Aloittelija

C-Neheitsyt

Tervehdys, olen uusi, tarkoitan siis täysin uusi C-ohjelmoinnissa.. Historiaa löytyy vain ja ainoastaan Basic:in käytöstä joten tuntuu että olen siirtymässä englannista mandariinikiinaan :D.
Halusinkin kysellä että onko mtn opuksia saatavilla kirjastosta/kaupoista ja/tai nettioppaita (suomenkielisiä mielellään) jotka selittäisivät alkuun pääsemiseen vaadittavat tiedot ja taidot 100% aloittelijalle?

3

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sitten ceemies

Taitavat useimmat kirjat käsitellä C ohjelmointia eivätkä C:tä. Näillä on iso ero joten kannattaa olla tarkkana minkä kirjan valitsee jos nimenomaan C-kieltä haluaa opiskella. Kirjastoon vain katsomaan.

Ihan asiallisia suomenkielisiä nettioppaita löytyy ainakin täältä:
      http://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/

• Turhaa vaivaa

Miksi C, jos kerran osaat jo Basicia? Visual Basic 6.0 on parempi valinta, mutta uudemmat versiot on jo olioskeidaa.

• Itseasiassa visual basicin ja c:n ero ei kamalan suuri ole. En vertaisi asiaa mandrariinikiinaan. Sinun on tajuttava vain kaksi asiaa. On Olemassa pointtereita, jotka pitää puhdistaa. C :ssa olisi referenssejä, mutta c:ssä ei ole. Oikeastaan tuo pointeri juttu ja muuttujien esittelyjuttu vie pitkälle. Tutkinäitä netistä.

Sinulla on c:ssä käytössä makroja, joista et olisi edes voinut unelmoida basicin puolella. Mutta niitä ei tarvitse kättelyssä hallita.

Sen jälkeen kaikki muu riippuukin paljolti minne ohjelmoit. Koska siirryit c:llä ohjelmoimaan, niin todennäköisesti poistuit pc ympäristöstä maailmaan, jossa alkeellinen kieli nimeltä basic ei toimi.
      Tutki sitä alustaa ja käytä c:tä alustan mukaan. Kielen itsestään oppii pienellä netin tutkimisella vaivatta tilannekohtaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7455
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2386
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43