MIKÄ MIESTÄ VAIVAA?? SITSOFRENIA??

DORIS

Avomieheni on ruvennut saamaan hulluuskohtauksia yleensä alkoa nauttineena. hän särkee saattaa hakata pöydän kappaleiksi, seinäkellon ym. Kaikki mikä osuu kohdalle, hän on täysin raivona. uhkailee myös minua. hakkaa nyrkillä korvan ohitse seinään niin että käsistä tulee verta. koti on kuin hävityksen kauhistus. tätä on toistunut nyt parin vuoden ajan aina silloin tällöin muutaman kerran vuodessa. olen kehoittanut hakeutumaan hoitoon. pelkään näitä juttuja tosi paljon. selvin päin hän on mitä kiltein mies,mukava ja huumorintajuinen. hänelle on tullut edellisesät liitosta avioero ja lapset jäivät äidille(4 kpl). eivätkä he halua olla missään tekemisissä miehen kanssa.Hän on kateellinen kaikista ystävistäni ja minun lapsieni tapaamisista. mitä teen otanko heti eron (siitä ei kyllä tule mitään,en kuitenkaan pääsisi eroon).

9

1150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.o.P

pyydäsitä vähä rajottaa alkomahoolin ottoo..
      oot ehkä sanonu ton kyl sille mutta..
      keksi jotain vakuudeksi..

• Lee

Voi sentään... Olen todella pahoillani puolestasi ja todella toivon, että saat asiat kuntoon... Ei tuo noin äkkiseltään skitsofrenialta kuulostaisi, mutta skitsofreniakin ilmenee aika monella tavalla ja tapausta tarkemmin tuntematta on mahdotonta sanoa varmasti.

Ilmiselvästi miehelläsi kuitenkin jokin ongelma on ja siksi hän sinua tarvitseekin. Ero ei varmasti olisi hänelle nyt hyväksi, mutta tietysti sinun pitää ajatella omaakin jaksamistasi...

Miksiköhän hänen lapsensa eivät halua olla miehesi kanssa tekemisissä? Tietävätkö he miehesi ongelmasta? Minusta ainakin tuntuisi, että miehesi tarvitsisi kaiken mahdollisen lähipiirin tuen... Ehkä miehesi vanhemmat tai sisarukset voisivat myös olla tukena? Tai ystävät ja työkaverit?

Sinuna ottaisin yhteyttä johonkin ammattiapuun ja kysyisin sieltä neuvoja... Omalääkäri, jokin auttava- / kriisipuhelin, mielenterveystoimisto, joku päihdehuollon palvelu... Mihin vain, missä osattaisiin antaa neuvoja ja ohjeita.

Toivottavasti pärjäilet ja löydät apua. Hankala näin tapausta tuntematta sanoa mitään kovin tarkkaan - etenkään siitä, mikä miestäsi vaivaa.

Toivotan voimia, jaksamista ja aurinkoa...

• LAULUJOUTSEN

hEI,

Ei kai skitsot noin tee. Olen ymmärtänyt, että jos tekevät, niin sitä tapahtuisi myös selvinpäin.

Jos miehesi on todella hyvin kiltti selvinpäin, kerro se hänelle. Jos nyt tapahtuu jotakin kauheuksia tänä viikonloppuna - se on kai se otollisin aika juoda, niin älä siivoa jälkiä vaan näytä hänelle, mitä on tapahtunut.

Sitten kai voisi sanoa, että jos se jatkuu, niin sinä et yksinkertaisesti kestä sitä, koska pelkäät. Varmaan olisi myös hyvä yrittää saada selville, miksi hän käyttäytyy noin. Varmasti hänellä on syynsä ja sinä olet ns. sijaiskärsijä, joka on lähin ja lähin yleensä saa kaikki pas..t niskaansa.

Apua tarvitaan nopeasti, jottei kävisi huonommin. Eli vähän minäkin pelkään puolestasi, sillä minulla on vähän vastaavaa kokemusta edellisestä liitostani. Joten varovaisuus on jokatapauksessa paikallaan, myös kun puhutte selvinpäin. Hän lienee sinusta äärimmäisen mustasukkainen, joten älä ihmeessä uhkaa erolla ääneen, vaikka ajattelisitkin. Uhkailulla ei saa mielestäni mitään aikaan. Jos pitää sitten toimia, niin minä toimisin sanomatta mitään.

Ei tämä ollut mikään maailman paras neuvo mutta ajattelen sinua.

Ystävällisesti tervehtien.

• Piki

Ei ole skitsofrenian oireita.

Juokse karkuun ja nopeasti.

Lähde ennenkuin tarvitset itsekin hoitoa.

Älä jää säälistä.

Jos haluat auttaa käänny sosiaalitoimiston ja /tai mielenterveystoimiston puoleen, Yksin et omin voimin et pysty häntä auttamaan, tilanne saattaa vain pahentua.

• Viljo

vain alakomahoolin liiallinen nauttiminen joka tekee miehestäsi agressiivisen. Kehota häntä juomaan vähemmän ja keksitte yhdessä jotain muuta tekemistä. Itse nautin vain sopivasti ja minusta tulee ryypätessä vain erittäin puhelias ja hilpeä mies :-) Eli tämä ei ainakaan minun mielestäni viittaa mitenkään skitsofreniaan.

• juopppo

Mies allerginen alkoholille, hänen ei pidä käyttää sitä ollenkaan, hän on vaarallineen!

• Viljo
        juopppo kirjoitti:

Mies allerginen alkoholille, hänen ei pidä käyttää sitä ollenkaan, hän on vaarallineen!

yhdessä oluelle pohtimaan tilannetta ja vaikkapa kotitekoisen oluen makuvaihtoehtoja :-)

• Anonyymi

Kerro hänelle että Jumala välittää sinusta

• Anonyymi

Itsellä oli sama kun join.. Ennen 25 vuotta join ja oli kivaa.. Sitten myöhemmällä join ja aina putka..Sen aiheutti elämäntilanne & STRESSI. Lopetin siis 5 v sitten. Ei sopinut enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe