Tämän Yariksen korimallin : http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/4543809
Entä tämän kanssa: http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/4523123
Minkälaisia eroja on ajettavuudessa tai missä vaan muissa jutuissa? Jos olet vaihtanut tuon vanhan mallin uudempaan niin kuulisin mielelläni mielipiteitä. Samat moottorit ja luotettava vanha kunnon Varis. Pitäisikö pysyä puolet vähemmän ajetussa vanhemmassa mallissa vai hiukan päälle satku ajetussa "uudessa kopassa" ? Kertokaa mielipiteitä ja pienet perustelut kiitos.
Jos täällä on joku Varis tietoguru, niin olisi mukava kuulla mitä päivityksiä (tärkeitä) on tullut vuosien varrella? Ilmeisesti 99-00 mallia ei kannata ostaa kun ABS jarrut puuttuu. Eihän 150tkm ole 1.3 vvt-i koneelle vielä mitään.
Mitä eroa ajettavuudessa yms??
4
523
Vastaukset
- 18+13
Meillä on ollut sekä diesel, että bensa koneinen II generaation Yaris.
itse en ostaisi tuota I generaation Yarista, vaan -06 esitellyn II version.
II versio on ulkomitoiltaan sekä sisätiloiltaan isompi. Myös epäilemättä turvallisempi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Vitz
Akseliväli II version Yariksessa on sama kuin 1998 esitellyssä 2001 saakka valmistetussa Corollassa. Mikään ihan "pikkuauto" ei ole kyseessä.
Luotettavuudessa ei ole eroa I ja II genneraation välillä. Ihan ensimmäiset -99 Yarikset valmistettiin Japanissa. Muistaakseni -02 paikkeilla tuotanto siirtyi Ranskaan. Mutta kyseessä on varmaan luotettavin auto jonka ranskalaiset ovat koskaan valmistaneet, eli ei huolta sen suhteen. 1.3 pata kestää huollettuna 250-300tkm ihan helposti.
II versiosta on helpompi löytää malli jossa on ilmastointi, sillä ne tulivat -08 paikkeilla vakioksi jo kaikkiin muihin paitsi 1.0 moottorilla varustettuihin malleihin.
Nyt kun menet kaupoille niin etsi ilmastoitu II versio ja stekkaa että on huollot tehty ajallaan, sekä hyvin auto pidetty ja sekä kolaroimaton yksilö. Näin saat auton pitkäksi aikaa ja toisaalta auton joka on haluttu myös käytettynä. - Kakkakopanomistaja
Vanhempi korimalli on ruostevikainen konstruktio. Älä koske tikullakaan. Mm Finikorilla on tarkastuskampanja ruostesuojautettuihin ykköskopan yariksiin.
http://www.finikor.fi/index.php/kampanjat/372-toyota-yaris-kampanja-2010.html
Ykköskopan yaris on lisäksi helvetin meluisa, mutta kuluttaa vähemmän kuin kakkakoppa.
Itsellä on uudempi kakkos-koppainen ja se on oikein hyvä kaupunkiauto. Öljypumpun teho on heikko. Joillakin suodatinmerkeillä moottori toimii oikein ja nornmaalisti, toisilla ei. Sama suodatin joka ei toimi yariksessa, toimii corollassa.- Yaris Mk. II/1.3
Kun avaa ym. linkin takaa pdf-tiedotteen, näkee veret seisauttavia kuvia yariksen ruosteongelmasta.
- kaupunkiin molemmat
No tuo vanhemman mallinen on huono ajettava jo lyhyen akselinvälinsä puolesta.Kevyt, korkea ja lyhyt auto nousee mielellään pienekin loskakasan päälle maantiellä ja tunto on poissa ohjauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225454- 324760
- 282711
- 342344
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121581
- 231432
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241410