Uusi foorumi ja just sopivalla hetkellä!
Minulla on (harraste)autona Alfa 75 3.0 V6 QV -91 ja olen harkinnut ns käyttöauton hankintaa. Vahvimpana ehdokkaana Rover 75 2.0 V6. Nyt pyytäisinkin teiltä, arvoisat Rover - miehet pieniä vinkkejä ja tietoa kyseisestä autosta. Olen lukenut TM:n testin joskus vuosituhannen vaihteesta, mutta millaiset ovat todelliset käyttökokemukset, onko autossa jotain mikä vaatisi erityistä syynäämistä, miten sähkölaitteet, huoltovälit (jakopään hihna) jne?
Vastauksia ttoivon mieluummin tuohon e-mailiin mutta toki tälläkin palstalla voidaan keskustella.
Kuivempaa kesää toivotellen
2 x 75?
2
1136
Vastaukset
- Brittiauto
Vaihdoin uutena ostamani Alfa 156 2.0 TS:n Rover 75 1.8 Connoisseuriin. Alfa oli makean näköinen ja erinomainen ajettava. Valitettavasti alusta oli turhan kova, tilat meidän perheelle vähän niukat ja moottorin luonne kierroksia kaipaava. Koko perhe piti Roveria meille parempana: sopivan tilava, miellyttävä alusta, yllättävän notkeasti toimiva moottori, hyvät varusteet (automaattinen ilmastointi, nahkapenkit ja erityisesti brittiläinen retromuotoilu) ja kaiketi BMW:llekin kuuluu kiitosta tekniikan hiomisessa.
Huoltoon käytin Karaasia ja Laakkosta (vain Laakkosella oli testipenkki).
Olisiko ollut Lohjan Laatuautojen Rover-spesialisti, joka kysyi onko kannentiiviste vaidettu (ei ollut). On kuulemma tyyppillistä, että Roverin 1.8 tihkuu vähän glykolin tuoksua (olin huomaavinani). Muuten pidin moottoria teholtaan riittävänä ja luonteeltaan soveliaana (=vääntävänä). Toiminnassa ei ollut mitään huomautettavaa. Voisin vieläkin ostaa saman kokoisen. Arvostan nahkaverhoilua enemmän kuin koneen tehoa.
Oikea takavilkku ei toiminut ostettaessa. Vika korjaantui vaihtamalla koko valo-ohjainyksikkö kojelaudasta, hinta reilut 2.000 markkaa. Samoin kello pyöri turhan vilkkaasti. Molemmat osat vaihdettiin turkulaisen myyyjäliikkeen lukuun.
Ajovaloja kului yllättävän paljon. Ohjekirjan poltintyyppi on muuten väärä. On helpointa ottaa malli mukaan, kun hakee Hessumobiilista uuden. Vaihto sujuu sokkona lokasuojan huoltoluukun kautta, ohjekirjan esimerkin mukaan.
Ajaisimme varmaan Roverilla vieläkin, mutta verokohtelun muututtua pääsimme vuosi sitten takaisin suosikkimerkkiimme, Jaguariin.
Hyllyyn jäi alkuperäinen käyttämätön vetokoukku ja tarvittava johtosarja. Laakkosen mukaan hinta oli muistaakseni 4.000 markkaa. Tarvitseva voisi saada sopivasti.- Brittiauto
Unohtui mainita, että Rover 75:ssä on tyyppivikana keulapellin takakulmien alla olevien vedenpoistoputkien tukkeentuminen, siis tuulilasin etupilareiden kohdilla. Lehdet ja havunneulaset tukkivat ohuet letkut. Pesun tai sateen jälkeen vesi ei poistu ja pääsee jotakin kautta jalkatiloihin, meillä tuli etumatkustajan puolelle.
Laakkosen vinkin mukaan tavallinen renkaan venttiilin kuminen runko-osa ilman venttiiliä toimii hyvänä työkaluna. Venttiili painetaan letkun yläpäähän ja rengaspaineletkusta painetta perään. Poksahduksen myötä roskat lentävät putkesta ja asia on taas kunnossa. Roskien määrää kannattaa tarkkailla ja painepuhdistuksen voi tehdä tarvittaessa.
Ilmeisesti vetokoukulle ei nykyisessä Rover 75-kannassa ole kysyntää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254368
- 272481
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174