Hyvä osuma

metsästäjän kaveri

Miettikää kaverit kun haette hyvää kettupaukkua haulikkoon et tehokas osuma ala on noin 1,5 litran maitopurkin kokoinen alue.

7

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ite metsäsäjä

Ja suoraan edestä ampuessa vieläkin pienempi...
      Eli miettikää sitten sillä hyvällä paukulla ampuessa ampumamatkaakin...

• metsästäjän kaveri.

Tarkoitin sivusta 1,5 litraa ja edestä kuten käännetty purkki, kapea puoli kohti. Tiukka kuvio ja luja läpäisy mun ehdotus.

• Kymmeniä ampunut

Itse olen käyttänyt 3,3 mm niklatuilla haulilla ladattua paukkua. 30m päästä 5 haulia savikiekon alalla. Yhtäkän kettua ei ole tarvinut ettiä ampumapaikkaa kauempaa.

• metsästäjän kaveri

Ai, tästä ei tullut mitään vääntöä?

• ite metsästäjä

Oisko pitänyt?
        No minä olen käyttänyt hauleja väliltä 3,3 - 4 mm.

• metästäjän kaveri

Odotin niitä 4 mm haulien puolesta puhujia. Että kun 50m päästä pamauttaa ni saattaa karvat pöllähtää.

• Ite metsästäjä

No pellolta kytätessä voi ehkä päästä noihin 50 metrin etäisyyksiin näkemään ketun. Tai rusakkojahdin yhteydessä, mutta ei silloinkaan isompia hauleja tule pidettyä ... Ja yöllä kytätessähän kivääri on sopiva noille pitemmillekin matkoille (eli 30 metriä - niin pitkälle kuin näkee).
      Se mikä otetaan, niin otetaan siististi :)
      Jotkuthan tykkää joillain magnumeilla tai jopa niillä super magnumeilla ampua kaikkea, mutta itse en tykkää turhan paljoa hauleja käyttää... (vaikka haulikkooni toi 89 milliä pitkä paukku kävisikin).
      Eihän oo kivaa jos ampuu jänistä 20 metristä 50-60 grammalla hauleja. On silloin hampaat kovilla syödessä ;)
      Eikä ketun nahkakaan yhtään paremmaksi muutu jos tarpeettoman paljon siihen reikää tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5307
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      542
      1848
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe