Lomapäivät

Ihmetyttää lasku

Olen ollut 6kk työsuhteesta 5kk töissä. nyt pomo käskee pitämään lomapäivät poissa ennenkuin työsopimus päättyy. Ongelmaksi on muodostumassa se että pomo käskee pitämään perjantait ja maanantai lomapäivinä, mutta laskee niitten välisien lauantaikin lomapäiväksi (Työtä ei ole koksaan viikonloppuna) näin jos pidän esim. kolmena viikoloppuna noin että olen lomilla perjantain ja seuraavan maanantain menee lomapäiviä
3 x 3 = 9 lomapäivää. Mutta jos pidän putkeen työsuhteen lopussa kaksiviikoa lomaa niin silloin ei menis pomon laskemia lauantai päiviä kuin kaksi lomapäiviksi.
Onko tuo oikein että jos muutenkaan ei ole viikonlopputöitä ja pitää perjantain ja maanantain lomapäivinä, että aina lasketaan launatikin siinä välissä lomapäiväksi?

2

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurikin väärin

Siinä sitä yritetään vedättää tietämätöntä työntekijää. Lomapäivien pitämisestä ennen 2.5.2012 voidaan sopia siis sinunkin pitää olla sitä mieltä että pitäminen on ok. Sinulle pitää maksaa lomakorvausta. Tosin sinulle ei taida olla mitään hyötyä tästä vastauksesta, sillä työnantaja on oikeassa niina kauan kunnes toisin osoitetaan. Tarvitset faktoja. Et varmaan kuulu liittoon. Sieltä saisit oikean vastauksen perusteluineen.Aluehallintoviraston työsuojelun vastuualueen neuvojalta voi kysyä http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyosuhdevalvonta#vuosiloma

• -.-.-.-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43