Mistä eri käyttiksistä noita voi löytyä?
Keyloggeri
10
336
Vastaukset
Ihan mistä tahansa kaikki linuxit mukaanlukien.
- P1];TEAF
Debianin pakettivarastossa on ainakin logkeys.
- ap
Millä ohjelmalla saisi selville onko mäkissä keyloggeri?
Ja mikä tiedostonimi on sellainen josta voi päätellä, että sellainen voisi olla asennettuna koneeseen? ap kirjoitti:
Millä ohjelmalla saisi selville onko mäkissä keyloggeri?
Ja mikä tiedostonimi on sellainen josta voi päätellä, että sellainen voisi olla asennettuna koneeseen?Keyloggerit on tavallisesti yritetty tehdä mahdollisimman näkymättömiksi. Ei ole olemassa mitään yleispätevää neuvoa keyloggereiden havaitsemiksesi millekkään käyttöjärjestelmälle.
Windowsissa voi kokeilla erilaisia antispyware ohjelmia mutta koska osa keyloggereista on ihan luvallisia ei- haittaohjelmia niin ainakin nämä jäävät usein tunnistumatta.- tyttö11
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Keyloggerit on tavallisesti yritetty tehdä mahdollisimman näkymättömiksi. Ei ole olemassa mitään yleispätevää neuvoa keyloggereiden havaitsemiksesi millekkään käyttöjärjestelmälle.
Windowsissa voi kokeilla erilaisia antispyware ohjelmia mutta koska osa keyloggereista on ihan luvallisia ei- haittaohjelmia niin ainakin nämä jäävät usein tunnistumatta.Mitä ohjelmaa suosittelisit/ käyttäisit itse?
tyttö11 kirjoitti:
Mitä ohjelmaa suosittelisit/ käyttäisit itse?
http://www.download.fi/tietoturva/haittaohjelmien_poisto/malwarebytes_anti-malware.cfm
Mutta niinkuin sanottu, jos keyloggeri on ihan virallinen ohjelma niin silloin tämä ei ehkä tunnista sitä- Hmm..
tyttö11 kirjoitti:
Mitä ohjelmaa suosittelisit/ käyttäisit itse?
Keylogger tulee yleensä yhdessä rootkitin kanssa. Rootkitin Macissa paljastaa Rootkit hunter 0.2 eli RKhunter. Ilmaisohjelma.
- onnea metsästykseen
Ihan mistä vaan käyttiksestä, ja rautakeylogger voi olla näppäimistöliitännän välissä, näppäimistöjohdon sisällä, näppäimistön sisällä, koneen kotelon sisällä, emolevyssä. Se voi olla pieni laatikko tai erillinen- sekä integroitu piiri, jota et todennäköisesti erota muista näppäimistön, emolevyn ym. komponenteista. Se voi tallentaa tiedot useiden gigatavujen FLASH-muistiin ja lähettää ne langattomasti. Täytyy tietää vain salasana jolla piiri aktivoidaan. Näitä rautakeyloggereita ei huomaa millään ohjelmilla, mutta niillä voi tallentaa useiden vuosien kaikki näppäinpainallukset koneeseen asennetuilta langallisilta/langattomilta näppäimistöiltä. Maksavat vain muutaman kympin ulkomailta tilattuna, eikä eu-maista tilattuna edes tulli ihmettele myyjän ja ostajan välissä.
- MT
Asensin lastemme koneisiin Aobo Keyloggerit. Olen itse tietotekniikan insinööri, enkä saanut ko. ohjelmia millään tavanomaisilla keinoilla näkyviin. En edes itse kansiota, johon screenshotit tallentuu. Kaikki tapahtuu näkymättömästi, myös datan lähettäminen valvotusta koneesta toiseen osoitteeseen. Yksikään testaamani virustorjuntaohjelma, haittatyökaluohjelma jne eivät tunnistaneet Aobon Keyloggeria. Niiden löytämiseen tarvitaan hieman "syväluotaavampaa" tutkimusta ja apuvälineitä. Vasta näillä keinoilla löysin ko. valvontaohjelman. Totesin myös, että aika ovelaan paikkaan ja ovelalla tavalla ohjelma asentuu.
- PPAP2
siis, puhutaanko nyt samasta mäkkäri myllyihin tarkoitetusta loggerista, vai? jos, niin eipä siinä mitään ovelaa ainakaan minun mielestäni ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225434- 274705
- 282691
- 342334
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241390- 181386