Vuokratyösuhde 12kk - määräaikainen? WTF?

Uskaltaako?_

Minua kiinnostava paikka löytyy vuokrafirman kautta. Tiedän firman missä töitä tehdään, harmi vaan kun ei hae suoraan. Vuokrafirman kautta menee siis haku. Heidän sivuilla seuraavat tiedot.

Työn kesto : Yli 12kk
Työsuhde: Määräaikainen
Tarjoamme:
- työntekijälle pidempiaikaisen työsuhteen kaksivuorotyössä

Ihme touhua! Yli 12kk pitäisi olla suoraan toistaiseksi voimassa oleva, eli vakituinen työsuhde, mutta sivuilla lukee, että määräaikainen. Yrittävätkö tolla veruukkella sitten potkia pois aikasemmin? Työt voi loppua seinään, ilman työnantajapuolen usean kuukauden irtisanomisaikaa. Vähän pelottaa ajatus uskaltaako sitä nykyisestä vakituisesta hommasta lähteä vuokrafirman leipiin? Kyseessä on vaan hyvä työpaikka missä työt tehdään. Vuokrafirma on Suomen Henkilöstötalo.

5

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivän irtisanomisai

Jos sulla on vakituinen homma, niin älä ihmeessä lähde vuokratyöhön. Vuokratyöfirmoja käytetään siksi, että saataisiin huonommat työedut työntekijöille.

• fdbbfff..

joo en lähtisi vakipaikasta nyky työtilanteessa pois. Tuossa ilmeisesti kyse 12kk määräaikaisuudesta eli varmat 12kk töitä ja hyvin varmat työttömyyspäivät 12kk jälkeeen.

• Ei hätiä

Vuoden määräaikainen työsopimus on itse asiassa aika turvallinen. Määräaikaista työsopimusta ei saa irtisanoa esim. tuotannollis-taloudellisilla perusteilla. Homma loppuu vasta kun määräaika tulee täyteen. Mutta veikkaan että sen jälkeen ne tarjoaa taas seuraavaa vuotta eteenpäin. Voi olla että kyseessä on joku iso jenkkifirma, jossa pääkonttorissa on päätetty että Suomessa ei saa rekrytoida, "kun on lama ja kaikkea...". Sitten Suomen konttorilla ottavat uusia työtekijöitä näin, koska kyseessä ei ole "rekrytointi", vaan muuttuva kustannus.

• NNNNNNNNimiMerki

Määräaikaisen saa irtisanoa tuta-perusteilla, jos se on sijaisuus ja se, jonka sijaisena on, voitaisiin irtisanoa. Mutta jos on määräaikaisen ettei ole kenenkään sijainen, silloin se on turvallinen. Tuo eka vaihtoehto on kyllä aika tulkinnanvarainen. Minä olen ollut määräaikseksi luokitellussa suhteessa, joka kuitenkin oli vakinainen, vaan kun olin nuori en tajunnut..siinä vaan oli tapana, että porukka vaihtuu, eli lähetin paikka ja hommassa oli yleensä koulupaikkaa odottelevia nuoria. No kouluun lähdin minäkin ja todistuksessa lukee määräaikainen, vaikka juridisesti ei ollut. Ei ollut mitään perusteltua syytä määräaikaisuuteen. Määräaikaisuuteenhaan pitää olla aina joku syy ja yllätys yllätys, mm. projektiluontoisuus ei välttämättä kelpaa, mutta kausiluonteisuus kelpaa, ts. kesätyö yms.

• erree

No tuon vuokrafirman toiminta on muutenkin VÄHINTÄÄNKIN kyseenalaista, joten ei kannata tuon kautta hakea. Ennemmin aina suoraan rekrytoivaan yritykseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16