaa lähimmäistä kohtaan, ei teoreettista esirukousta, rukousta, tai jälkirukousta. Jeesuksen ilmoittamassa Jumalan rakkaudessa on kaikki laki ja profeetat.

Satun tapauksessa hän voi rukoilla itsessään olevaa Jumalan henkeä, jotta se antaisi hänelle uskoa ja voimaa elämänsä positiiviseen jatkamiseen. Tosin tälläinen tapahtuma säilyy ikuisesti mielessä, mutta sen voi saada hallituksi.
      " Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä ".

Sinun olisi näide käsityksinesi parasta pysyä poissa rehellisen kristinuskon keskusteluista !

• 1

Pyydän siunausta kaikille

• Kiitos rukouksista.
      Uskomme, että rukoukset kuullaan.

Joku täällä on sitä mieltä, että ”palstalla on enemmistä ei-uskovia”. Voi olla tai voi olla olematta.

Palstaa lukee paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan itse halua keskustella. Uskon, että näistä palstan lukijoista moni tietää olevansa kristitty ja useimmat meistä osaavat rukoilla. Huokaus Jumalan puoleen on jo rukous.

Siunausta
      Kirkko kuulolla
      Päivi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

• Kristinuskon kirja.

Pappi Aikasalo, pappi Hämeenlinnasta

" rukoukset kuullaan "

Päivi, miksi maailmamme on tällainen ?

• ei pappi, Jeesuksess

Ihmisten itsekkyyden vuoksi. Ei rakasteta lähimmäistä, kuten itseä.
        Jumalan syytä tämä ei ole. Pahalainen tekee kaikkensa, jotta moni hukkuisi kadotukseen, eikä löytäisi pelastusta Jeesuksessa.

Me rukoilemme sitä kehitystä vastaan, elämän puolesta!

• nimimerkkivain12334

Olen ajatellut, taisin jotain ennenkin kirjoitta, tarvitsisin jonkun tytön elämään, josta voisin pitää huoltakin siinä samalla.

• diakonia Meiju tässä rukous totuudessa:

Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika, anon sinulta sinun nimessäsi.
      Kohtaa voimassasi ja vallassasi tätä lasta, joka kamppailee vakavan sairauden
      kanssa.
      Jeesuksen nimessä sairaus lapsesta väistyköön, AAMEN!

• siinä kaikki

Tapahtukoon Jumalan tahto, aamen.

• girl22gr

Kiitos tästä ketjusta! voi mulla ois niin paljon rukousaiheita, jotenki tää palstan hektisyys ja se että papit ei kerkee vastaamaan antaa mulle pientä huolta josko te ette kerkeä tätäkään lukea mutta mää haluaisin niin kovasti rukoilla monen läheisen puolesta, jotka on kokenu tosi kovia ja haluaisin että voisin jolleki purkaa tätä pahaa oloa joka syntyy tästä tuskasta kun vaan aattelenki kaikkee mitä on tapahtunu. aina en jaksa, vaikka koitan olla positiivinen ja jos saan itsekkäästi pyytää että voisitte rukoilla myös mun puolesta että jaksaisin kestää ja tukea kaikkia jotka on mulle tärkeitä

• girl22gr,
        oletko löytänyt ketään jonka kanssa jutella pahasta olostasi? Eikä ole itsekästä pyytää esirukousta omasta puolestaan.

Jos tuntuu, ettei lähipiiristä juuri nyt löydy ketään, jonka kanssa jutella, voit jutella kirkon työntekijän kanssa fb-kirkon www.facebook.com/kirkkosuomessa chatissa. Sivun vasemmasta reunasta löytyy tietoa tarkemmin. Yleensä siellä on päivystäkä klo 14-21 välisenä aikana. Voit myös ottaa yhteyttä kotipaikkasi seurakuntaan, diakoniin tai pappiin jutellaksesi mieltäsi painavista asioista.

Voimia ja siunausta sinulle!

Aija-pappi

• girl22gr
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

girl22gr,
        oletko löytänyt ketään jonka kanssa jutella pahasta olostasi? Eikä ole itsekästä pyytää esirukousta omasta puolestaan.

Jos tuntuu, ettei lähipiiristä juuri nyt löydy ketään, jonka kanssa jutella, voit jutella kirkon työntekijän kanssa fb-kirkon www.facebook.com/kirkkosuomessa chatissa. Sivun vasemmasta reunasta löytyy tietoa tarkemmin. Yleensä siellä on päivystäkä klo 14-21 välisenä aikana. Voit myös ottaa yhteyttä kotipaikkasi seurakuntaan, diakoniin tai pappiin jutellaksesi mieltäsi painavista asioista.

Voimia ja siunausta sinulle!

Aija-pappi

hei! kiitti vastauksesta:) kyllä mää olen muutamalle tästä puhunu..mutta en tiiä haluaisinko fb:sä puhella. millainen se chatti on,onko se sellane että kahestaan voin puhua luottamuksella papille?? aattelin siks että esirukkouksen pyytämine ois itsekästä kun siinähä yleensä rukkoillaan toisten puolesta eikä ihtensä :D mutta kiitos sulle Aija! :)

• girl22gr kirjoitti:

hei! kiitti vastauksesta:) kyllä mää olen muutamalle tästä puhunu..mutta en tiiä haluaisinko fb:sä puhella. millainen se chatti on,onko se sellane että kahestaan voin puhua luottamuksella papille?? aattelin siks että esirukkouksen pyytämine ois itsekästä kun siinähä yleensä rukkoillaan toisten puolesta eikä ihtensä :D mutta kiitos sulle Aija! :)

Oi, vasta nyt huomasin tämän kommenttisi!

Fb:ssä kirkon chatissa saa jutella nimen omaan kahden kesken ja luottamuksellisesti kirkon työntekijän kanssa.

Älä turhaan arkaile pyytää esirukousta puolestai :)

Aija-pappi

• Yhtä en kadu

Ennen rukousaiheita haluaisin esittäää kiitosaiheen pienen lapsen ihmeellisesttä paranemisesta, joka oli ihmisjärjellä ajatellen täysin mahdotonta.

Nyt pyytäisin esirukousta kahden erittäin vakavasti sairaan vauvan (2 vk ja 4 kk ikäiset) puolesta. Toisella on sydän-, toisella munuaisvika.

• Jumalan siunausta

Pyydän rukoilemaan, että Jumala saisi johdattaa maatamme presidentinvaaleissa!

Kiitos!

Monta kertaa on nähty kuinka vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakunnan häpeä.

Kyösti Kallio oli uskoa tunnustava presidentti vaikeana historian aikana. Hänen aikaan muun muassa linnanjuhlissa ei nautittu alkoholia eikä tanssittu.

Myös Paasikivi oli ahkera Raamatun lukija.

Jumalan siunausta kaikille Kirkko_kuulolla palstan lukijoille.

• toivoa on

Rukoillaan että saisimme Jumalan mielen mukaisen presidentin. Se olisi varmasti tervehdyttävää kansallemme. Rukoilkaa puolestani että ahdistukseni ja masennukseni loppuisi ja saisin ilon elämääni. Rukoilkaa myös tyttäreni, veljieni ja siskoni puolesta että kaikki pelastuisimme. Kiitos kaikille kun muistatte minuakin.

• Isotuloinen hki

Rukoillaan kansaneläkeläisten tulotason nostamista sille tasolle, ettei jeillä ole tarvetta ruokajonoihin ja sosiaaliapuun. Sen puolesta. Monilla työttömilläkin on isommat tulot kuin kansaneläkeläisillä.

Niiden työttömien puolesta , joiden pitää tehdä ilmaiseksi työtä saadakseen työttömyysavun ja jotta voivat käydä leipäjonossa ja sosiaaliapua saamassa. Taitaa koskea alle 25 v. työttömiä.

• Teille kaikille, jotka olette kirjoittaneet tänne esirukouspyyntöjä:

Asioiden puolesta on rukoiltu, teillä rinnalle on kuljettu ja kuljetaan näiden asioiden kanssa. Rukouspyyntöjä on myös tuotu eri kirkoissa messun esirukoukseen.

Aija-pappi

• juutas.

Parahin Aija,

Koskas ne rukouspyynnöt toteutuvat? Onko siitä jotain aikataulua?

• Luoja yksin tietää aikataulun vaan ei kerro.

Rukous ei ole automaatti emmekä me koskaan tiedä, miten Jumala rukouksiimme vastaa. Ja se, joka ei usko Jumalaan eikä rukoilemiseen, ei sitten vaan usko. Hän voi kuitenkin ajatella, että se joka uskoo ja luottaa, saa uskoa ja luottaa. Joten annetaan tilaa heille, joiden vakaumukseen kuuluu rukoileminen.

Hyvä huomio myös se, ettei rukous vapauta meitä vastuusta. Eli että emme voi vain rukoilla "auta maailman köyhiä" jos emme suostu itse toimimaan asian puolesta. Rukouksen tehtävä on myös herättää meidät itsemme tajuamaan oma osuutemme asioissa.

Aija-pappi

• postia pappi Aijalle

Luoja yksin tietää aikataulun vaan ei kerro.

Rukous ei ole automaatti emmekä me koskaan tiedä, miten Jumala rukouksiimme vastaa. Ja se, joka ei usko Jumalaan eikä rukoilemiseen, ei sitten vaan usko. Hän voi kuitenkin ajatella, että se joka uskoo ja luottaa, saa uskoa ja luottaa. Joten annetaan tilaa heille, joiden vakaumukseen kuuluu rukoileminen.

Hyvä huomio myös se, ettei rukous vapauta meitä vastuusta. Eli että emme voi vain rukoilla "auta maailman köyhiä" jos emme suostu itse toimimaan asian puolesta. Rukouksen tehtävä on myös herättää meidät itsemme tajuamaan oma osuutemme asioissa.

Aija-pappi

Kertoisitkos vielä vastaukset näihinkin, Aija-pappi? Miksi teette sticky-ketjun aiheesta, jolle jo on oma palstansa? Miksi poistatit(te) viestini, jossa kerroin teille, että rukouksille on oma palstansa, ja voitte rukoilla siellä niin paljon kuin sielunne sietää? Miksi tämä palsta näyttää muutenkin noudattavan kirkon avoimuuspolitiikkaa: poissa silmistä, poissa mielestä? Miksi tästä palstasta yritetään tehdä uskonjulistuspalsta?

• postia pappi Aijalle kirjoitti:

Kertoisitkos vielä vastaukset näihinkin, Aija-pappi? Miksi teette sticky-ketjun aiheesta, jolle jo on oma palstansa? Miksi poistatit(te) viestini, jossa kerroin teille, että rukouksille on oma palstansa, ja voitte rukoilla siellä niin paljon kuin sielunne sietää? Miksi tämä palsta näyttää muutenkin noudattavan kirkon avoimuuspolitiikkaa: poissa silmistä, poissa mielestä? Miksi tästä palstasta yritetään tehdä uskonjulistuspalsta?

Halusimme tälle palstalle oman esirukousketjunsa. Tämä on kirkon palsta joten lienee perin luonnollista, että täällä on näkyvillä myös esirukouksia. Tämä ketju on niitä varten. Jos haluaa muuten keskustella rukoilemisesta ja vängätä sen tärkeydestä yms, sille voi perustaa oman ketjunsa.

Aija-pappi

• Hei Aija-pappi

Luoja yksin tietää aikataulun vaan ei kerro.

Aija-pappi

Voisitko todistaa rukousten toimivan muuten kuin vainoharhaisen uskiksen ajatuksissa?

Yksi todiste riittää. Se että sinä vain uskot sen toimivan, tekee sinusta huijarin.

• Sparttakus

Halusimme tälle palstalle oman esirukousketjunsa. Tämä on kirkon palsta joten lienee perin luonnollista, että täällä on näkyvillä myös esirukouksia. Tämä ketju on niitä varten. Jos haluaa muuten keskustella rukoilemisesta ja vängätä sen tärkeydestä yms, sille voi perustaa oman ketjunsa.

Aija-pappi

Aija-pappi . Pyydän että rukoilette Haavistosta presidenttiä.

• ??
        postia pappi Aijalle kirjoitti:

" Miksi tästä palstasta yritetään tehdä uskonjulistuspalsta? "

Rautalankaa.. Ateisteilla on oma palstansa..jne. Jos tämä häiritsee mene sinne !

" Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, ettei yksikään hukkuisi."

SIKSI !

• annnnnniiiiiiina

Pyytäisin esirukousta äitini puolesta, joka on sairas ja voimaa koko perheelleni jaksaa tässä tilanteessa. toivon, että Jumala parantaisi äitini, jos se on hänen tahtonsa. pyytäisin myös, että Jumala parantaisi haavani ja eheyttäisi minut, parantaisi paniikkihäiriöni ja ahdistukseni. Jeesuksen nimessä, aamen.

• evlut

Rukoilen, että Mirka tulee uskoon.

• Ahistaa

Esirukousta vailla työkkärin henkilöstölle ja kaikille työpolitiikasta suomessa päättäville. Että tajuttaisiin lopettaa se hirvittävä nöyryytys juoksuttaa 3 kuukauden välein vanhojakin ihmisiä siellä "juttelemassa" turhanpäiväisiä. Ei niistä käynneistä selviä ilman rauhoittavia lääkkeitä, kun puoli tuntia pitää selittää, että kyllähän niitä hakemuksia on laitettu, eikä vastauksia ole tullut. Virkailijat vaan tenttaa tenttaamistaan, että kuinkas nyt aiot eteenpäin tehdä asioita sen eteen, että työllistyt. Kun ei työllisty niin ei työllisty. Ei ole tarpeeksi työpaikkoja, eikä vanhenevia enää haluta. Todella ahdistavaa juosta jatkuvasti ilmottamassa, että ei mitään uutta kuulu. En voi millään ymmärtää. Ainoa, mitä he voivat sitten tarjota on harjoittelupaikat, joita pakkosyötettäisiin mielellään joka kerta. Vanhat ihmiset niska limassa touhuamaan työmarkkinatuen turvin sydänkohtauksen partaalla. Kun siinä työkkärin touhussa ei vaan ole mitään järkeä. Tuntuu ettei ole siellä yhtään mitään puhuttavaa ja kuitenkin pitää puhua. Jotakin tyhmää jorinaa, mikä ei auta mihinkään. Ei ole edistyny touhu vuosikymmeniin yhtään. Aina ihminen tuntee olevansa siinä penkillä kun teloitettavaksi menossa.

• girl22gr

miten tuo kuulostaa nii tutulta? taitaa olla nuorille sama homma,koska sillonko mää oon ollut työttömänä ni ne oli kurssia ja harjottelupaikkoja tyrkyttämäsä vaikka niitä ei haluaisi. sais lakkauttaa koko työkkärin :D

• annnnnniiiiiiina

Mirka

Tämä on esirukousketju, miksi edes olet palstalla, jos et usko rukouksen voimaan? Helpottiko oloasi, kun pääsit purkamaan mieltäsi, siitä ettei mielestäsi rukoileminen auta mitään?
      Se on sinun päätöksesi ja kunnioitan sitä, mutta anna meidän, jotka rukouksen voimaan uskovat rukoilla ilman, että tuomitset sitä täällä palstalla.

• valkoinen kirjekuori

Toivon rukouksia

-Kaikenlaisista sairauksista kärsiville

-Köyhyydessä eläville

-Nälkää näkeville

-Asunnottomille ja orvoille

-Ihmisille, jotka kamppailevat jonkin riippuvuuden/riippuvuuksien kanssa

-Kateellisille

-Vihaisille

-Pöyhkeille ja ylimielisille

-Laiskoille ja ahneille

-Erilaisista himoista ja oikuista kärsiville

Toivon myös pyhitystä

-Seurakunnille, seurakuntalaisillem sekä kaikille Jumalan pyhille.

• adrs

Toivon esirukouksia päihderiippuvaisten, avoliitoissa ja rekisteröidyissä parisuhteissa elävien puolesta, niin että he suostuisivat pyytämään elämäänsä Jeesuksen, joka lupauksensa mukaan yksin voi lahjoittaa anteeksiannon, uskon ja iankaikkisen elämän. Silloin he vapautuvat ja saavat myös voiman vastustaa kaikkea pahaa, jonka Jeesus itse on kieltänyt sekä elää vapaina Kristusta seuraten ja omantuntonsa ääntä kuunnellen.
      Tämä on varmasti totta, koska Jeesus on maksanut Jumalalle pahoista teoistamme säädetyn rangaistuksen Golgatan ristillä meidän puolestamme.

• Toivon ilon säilyvän

Toivon esirukousta minulle rakkaan ihmisen puolesta, jotta hän jaksaisi henkisesti ehjänä nykyisen elämäntilanteensa ja säilyttäisi ilonsa, toivonsa, uskonsa ja unelmansa. Sekä kaikkien niiden ihmisten puolesta, jotka tahtovat vieraan ihmisen esirukouksen vastaan ottaa.

• Liitän nämä kaikki pyynnöt ensi sunnuntaina esirukoukseen, kun olen messussa liturgina.

Vilppu H.
      pappi

• Sparttakus

Vilppu H pappi. Ai luet rukouksessa Haavistosta pressaa. Kuulisipa tonkin Hoh.Hoh.Hoo. Sulla ei kantti riitä

• Minä vain

Laitoin tänään 5 euroa opaskoirakoulutukseen,enempään ei ollut mahdollisuutta tänä päivänä.Pyydän rakas Jumala,pidä huolta

• Herra, auta

Rukoillaan henkilön puolesta, joka pyrkii irti tupakasta

• näin on
    • vaikkameijulleterv.

Oli tullut viestiä tältä isännältä, joka oli TV7-kanavallakin, Asko Tynjälä, katsoin että ohhoh, itsellä oli esirukouspyyntönä sen tapainen että, löytäisin mukavan tytön elämänkumppaniksi..

Sitten ihmetellyt asioita... tytöt alkaneet laittamaan minulle rahaa, tänään kun hain postipaketin ihmettelin että miksi tässäkin on käteistä rahaa sisällä?

• Epätoivoon vaipunut

Tämä on nyt tietenkin hiukan itsekäs rukous, mutta jos löydätte jostain hyvän rukoilijan/rukoilijoita, voisiko Jumalalta pyytää, että ihmiset antaisivat minun lopultakin käydä töissä eivätkä tekisi oloani niin sietämättömäksi siellä.

Kun tämä ei ole ensimmäinen työpaikka, jossa niin käy. Ilmeisesti työpaikoilla pitäisi olla jotenkin hirvittävän aggressiivinen tai jotain, niin ettei aleta aliarvostamaan ja muuta ja ettei suhtauduta niin kuin B. Virtaseen, jos tiedätte tämän sarjakuvasankarin (olen naispuolinen B. Virtanen, onneksi ei ole puolisoa vielä lisäksi pamputtamassa ja alistamassa.)

Kun tämä on kuitenkin vaikuttanut koko elämääni ja nytkin teen työtä, joka ei vastaa vähääkään lahjakkuuttani. Lisäksi olen köyhä, koska en jaksa näitä. Tietääkö joku jonkun oikein hyvän rukoilijan. Tämä alkaa totisesti käymään voimille ja koko elämä mennyt hukkaan. Jumalalta voisi myös pyytää, että alkaisin rakastamaan rahaa niin paljon, että kestäisin tuollaista. Olen ahkera työntekijä, ja on aika rankkaa, kun ruvetaan vielä siihen työpuoleenkin puuttumaan, mutta olen EHDOTTOMASTI RAUHAARAKASTAVA ja työtoverit ainakin tähän mennessä ovat tehneet usein elämäni niin helvetiksi, että on ollut pakko lähteä. Lisäksi antakaa vinkkejä, mistä saa niin voimakkaan rahanahneuden, että kestää tuollaista.

• Epätoivoon vaipunut

Tarkoitan siis tuolla rahanahneudella, että kun ei ole lapsia elätettävänä, niin näen sitten vaikka mieluummin nälkää kuin olen tuollaisissa paikoissa töissä. Enkä muuten pyytäisi, mutta kun pyysin jo itsekin Jumalalta ja olen niin tuskastunut tähän, että toivoisin, että Jumala olisi jo päättänyt elämäni (itsemurhaa en tietenkään suunnittele).

Mitään mieltä en tässä näe, joudun aina siirtymään paikasta toiseen ja olen loppujen lopuksi ihan tavallinen ihminen, enkä vielä ole keksinyt, miksi pärstäkerrointani ei siedetä.

• M.S.

Hei Meiju! tahdo esirukousta vaimoni sairauksie, äitinisairauksien itseni, sekä lasteni puolesta. Koita lukea Raamattua päivittäin, hitaasti, ja rukoillen, niin minäkin. Siitä saa ihmeellistä iloa ja voimaa. Uskomattomat eivät tee sitä, koska he pelkäävät että heidän syntinsä tulevat julki. Kaikki olemme syntiä tehneet, ja Jumalan kirkautta vailla, mutta jos tunnustamme syntimme, Jeesuksen Kristuksen veri tekee meidät puhtaiksi jos tahdomme noudattaa Hänen tahtoaan.Rukoillaan ystäväperheesi puolesta, Hän joka on meidät tehnyt on myös voimallinen parantamaan meidät. Ei ole niin pien tä asiaa ettei Hän kuulisi ja vastaisi.Voimia sinulle Meiju, muista että kaikki asiat yhdessä vaikuttavat niiden parhaaksi jotka Häneen uskovat. Joskus voi myös läheisten sairaus pysähdyttää meidät,ja pyytämään apua Herralta, ja Jos on Jeesuksen tahto, kun Häntä rukoilemme, niin ystäväperheesi lapsi parantuu, ellei, Hänellä on vielä jokin suurempi suunitelma, joka tulee toimimaan pikkulapsen kautta. Mutta usko niin se tapahtuu. Jumalann siunausta sinulle.

• näin on
    • Yhtä en kadu

Kiitos esirukouksista!

Sydänvauva on viikon ikäisenä ensimmäisen kerran leikattu, kahden viikon ikäisenä elvytetty sydämen pysähdyttyä;,taas uudelleen leikattu, mutta myt, runsaan kuukauden ikäisenä pikku poika on kotona hoidettavana. Jumala tosiaan kuulee ja auttaa, kiitos rukouksistanne.

Toinen vauva on vielä leikkausta odottamassa. Kiitos Taivaan Isälle myös kuoleman rajalla käyneen ystävän käsittämättömästä toipumisesta. Miten jaksaisimme ilman rukousta ja rukousten kuulemisesta koitunutta iloa! Vaikka rukousvastaus joskus kestäisikin, tai emme heti ymmärtäisi Jumalan vastausta, jo pelkkä rukous rauhoittaa ja tuo turvaa.

Rukoilen palstan kirjoittajien puolesta, heidän läheistensä ja monenlaisten sairauksien, erilaisista riippuvuuksista kärsivien puolesta; syntitaakan uuvuttamien ihmisten ja työpaikkakiusaamisen uhrin puolesta. Auta rakas Jeesus!

• Kova ikävä

Rakas Taivaallinen Isä, auta mun lastani palaamaan kotiin ja ymmärtämään, miten rakas hän on. Auta meitä käsittelemään ongelmat ja rakastamaan toisiamme - ja kertomaan siitä toinen toisellemme. Paranna meistä pois itsekkyys, ehdottomuus ja periksiantamattomuus. Auta rakas Jumala, armahda Jeesus, kun me ei itse osata!

• ...ja kumarrus

Jumalan pyhille lisää pyhitystä ja uskon voimaa hairahtelijoille. Kiitos

• _Mikael_

Pyydän esirukousta ja siunausta kaikille "kirkko-kuulolla" oleville netti papeille ja ketkä ovat tällä palstalla työssä.

Työnne on raskasta ja vaativaa. Siunausta ja voimia myös työhönne kirkon palveluksessa. Muistan teitä rukouksissani kun olen kirkossa sunnuntaisin.

Toivon myös terveyttä ja siunausta kaikille läheisilleni. Menestystä työssä ja elämässä. Terveyttä toivon myös itselleni.

Mikael

• Mitä tehdään, kun Jumala puhuu kesken arjen. Esimerkkinä voin mainita syksyllä puheen, jonka kuulin marjanpoiminnan aikana, jolloin kuulin sanoman "Minä tulen pian ja tempaan omani ylös taivaaseen. Kysyin jostain syystä seuraavaa. Mitä tapahtuu niille homoutta ja lespoutta hyväksyville saarnamiehille ja papeille, jotka puhuvat liperaaliteologiaa. Vastaus oli seuraava: Kun uskonnolliset ihmiset huomaavat, että ovat jääneet tänne, mutta heidän lapsensa on temmattu taivaaseen, vihastuvat he ja osa papeista, jotka ovat jääneet tänne, onnistuvat pelastamaan henkensä paetessaan muille paikkakunnille, mutta osa tapetaan näiden tänne jääneiden seurakuntalaisten toimesta, kun he tajuavat Raamatun sanan olleen totta, mutta pappien vesittäneen pelastavan sanoman.
      Vastaus oli kova, eivätkä useimmat papit pidä ollenkaan tätä sanomaa Jumalalta tulleena. Kun aikaisemmat Jumalalta saamani sanomat ovat tapahtuneet, pidän em. sanomaa luotettavana ja sen voi koetella Raamatulla.

• Kova ikävä

Kiitos rukouksista ja kiitos Jumalan armosta. Lapsi on kotona jälleen. Perhe viisaampana ja rakastavampana kriisin jälkeen.

• Paranna

Pyydän esirukousta siskoni puolesta, että hän paranee syövästä. Jeesuksen sanaan vedoten :"Älä pelkää; usko ainoastaan, niin hän paranee."

• rukouksen voima

Pyydän esirukousta minulle rakkaan ja tärkeän ihmisen puolesta. Toivon, että hän löytäisi uskossaan rauhan, voisi nauttia ja riemuita siitä jatkuvan ahdistuksen sijaan. ...että hän ymmärtäisi oman arvonsa ja ainutlaatuisuutensa. ...että hänen lähimmäisensä hyväksyisivät rakkauteni ja että hän itse antaisi tuolle tunteelle voimaa kasvaa ja kukoistaa. Rukoilen, että Luoja antaisi meille mahdollisuuden, vaikka elämme eritavoin uskoen, kuitenkin molemmat kristilliseen Jumalaan luottaen.

Pyydän esirukousta myös rakkaan ystäväni puolesta. Hän on kärsinyt jo tarpeeksi. Antakoon Luoja hänelle voimia jaksaa läpi tämän vaikean elämänvaiheen antaen hänelle luottamusta huomiseen ja lohdutusta ikävään ja suruun. Toivon hänelle uskoa ja luottamusta terveyteensä.

Pyydän lopuksi vielä esirukousta tämän kansan puolesta; että me löytäisimme jälleen lähimmäisen rakkauden ja suviatsevaisuuden, erilaisuuden rikkauden ja arvon.

• Säynävä

Iranilaisen pastori Yusef Nadarkhanin hirttotuomio allekirjoitettu. Toimeenpano aiotaan ilmeisesti tehdä salaa medialta. Rukoillaan hänelle voimaa ja kestävyyttä.

• ihmettelijä93

Anteeksi.
      miksi olisi itsekästä pyytää rukousta itselleen jos on hätä? Tätä ketjua luettuani saa sellaisen kuvan että se ei olisi hyvä asia? minusta siinä ei ole mitään väärää jos ihmisellä olisi hätä tai tarve sellaiselle, eikä ehkä olisi ketään. En ole tiennyt ettei itselle saa pyytää rukousta. Tästä ketjusta saa sellaisen kuvan että sellaista ei saa pyytää. Onko se ihan kristillistä ja eettisesti oikein jos pyytää rukousta ja ei sitä saa?

• Hei ihmettelijä93,
        Toki itselle voi pyytää siunausta ja rohkaisua eikä se ole itsekästä ollenkaan. Luulenpa, että kaikki rukoilijat pyytävät Jumalalta myös itselleen hyvää.

Tämän ketjun nimi on esirukousketju ja esirukouksella sen suppeassa merkityksessä tarkoitetaan toisten ihmisten puolesta rukoilemista. Se ajatus kertoo siitä, että meidät kristityt on kutsuttu kantamaan toistemme taakkoja. Muttei tietenkään itseään unohtamatta.

Antti-pappi

• ihmettelijä93

esirukouspyyntö

pedofiilien uhrien puolesta. Niin että myös uskonnollisissa ryhmittymissä hyväksikäytettyjen naisten ja lasten puolesta rukoillaan että heidänkin hyväksikäyttäjänsä jäisivät kiinni ja lapset sekä naiset pääsisivät turvaan myös uskonnollisissa ryhmittymissä. Sekä kaikkien pedofiilien uhrit saisivat turvan.

Kaikkitietävä jumala näkee kaiken, rukoilen että hän auttaisi kaikkia pieniä lapsia pahojen ihmisten käsistä turvaan.

Esirukouspyyntö: hyvää maailmaan, kaikille ihmisille hyvää sydäntä ja sisintä sekä hyviä tekoja ja ajatuksia, ymmärrystä sekä rauhaa sieluun ja ymmärrystä materialismin turhuudesta.

• Herra, auta

Eräälle henkilölle vapautta lääkeriippuvuudesta

• PH##

Suomen puolesta olisi hyvä rukoilla jokaisen, vaikka seuraavalla
      presidentti Kyösti Kallion rukouksen sanoin:
      Rukous Suomen puolesta

Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet luonut sen ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa. Siksi rukoilemme Sinua: Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän hukkua. Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka johtavat kansamme tuhoon. Herra, armahda meitä.

Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia vastaan, jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me kerskaamme Sinun voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden vaikutukset ovat joka päivä sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä. Herra, sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy väistyä myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse. Tähän me uskomme, sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset saatanalliselta eksytykseltä. Herra, armahda meitä.

Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskellä merkiksi Sinun vapahtavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.

Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme Sinun kauttasi, siihen me uskomme. Armahda meitä. Amen.

• inari88

Rukous

Jumala, opeta meitä kuuntelemaan sinua ja oppimaan sinulta. Anna meidän tänäänkin oppia tuntemaan itseämme ja sinua paremmin.

• Liian tuskallista

Pyydän apua itselleni jotta vapautuisin tästä helvetin piinasta jota on kestänyt jo kohta viisi vuotta.

• Loukussa

Rukoillaan niiden puolesta, jotka ovat joutuneet kahden asunnon loukkuun, että Herra antaisi asunnon ostajan.

• noh.

En pidä itseäni kristillisenä, mutta kaunis ketju, joten siksi vastaan ja siksi rukoilen: rukoilen voimaa kaikille läheisilleni jaksaa elämässään ja enkeleitä suojaamaan heidän harteitaan joka hetki kun he liikkuvat tai mitä ikinä tekevät ja toivon itselleni voimaa jaksaa.

En oikeastaan koskaan ole ymmärtänyt, että mitä erityistä siinä on uskoa Jumalaan, koska maailman sodista suurin osa perustuu uskontoon, mutta joku rauha se on, joka kirkossa tulee. Joskus minulla on ollut kaipuu kävellä kirkkoon ja istua siellä aivan hiljaa, mutta en ole kehdannut tehdä sitä. Toivoisin, että suomalainen uskontokulttuuri olisi positiivisempi - kuten vaikka Amerikassa laueltaan gospelia ja pidetään hauskaa kirkossa; se ei ole Suomessa mahdollista. En pidä itseäni uskovaisena, muutoin kuin että äitini on sanonut minulle, että : "se mitä minä en ehkä sinulle ole osannut opettaa, on usko Jumalaan, että Jumala auttaa".

Erityisesti rukoilen erään läheiseni puolesta: anna Jumala hänelle voimaa jaksaa, anna hänelle voimaa kestää pelko läheisen menetyksestä ja raskas taakka harteilla arjessa, anna hänelle voimaa, koska minä rakastan ja arvostan häntä niin paljon.

Kiitos tästä ketjusta - en yleensä käy tällä kirkon Suomi24- palstalla, mutta tämä helpotti. Sentään jotakin ystävällistä Suomi24- foorumilla.

• minusta

" koska maailman sodista suurin osa perustuu uskontoon, "

Maailmasodat eivät olleet uskonnon aiheuttamia. Ja ne oli aika suuria.

• Heaven1

Rukous lasten, nuorten, yksinäisten puolesta, kaikkien kiusattujen puolesta.
      Rukous Suomen heräämisen puolesta.

• susa47

Rukoillaan kaikkien tahattomasti lapsettomien parien puolesta.

• susa47

Rukoillaan kaikkien niiden sinkkujen puolesta, jotka eivät löydä sopivaa elämänkumppania.

• Aadam

Rukoilen siunausta, jotta rakkautemme yhä syvenisi, eikä ulkopuolisten painostus vaikuttaisi suhteeseemme.

• ל

Pyydän rukousta ja siunauksia kaikkien parisuhteessa olevien puolesta. Pyhiä ja kestäviä avioliittoja kiitos!

:)

• ¨¨'1

Pyydän rukousta pastori Hannu Lehdeskosken puolesta, jotta hän kokisi hengellisen herätyksen ja tulisi uskoon.

• ¤¤

Eräs tyttö kärsii pahoista selkäkivuista, jotka ovat olleet hänellä jo useamman vuoden. Minä toivon, että hänen kipujensa ja niiden perimmäiset syyt jos niitä on katoaisivat ja että hän tulisi täysin terveeksi. Toivon myös siunausta ja rukouksia niille ihmisille, jotka jaksavat rukoilla muiden puolesta ja toivon myös, että ihmiset enenevissä määrin alkaisivat tekemään rukouksia, viipyisivät rukouksissaan ja pyhittyisivät ja tekisivät rukouksia, jotka todella koskettavat niin Jumalaa kuin ihmisiäkin.

Kiitos

• tuleva_isä

Minun kaunis ja rakas naiseni odottaa vauvaa. Toivoisin kovin paljon rukouksia tulevan äidin ja pienen lapsen puolesta.

Hyvää alkanutta kesää kaikille! Halleluja!

• Rukoillaan

Herra, siunaa koko perhettä

• aamenaamen

Siunaa kaikkia tällä palstalla seikkailevia.
      Suojaa sydämiä kaikelta saastalta jota saa.tana haluaa ihmisille kauniissa kääreessä syöttää. Suojaa niitä jotka täällä palvelevat vilpittömästi sinua Herra. Vuodata ylitsevuotava rakkautesi Pertsaan. Herra suojele, uudista, opeta nojaamaan vain sinuun eikä vain sanaasi ja löytämään sinun kasvosi. Kiitos Jeesus, kiitos Isä pojastasi ja voimastasi.

• sdfghjkli

Kahelia touhua. Kertokaas nyt sitten jos rukoukset ovat auttaneet.

• evlut

Ny rukoillaan Suomen puolesta

• evlut

Erään ystävän puolesta, joka on vakavasti sairaana

• ⋰⋰⋰⋰⋰⋱⋱⋱⋱⋱

Tänään 6.11.2012 sattui leppävaaran juna-asemalla allejäämisonnettomuus. Toivon esirukoksia menehtyneen perheelle, läheisille, sekä kaikille jota tämä surutapaus koskettaa.

Kiitos

• Aloittelin Timo TA Mikkosesta. Ja jatkanut siitä jo useisiin muihin. Komsiikomsaa.

• esirukouspyyntö

Kannetaan päättäjiä, sekä mediaa ja muita valtaa pitäviä rukouksin Jumalan eteen. Heille paljon ymmärrystä, viisautta, oikeudentuntoa ja rehtiä mieltä, oikeamielisyyttä unohtamatta.

• esirukouspyyntö

Leif Nummela kertoi tänään radiossa, että jos nykyinen raamatunkäännösvauhti jatkuu, niin raamattu on käännetty jokaiselle kielelle 20 vuodessa. Minä uskon, että esirukousten avulla voimme jouduttaa tätä prosessia ja vaikuttaa ajan lyhenemiseen merkittävästi. :) Raamattu lupaa Kristuksen paluun, kun kaikki on maanpäällä asetettu oikein ja osa lähetyskäskyä ja Jeesuksen tahtoa oli evankeliumin saarnaaminen kaikkialle maailmaan.

Ei muutaa. Kiitos!

• Lappu-Matti

Sittenkö Jeesus tuloo , kun sanoma on saatu vietyä kaikenkielisille perille? Siitäkö tuo tuleminen on kiikastanut?

Ja missähän päin muailmaa tämä tapahtuu?

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87