Onko muilla tapausta että olisi vauvalla kaksi varvasta kasvanut yhteen? Meillä tytön oikeassa jalassa ukkovarpaasta seuraavat kaksi on yhdessä muuten paitsi ihan ylhäältä (tyttö nyt 7kk). Lääkäri sanoi ettei jalassa haittaa (sormissa olisi eri asia) eikä sille yleensä edes tehdä mitään jos ei aiheuta ongelmia.
Mietityttää vain noiden varpaiden kynnet, ne on niiiiin onnettoman pienet etten oikeasti uskalla edes leikata kun pelkään että koko kynsi irtoaa! Mutta kuitenkin ne pitäisi lyhentää kun kasvavat hiukan ylöspäin ja pelkään että takertuvat sukkaan kiinni :(
Jotkut muutkin kynnet, myös toisen jalan, ovat mielestäni jotenkin "hassun" malliset. Esim. yksi kasvaa aivan varvasta myöden vähän alaspäin. Liittyyköhän se "oire" tuohon syndaktyliaan vai onkohan jotain muuta? Vai onko normaalia että varpaat/kynnet ovat vauvalla vielä vähän miten sattuu?
Yhteen kasvaneet varpaat
4
4016
Vastaukset
- Yffuxjjkx
Mä oon 48v ja mulla myös kyseiset varpaat yhdessä. Ei haittaa mitenkään. Lapsena näin yhden vanhemman naisen jolla oli kanssa nämä varpaat yhdessä. Koulussa kiusattiin vähän sen takia mutta ne voi kyllä leikkauttaa erilleen jos haluaa. Ei oo periytyvää.
- Anonyymi
Anteeks vaan on periytyvää :D mun isoäidillä, äidillä, mulla ja molemmilla lapsillani on tämä "vika".
- 1säpappa
Mulla on kaveri, jolla on molemmissa jaloissa kaikki varpaat yhteenkasvaneet.
Ei kuulemma haittaa yhtään, ja hän on jopa ylpeä erilaisista jaloistaan. - normal123
minullakin on oikeassa jalassa iso varpaasta 2 seuraavaa kasvaneet yhteen. ei haittaa mitenkään ja ovat kasvaneet normaalisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738