olisin kiinnostunu hieman taekwondon aloittamisesta ja paikkkunnalta löytyis tätä kyseistä lajia, mutta olenko vähän liian vanha aloittamaan tätä tässä vaiheessa kun muut ketä tiedän on nuorempia. Muutoinkin onko tästä minkälainen hyöty kuntoon ja mitenpaljon tällä pystyy parantamaan itsepuolustusta?
taekwondo 15v?
2
163
Vastaukset
- McPuni
Tuosta parin rivin päästä vetoapuja ensihätään:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10212868
Lyhyesti:
- Ei, et ole vanha, etkä varsinkaan liian vanha. Itse sanoisin että ihanneikäinen
- On, siitä on merkittävä hyöty kuntoon, ihan niinkuin liikunnalla ylipäänsä
- Itsepuolustuksesi parantaminen on suhteellista ja enimmän osan aikaa olet siitä vastuussa aivan itse. Laji antaa työkalut, mutta ei tee työtä - Jill 96
Et ole minusta missään tapauksessa liian vanha! Itse aloitin taekwondon 15 vuotiaana myös. Alkeisryhmässä jossa aloitin oli hyvin paljon eri ikäisiä esim. yksi 43 vuotias ja muistaakseni olin nuorin.
Kunto on kasvanut huomattavasti. Riippuu tietysti seurasta hyvin paljon että opetetaanko siellä itsepuolustusta. Meidän seurassamme on myös combat hapkidoa ja itsepuolustus on tullut sitä kautta (combat hapkidon ikäraja on 16 vuotta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010