Töölöntorille voi ajaa sisään useasta kohdasta. Joka kohdassa tuntuu olevan erilainen merkki. Jotkut sallivat pysäköinnin, jotkut kieltävät sen. Aikarajat vaihtelevat. Joskus merkit on peitetty mustalla pressulla, joskus ei. Parkkipirkot jakavat sakkoja aivan mielivaltaisesti. Rakennusvirasto ei tunnu olevan tehtäviensä tasalla.
Töölöntorin pysäköintikaaos
8
1678
Vastaukset
- Kumma juttu
Jos osa torista on torikauppiaiden pöydille, osa heidän autoille ja osa yleistä parkkipaikkaa. Tilanne vaihtelee riippuen kellonajasta ja viikon päivästä. Ei luulis tarvitsevan kummostakaan mielikuvitusta miksi torin laidoilla on erilaisia merkkejä. Jos merkki on peitetty niin tarkottaisko ettei se ole voimassa, vai onko se arvaus tehtävä.
Olisko parempi et viet autosi Hesperiankadun päähän Humallahteen. - Amazing
Homma varmaan toimisi, jos eri osien välillä olisi aitaukset. Nyt siellä voi ajella ympäri toria ja pitäisi arvata, mikä merkki vastaa mitäkin osaa. Jos sisääntulokohdassani kieltomerkki on peitetty, onko koko torilla vapaa pysäköinti?
Taidat olla Rakennusvirastosta kun noin puolustelet. - Kumma juttu
Juuri kun pääsin selittämästä.
"Jos sisääntulokohdassani kieltomerkki on peitetty, onko koko torilla vapaa pysäköinti?" Nyt tuntuu et jossein liikennesäännöt ole vahvinta alaasi niin näetyn ymmärtämisessäkin on vikaa. Kas kun ei opasta joka kertoo mitä liikennemerkissä lukee. Aidat et uusavuttomat osaa ajaa omaan karsinaan.
Mistä hel****n korvesta teitä sikiää.
Otetaas nyt hitaasti et sinäkin ehdit ymmärtää.
Lähtökohtaisesti torialueet on pysäköintikieltoaluetta, joten pysäköinti on sallittu vain erikseen merkityillä paikoilla. Lisäksi varsinaisella torilla (alueella, jota käytetään torimyyntiin) saa pysäköidä liikennemerkkien osoittamana aikana eli käytännössä iltaisin ja öisin sekä talvisunnuntaisin.
Käyppäs jalkasin katsomassa ajan kanssa niitä merkkejä. Muista jättää auto parkkiin Ruuneberinkadun puoleiseen päähän. Mut älä mene säätämään siihen taksitolpalle.
Ai niin meinas unohtua. Se pysäköinti maksaa. Automaatteja on torin reunalla.- Kui_täh
> Lähtökohtaisesti torialueet on pysäköintikieltoaluetta...
Voitko avata tuota vähän? Esim. linkki lainkohtaan, kiitos.
Yleensä kaupungissa pysäköinti on sallittu, jos sitä ei ole kielletty pysäköintikieltomerkeillä. Paitsi jos paikka sattuu olemaan puisto, koska maastoliikennelaki...
Esimerkki Kauppatori: Siellä on tiemerkinnöillä kaduksi merkattua aluetta, jossa on aluepysäköintikielto ja erikseen merkattuja maksullisia pysäköintiruutuja. Loppu alueesta on aluepysäköintikiellossa arkisin 05-18 ja lauantaisin 5-17.30. Muulloin torille siis saa pysäköidä.
https://www.google.fi/maps/@60.1679354,24.9561759,3a,19.5y,227.74h,85.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLp30Lj-2sEJKu2aLgcdf8A!2e0!7i13312!8i6656
- Amazing
Oma tapaukseni on sellainen, että ajoin sisään aukosta, jossa oli pysäköintikieltomerkki, sen alla aikarajat 9-19, parkkimittarin kuva jan teksti 60 min. Ajoin siihen lähimpään riviin, jossa ei ollut omaa merkkiä, joka oli lähes täynnä pysäköityjä autoja. Koska kello oli noin 18, kävin lunastamassa sieltä torin laidalta parkkilipun ja laitoin sen autooni. Palatessani autossani oli parkkisakko, joka oli kirjoitettu noin 10 min päästä siitä kun olin laittanut parkkilipun autooni. Selityksenä oli: pysäköintialue liikennemerkin noudattamatta jättäminen. Suoraan sanoen, en vieläkään tiedä, mistä sakko tuli.
Tuon kielenkkäyttösi perusteella olen yhä varmempi siitä, että olet Rakennusvirastosta. - autoleva
Ajoin autoni Töölöntorille 10.12.2016 kello 15,30 on siis sunnuntai tulin autolle kello 20.00 ja sakko oli auton ikkunassa kirjoitettu 16.20 . Miksi ei edes sunnuntaina ole ilmaista. Autoja oli toistakymmentä siinä rivissä ja muissa ei ollut sakkolappua miksi juuri minun autossa,
- Miksi_oi_miksi
Kyllä kannattaa nyt vain jättää ajamatta Helsingissä, jos on noin vaikeaa.
Ensin: 10.12. on ainakin minun kalenterissani lauantai.
Sitten: Ilmaista parkkipaikkaa ei Helsingissä käytännössä ole. Joitain kiekkopaikkoja löytyy. Jos haluat varmasti tietää, mitä pysäköinti maksaa, aja parkkihalliin. Jos et välitä opetella sääntöjä, kannattaa edelleen olla ajamatta.
- autoleva
Anteeksi päivämäärä oli 11.12.2016 jolloin sain sakot eikä 10.12.2016 sakko on maksettava 10.1.2017 . Silti olen vihainen pienistä eläkkeistä pitää maksaa sakot siinä meni joulu pieleen. Käyn omaa iäkästä äitiäni hoitamassa vähintään kerran viikossa Töölössä . Asun kauempana ja bussilla jo maksaa 12 euroa edestakainen matka vähintään . Bussiliput on myös kalliita kulkipa millä tahansa Helsinkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445199Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5211755Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748