Asennusta odottamassa on uusi emo, cpu, cooleri, virtalähde, hdd ja muistit. Siis miltei kaikki menee uusiksi!
Mietin miten minun vaihto olisi soveliainta tehdä. Asennanko entisen XP:n korjausasennuksella uusiksi uusien ajurien kanssa (vanhalle kovolle), vai asennanko suoraan seiskan uudelle kovolle.
Helpointa olisi asentaa ekaksi entinen kovo toimivaksi ja sitten miettiä kaikessa rauhassa, mitä sille uudelle kovolle asentaa (seiskan lisäksi). Seiska puhtaana asennuksena vie kuitenkin melkoisesti aikaa.
XP:tä en aio asentaa lainkaan uudelle kovolle puhtaana asennuksena, se on pois suljettu, koska seiska odottaa asennusta.
Mitkä olisivat edut ja haitat näissä vaihtoehdoissa? Mielipiteitä arvostan, en niinkään neuvoja... :-)
Emolevy ja cpu uusiksi
2
150
Vastaukset
Itse asentaisin uuden Seiskan uudelle kiintolevylle ihan suosiolla: Ei mielestäni XP:n kanssa kannata enää alkaa nysväämään. Mitäs jos se XP:n korjaava asennus valahtaakin reisille? Saatat joutua vääntämään XP:n ihan alusta uudelleen ja siihen ei kaksi iltaa riitä, kun Seiskan sentään asentaa valmiiksi asti muutamassa tunnissa.
- wd
Huonoja kokemuksia korjausasennuksista. Ei tahdo toimia huonostikaan. Jatkuvaa herjaa milloin mistäkin. Itse asentaisin seiskan suoraan. Mutta jos seiska on päivitysversio, niin älä poista xp:tä ennen seiskan asennusta, sillä asennusohjelma etsii päivityskelpoisen xp:n koneelta. Kuitenkin seiska asentuu aina xp-koneessa puhtaana versiona eli ei varsinaisesti päivitä xp:tä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272451
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164