missä MAASTUREISSA on parhaat lukot kun tulee tiukka paikka...niin onko se parempi kitkalukko vai toi kytkettävä 100%lukko. minkälaiset lukot on esim mitsu pajero,nissani,isuki,toyota ja ranke roveri.
alennusvaihteet ja lukot
29
3832
Vastaukset
- 20+13
100% lukot ovat parhaat. Kitkalukoilla ei niihin verrattuna tee mitään. Jeep Wrangler Rubicon-varustelulla ja G-mersu kai ainoat, joissa molemmilla akseleilla ja keskellä manuaalisesti kytkettävät 100% lukot.
WK-korin Grand Cherokeessa Quadra Drive 2 nelikolla (ja myös WJ:n quadra drivessa) automaattisesti kytkeytyvät 100% lukot molemmilla akseleilla ja keskellä. Manuaalisesti kytkettävät maastossa hieman pätevämpiä, mutta päivittäisessä ajossa niistä ei ole samanlaista hyötyä kuin automaattisesti kytkeytyvistä.
Kaikki muut on 2- tai 3-vetosia leluja. Japsit voit unohtaa heti. Roverkaan ei ole tainnut koskaan valmistaa oikeaa täyslukittua nelivetoa. - ei tielle
Onhan noita muissakin traktoreissa. Valtrat ym. on samaa sarjaa. Pellolle sopivia.
- Vsjo idjot pa planu
Lada Nivassa.
- 20+13
Nivakin pelkkä 2-veto. Avoimet perät edessä ja takana.
http://www.youtube.com/watch?v=UhhiaZDcwtw - Mikäjärkitässäkin
20+13 kirjoitti:
Nivakin pelkkä 2-veto. Avoimet perät edessä ja takana.
http://www.youtube.com/watch?v=UhhiaZDcwtwHyvinhän Jeep videolla hangen alle kaivautui vaan miten olisi käynyt vakiorenkain.
Ja ihan filosofisestii: miksi ajaa autolla tuollaiseen paikkaan? Paitsi hyvin vuoksi bensaa polttamaan..
- 12+17
"WK-korin Grand Cherokeessa Quadra Drive 2 nelikolla (ja myös WJ:n quadra drivessa) automaattisesti kytkeytyvät 100% lukot molemmilla akseleilla ja keskellä. Manuaalisesti kytkettävät maastossa hieman pätevämpiä, mutta päivittäisessä ajossa niistä ei ole samanlaista hyötyä kuin automaattisesti kytkeytyvistä."
WK:ssa on kyllä kytkettävät lukot, jos on lukollinen malli. WJ:ssä ja WG:ssä on kitkalukot, jotka ainakin omassani on kovemmalla pakkasella toimii vaihtelevasti. Oikeat litkut lisineen on perissä. mutta kaivannee ilmeisesti riittävän lämmintä toimiakseen. Toiminnan seuraamista minulla on vain auraaamattomalta mökkitieltä ja tukkiautoteiltä.- 20+13
WJ:n Quadra Drivessa käytetyillä Vari-lok perillä ei ole mitään tekemistä kitkalukkojen kanssa! Puhut varmaan jostain muusta vetosysteemistä?
Vari-lokissa on pyörimiseron mukaan progressiivisesti 100% asti kiinni puristuvat levypakat. Aivan kuten Quadra Drive 2:n ELSD perissä. ELSD periin on vain lisätty sähköisesti ohjattu venttiili, jonka ansiosta kytkinpakkoja kiinni puristava öljynpaine voidaan vapauttaa viiveellä, eli jättää perä 100% lukkoon. Vari-lokissa venttiiliä ei vielä ollut, jonka takia geroottoripumpun muodostama öljynpaine alkaa vapautumaan pyörimisnopeuden tasaannuttua. Lämpötilalla ei pitäisi olla kummankaan perän toimintaan vaikutusta. Mitä nyt jäykemmät öljyt saattavat teoriassa nopeuttaa paineen muodostumista ja levyjen kytkeytymistä.
Molemmat Quadra Drive sukupolvet ovat idiottivarmoja ja kilpailijoihinsa ( =vajaavedot) verrattuna täysin suvereeneja, koska niiden ohella Rubicon ja G-mersu ovat ainoat, jotka pystyvät siirtämään 100% väännöstä mille tahansa renkaalle.
- 12+12
Mitäs noilla Jeepin lukoilla tekee kun se auto on aina korjaamolla. Tunnetusti epäluotettava merkki,en ostais Jeeppiä ikinä!
- 20+13
Siinä vaiheessa kun Jeeppi lähtee eläkkeelle, se sun crv on ruostunut puhki ja sulatettu uudeksi japsiksi jo muutamaan otteeseen.
- 12+12
20+13 kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun Jeeppi lähtee eläkkeelle, se sun crv on ruostunut puhki ja sulatettu uudeksi japsiksi jo muutamaan otteeseen.
Mut kun mullaa ei oo, eikä tuu crv.tä.
- 13+13
Mikäs minu Jeepissä on vikana, kun se ei ole korjaamolla kokoajan??
Epäluotettavuuteen en ole vielä törmännyt, milloin se tulee?
- 11+6
mikä on se oikean merkkinen auto, jos niva jätetään laskuista?
- Nivasimppa
Volvo C303, Unimog tai RG32. Omat hankaluutensa niissäkin, esim. ylläpidon suhteen...
- Parhaat
Mulla on Nissanissa hyvät lukot. Yks lukko ovessa ja virtalukko. Nääs minimoitu rikkoutumisen mahdollisuus.
- eer
toyotassa on 100% lukot ainaki hj 61 ja hdj 80 cruiserit on oikeilla lukoilla
- 4+12
mutta vain joissain yksittäisissä vuosimalleissa 90 luvun puolivälin aikoihin
- Hj 61
Suzuki Grand Vitarassa vuodesta 2006 eteenpäin on kunnolliset alennusvaihteet ja kytkettävä keskitasauspyörästön lukko. Napalukkoja ei vakiona ole.
Vitarassa ei ole maavaraa nimeksikään, vaikka muuten onkin kohtuullisen etenemiskykyinen vajaalukkoiseksi(varsinkin loppupään versiot). Loppujen lopuksi renkaillahan siellä pientareen puolella edetään.
Mersun G:ssä on, mutta on kuinka hyvä se on sitten muilta ominaisuuksiltaan niin siitä päästään varmaan mukavaan väittelyyn.
Saisi Land Rover tarjota jo vihdoinkin esim. Defenderiin vaikka lisävarusteeksi kytkettävät tasauspyörästön lukot molemmille akseleille. Tosin saahan ne kuulemma siihen jälkikäteenkin asennettua.Katkesi viime talvena Defellä, kenties jo hieman kovettuneilla talvikumeilla, pari kertaa taivallus ihan hölmöön paikkaan, kun akselilukot uupuu ja TRC:tä ei saa poiskytkettyä. Lunta ei ollut nimeksikään, mutta kone leikkaa tehot heti kun sutasee. Ei auta hidas nelikko tai keskilukko, kun ei niin ei. Samoista kohdista menin ilman mitään ongelmaa Vitaralla, tosin uusilla kumeilla. Onhan se Defe muutenkin sellainen, että siitä tykkää ne jotka tykkää....
- 4+12
Aika erikoista jos L&R:n parhaassa maasturissa ei saa tuota kytkettyä pois, kun onnistuu monessa citymaasturissakin.
A. On erikoista, mutta 06-mallissa näin on. B. Mitä sillä ensinkään kyseisessä autossa tekee?
- 4+12
Oletko kokeillut tätä?
NOTE: TC can be disabled by operating the brake pedal ten times within ten seconds, when the ignition is turned on. TC will be re-activated when the ignition is turned off then on again.
Tässä ketjussa oli jotain muitakin ideoita tuon ohittamiseen, mutta en tiedä toimiiko juuri sinun mallissasi.
http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=26365
No perskules, kiitoksia! Täytyy demota, kunhan joutaa taas työmaalle, tuon ihmisen kiusan pukille seuraavan kerran. -Ei siis onneksi ole oma kulkine. Tuttuja tosimaasturin ominaisuuksia täynnä: meluisa, hirveä ajoasento jota ei voi juurikaan säätää, kankea, kaunis ja kostea. Merkkaa kivasti ruutua, sekä kirkkaalla että mustalla öljyllä.
Se toimii sittenkin! Eli nöyrimmät kiitokset ohjeista saada Defen TC pois päältä.
- 4+12
Hienoa jos se toimi :)
- GV -09
Moro Rontikainen ja sorry et tää ei liity keskusteluun, mutta voisitko heittää nopean pika vertailun GV vs RAV? Mulla on kauppan käynti kesken Grand Vitarasta Raviin, siksi kiinnostaa nyt kaikki asiaan liittyvä ja sulla kokemusta moisista kulkineista.
Vähäinen on kokemus RAVista vielä, varsinkaan kun ei ole liukkaille vielä päässyt.
Mulla alla 09-mallinen automaatti d-cat, jolle tuntuu soppa maistuvan enemmän kuin tehdas lupaa, mutta liimahtaa ihan toisella lailla kuin Vitara naku. Ajovaikutelma on ainakin tässä yksilössä jämäkkä ja henkilöautomainen, kun Vitara oli luonnollisesti korkeampana hieman huojuvampi. Takajousitus tuntuu todella kantavalta, mutta kääntöpuolena kovuus, joka tuntuu kuopissa kohtalaisina paukauksina. Vitaraa sanoisin rengasmelultaan huomattavasti hiljaisemmalta, mutta ei tässäkään korvat jää soimaan ainakaan kitkoilla ajellessa. Ainakin tämä Ravi ketjulla, kun Vitara oli hihnalla. Huollot varmasti edullisemmat Tojolla.
Sisusta ja ulkomuoto tietysti makuasioita ja riippuvaisia varustetasoista. Ravissa on pienemmät tilat takapenkillä ja kontissa, mutta takapenkit liikkuvat kiskoilla, joten vähäistä jalkatilaa syömällä saa konttiin lisää litroja. Tojossa muutama kytkin hieman hassussa paikassa. Ja mitään kummempia lukkojahan ei tässä kaiketi ole...
Vannejako näissä sama, joten kannattaa puljata renkaiden kanssa itselleen paremmat.- GV -09
Kiitoksia. Toi vannehomma oli äärettömän hyvä tieto, mulla tässä nykyisessä hiukan prameemmat alut ajamattomilla kesäkumeksilla, eikä niissä ole keskikupissa S logoakaan. Mulle olis 2011 mallinen bensa koneellinen kulkine tuloillaan, 66 tuhatta ajettu ja kesäkummit ehtoo puolella siinä. Jos kaupat tulee, menee GV vaihtoriviin toyotan kesäpyörät takakontissaja keskikuppin Tojo merkki maalattu piiloon;=)
Koeajolenkillä näytti tojon keskikulutus olleen 8.1 l/100km, kun GV:ssa en ole alle 10 litran päässyt kertaakaan. Hyvin on GV pelannu, mutta 171 tuhatta mittarissa, niin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465597Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5702062Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 77993
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981- 59880
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.53852- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758