Miljoona kertaa kysyttyjä kysymyksiä, mutta muutamat asiat ovat jääneet askarruttamaan mieltäni.
Eli omassa tapauksessani auto on todella tumma, metallinhohtosinen/vihreä (hehe rek.otteessakin väri on sin/vihr.) väliltä oleva..
Autossa on jossain kohti pitkiäkin naarmuja (eivät kuitenkaan mitään hirmu syviä, mielestäni ei metallissa kuitenkaan) ja olenkin ollut jo aikeissa maalauttaa jossain vaiheessa..
Ajattelin kuitenkin yrittää vielä fiksata itse yhdistelmällä värivaha / kovavaha.
Auton olen vahannut tuossa puolitoista kuukautta sitten ja haluaisinkin ihan ensimmäiseksi tietää, että millä aineella tämä vanha vaha lähtee varmimmin pois? Liuotinpesuaineellako kenties?
Toinen kysymys olisi, että entisen vahan poiston jälkeen siis paikkaan ensin kiveniskemät kynsilakkapullon sudilla ja oikealla maalilla, tämän jälkeen käsittelen auton (iskemät ja naarmut, eli siis koko pirssin) jollain sopivalla värivahalla, jonka jälkeen kovavaha päälle, jotta lopputulos säilyisi pidempään?
Olisiko esimerkiksi Korrekin Kliineri sopiva aine ensin pohjalle, jos sillä saisi noita naarmukohtia parannettua? Pelottaa vain, koska Korrekin sivuilla mainitaan, että Kliineri on tarkoitettu vain "huonokuntoiseen" ja "erittäin huonokuntoiseen" maalipintaan.. automme maalipinta on muuten aivan priimakunnossa, mutta aikaisempi omistaja on onnistunut joistain kohti pintaa naarmuttamaan (ohuita pintanaarmuja, mutta ikävän paljon).. uskaltaisiko tuolla ensin pyyhkäistä, sitten vielä värivaha päälle ja lopuksi kovavahaus?
Vai onko parempia vinkkejä kohdalleni?
Kiitoksia jo erittäin paljon asiantuntevista vastauksistanne jo näin etukäteen.
- Niih
Naarmut & kivenhakkaumat piiloon..
12
41317
Vastaukset
- Autotohtori
..missään tapauksessa vedä tuolla kliinerillä muutoin hyvää pintaa! Se hioo liikaa ja lopputulos on helposti katastrofi. Käytä värivahaa ja metallihohtopintaan tarkoitettuja vahoja tai jopa isompiin korjauspuikkoa jonka saat merkkiliikkeestä just oikean.
Näillä keinoin tulee ainakin selvää parannusta jos on viitseliäisyyttä ja vähän taitoa.- jaska
Älä missään nimessa käytä maaliputkilon mukana tulevaa sivellintä (eikä myöskään kynsilakkapullon). Ovat AIVAN liian isoja naarmujen maalaukseen, paitsi jos naarmut on puoli senttiä leveitä. Sensijaan hae askartelu/harrastekaupasta joku 00-sarjan taikka mieluiten vieläkin pienempi sivellin. Tällä onnistuu naarmujen ja kiveniskemien maalaus ilman että tulee ohessa maalattua puoli autoa.
- Tyytyväinen
Oletko kokeillut kiilotuskoneella, siis tuollaisella harrastelijakäyttöön tarkoitetulla koneella joita myydään autotarvikeliikkeissä? (n.40e) Itse sain pikkunaarmut tosihyvin pois Auto Glymin vahoilla kun käytin tuollaista em. epäkeskokiillotuskonetta.
Tulos oli ilmeisen hyvä, koska en enää löydä niitä naarmuja, vaikka kuinka koitan tihrustaa =)- Niih
kokeillut.. omistan kyseisen laitteen ja itse olen pitänyt enemmän ihan käsin vahaamisesta.. Laite on jotenkin niin hankala, suuren laikkakoon takia ja autossamme on niin paljon erillaista kulmaa jne. että vaikeuttaa tuon laitteen kanssa hinkkaamista.
Pitää kuitenkin yrittää vähän kiveniskeymiä paikata maalilla (ja erittäin ohuella penssilillä) ja sitten värivaha päälle (että peittäisi pintanaarmut) ja lopuksi kovavaha.. - Heppu
Niih kirjoitti:
kokeillut.. omistan kyseisen laitteen ja itse olen pitänyt enemmän ihan käsin vahaamisesta.. Laite on jotenkin niin hankala, suuren laikkakoon takia ja autossamme on niin paljon erillaista kulmaa jne. että vaikeuttaa tuon laitteen kanssa hinkkaamista.
Pitää kuitenkin yrittää vähän kiveniskeymiä paikata maalilla (ja erittäin ohuella penssilillä) ja sitten värivaha päälle (että peittäisi pintanaarmut) ja lopuksi kovavaha..Älkää käyttäkö silikonipohjaista värivahaa jos meinaatta vielä paikata autoa maalilla. Maali ja silikoni ei sovi yhteen! Silikoni ei lähde pois ennenku maalipinta on hiottu pellille asti.
- Sipe
Niih kirjoitti:
kokeillut.. omistan kyseisen laitteen ja itse olen pitänyt enemmän ihan käsin vahaamisesta.. Laite on jotenkin niin hankala, suuren laikkakoon takia ja autossamme on niin paljon erillaista kulmaa jne. että vaikeuttaa tuon laitteen kanssa hinkkaamista.
Pitää kuitenkin yrittää vähän kiveniskeymiä paikata maalilla (ja erittäin ohuella penssilillä) ja sitten värivaha päälle (että peittäisi pintanaarmut) ja lopuksi kovavaha..paljonko kyseisessä laitteessa on kierroksia per minuutti?
Eli onko esim hong kongin laittessa 3000rpm liikaa?
- Niih
kysyä, että millä aineella siis lähtee parhaiten entiset vahat pinnasta pois? Auto on aika vastikään vahattu ja haluaisin päästä siis entisistä ensin eroon.
- Niih- fghkl
Unohtakaa värivahat, ne ovat värin osalta täyttä huuhaata. Pienet naarmut katoavat ns. vanhan auton vahalla, jossa on hieman hiovaa ainetta mukana.
- anon
Wurth Pineline Tehopesu hyvä aine partikkeleiden ja vaha lähtee samalla.
- ei kun maalamaan
aloittaja vuodelta 2004 kiittää.
- En ole aloittaja
En ole aloittaja, mutta yritän etsiä netistä tietoa aiheesta. Ei haittaa ollenkaan, vaikka tähänkin keskusteluun on vastailtu vuosien saatossa. Joku muukin voi ihan hyvin tarvita tätä tietoa.
- voihan kiesus
ehkä parempiakin paikkoja löytyy kuin vuoden 2004 Suolen asiantuntijoiden jutut.
Netistä löytyy hyvin paljon paskaa teitoa ja vähän oikeaa tieto, kiitos tällaisten palstojen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224974- 204025
- 272351
- 342174
- 371968
- 151858
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191205Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134