Miten selviätte?

AST-maatikko

Minulla ollut flunssan oireita jo tammikuusta asti, ajoittain kurkku kipeä, nenä vuotaa, välillä lämpöä. Yli kaksi viikkoa sitten henki meni ahtaalle, käskettiin tk:sta vaan nostaa astmalääkitystä. Reilu viikko sitten sain Prednisolon kuurin kun hengitys ei tahtonut pelata edelleenkään. Torstaina hengitys vihdoin oli parempaa, mutta nyt viikonloppuna tuli kova kurkkukipu, tukkoisuus ja tänään taas hengitys hankalampaa.
Miten te muut astmaatikot olette selvinneet flunssakaudesta?
Onko teillä joitain vinkkejä olon helpottamiseksi? Minulla nyt ensimmäistä kertaa hengitys mennyt näin vaikeaksi astman toteamisen jälkeen.

4

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikkotäälläkin

Missäpäin asut? Jos helsingissä on allergiasairaalassa astmanhoitopakettia tarjoilla (jos kuulut heidän piirinsä). Suosittelen!

Jos et on terkkarissakin mahdollista saada spiralla avaavaa lääkitystä, joka helpottaa oloasi. Sinun pitää vaan osata kysyä. Eli atrodualia/atroventiä spiralla.

Terkkarissa oltiin oikeassa siinä että sun pitää nostaa astmalääkitystä, käytä myös avaavaa. Predisonkuuri lääkärin määräyksen mukaisesti. Onhan sulta otettu verikokeet?

Itsellä oli tosi kova flunssa joulunvälipäivistä helmikuun keskivälille. Olin astmanhoitopaketissa 3pvä, söin kaksi antibioottikuuria ja predisonia koko tuon ajan. Lopulta flunssa häipyi. Toivon sulle voimia!!

• Miksi aina :(

Täällä sama!
      Mietinnässä jo lääkärikin, koska kaikki astmalääkkeet tuplattu(harvaa tosin voikaan enää tuplata, koska aina mennään isoilla annoksilla!)

Prednisolon menee jo 40mg(mennyt jo viikon)
      silti vaan ahdistaa....!!!!!

• astmakas

Entisessä kotikaupungissani kävin flunssissa yms pahenemisvaiheissa hengittelemässä terveyskeskuksessa spirasta vähintään kerran vuorokaudessa, sen jälkeen sitten normit lääkkeet. Kun ei ahtautuneisiin keuhkoihin normaalit avaavat välttämättä enää auta. Nykyisessä kotikaupungissa taas astman hoito paljon huonompaa, lähettävät vaan kotiin ja lisää prednisolonia, vaikka siitä tulee unettomuutta ja vatsaoireita.

• ikiyskäinen

En saanut tänä talvena flunssaa lainkaan. Söin koko talven D-vitamiinia annostuksella 120 mikrogrammaa joka toinen päivä - josko sillä oli vaikutusta niin mene tiedä. Jotkut ovat väittäneet että runsaalla D-vitamiinilla välttää flunssat.

Asiasta riidellään kokoajan ja joidenkin mielestä ihmisen pitäisi saada vähintään 50 ug D:tä päivittäin, eikä 100 ug:täkään haittaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5770
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5263
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2984
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2434
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1922
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1624
    Aihe