Miettikää kaverit kun haette hyvää kettupaukkua haulikkoon et tehokas osuma ala on noin 1,5 litran maitopurkin kokoinen alue.
Hyvä osuma
7
162
Vastaukset
- Ite metsäsäjä
Ja suoraan edestä ampuessa vieläkin pienempi...
Eli miettikää sitten sillä hyvällä paukulla ampuessa ampumamatkaakin...- metsästäjän kaveri.
Tarkoitin sivusta 1,5 litraa ja edestä kuten käännetty purkki, kapea puoli kohti. Tiukka kuvio ja luja läpäisy mun ehdotus.
- Kymmeniä ampunut
Itse olen käyttänyt 3,3 mm niklatuilla haulilla ladattua paukkua. 30m päästä 5 haulia savikiekon alalla. Yhtäkän kettua ei ole tarvinut ettiä ampumapaikkaa kauempaa.
- metsästäjän kaveri
Ai, tästä ei tullut mitään vääntöä?
- ite metsästäjä
Oisko pitänyt?
No minä olen käyttänyt hauleja väliltä 3,3 - 4 mm.
- metästäjän kaveri
Odotin niitä 4 mm haulien puolesta puhujia. Että kun 50m päästä pamauttaa ni saattaa karvat pöllähtää.
- Ite metsästäjä
No pellolta kytätessä voi ehkä päästä noihin 50 metrin etäisyyksiin näkemään ketun. Tai rusakkojahdin yhteydessä, mutta ei silloinkaan isompia hauleja tule pidettyä ... Ja yöllä kytätessähän kivääri on sopiva noille pitemmillekin matkoille (eli 30 metriä - niin pitkälle kuin näkee).
Se mikä otetaan, niin otetaan siististi :)
Jotkuthan tykkää joillain magnumeilla tai jopa niillä super magnumeilla ampua kaikkea, mutta itse en tykkää turhan paljoa hauleja käyttää... (vaikka haulikkooni toi 89 milliä pitkä paukku kävisikin).
Eihän oo kivaa jos ampuu jänistä 20 metristä 50-60 grammalla hauleja. On silloin hampaat kovilla syödessä ;)
Eikä ketun nahkakaan yhtään paremmaksi muutu jos tarpeettoman paljon siihen reikää tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748