Olen kuullut, että silmälasit vaikuttavat palvelusluokkaan, mutta eivät ole este A-mieheksi pääsemiselle. Minä todellakin haluan olla A-mies ja minulla on silmälasit, joten tämä asia askarruttaa mieltäni. Millä näöntarkkuudella tai silmälasien vahvuudella, joutuu B-mieheksi?
Silmälasit & palvelusluokka
5
798
Vastaukset
- jepsjeps_
No saa olla erittäin huono näkö että sen näön takia b-luokkaan tiputtavat! Jos lasien vahvuus on alle -6 tai 6 diopteria, niin on A-luokkaa. Esim. itsellä laseissa vahvuudet -4,75 ja -4,5 ja hieman hajataittoa, ja sissinä palvelen tällä hetkellä A-miehenä!
- fkkuyluk,hkhtkytk
Minulla on tuo sama kysymys pyörinyt mielessä ja lasini ovat vahvuudeltaan melko heikot, eikä hajataittoa. Autollakin saisi ajaa ilman laseja. Ei siis huolta minullakaan tippua b-mieheksi.
- II/13-
Mulla on silmälasit, sain A paperit, ens vuonna armeijaan =D
- ss-mies vm.2010
Sinut laitetaan luultavasti ns. S-luokkaan eli silmälasiluokkaan. Virallisesti saatat olla kuitenkin A-mies mutta kouluttajien kirjoissa kuulut s-luokkaan. Heidät koulutetaan yleensä ss-joukkoihin eli silmälasisisseihin, jotka aseettomina kykkivät vihollislinjojen tuntumassa tehden näkö-/kuulohavaintoja. Muut koulutukset mihin s-luokkalaiset pääsevät ovat konematruusi laivastossa, aisti-ilmavalvonta ilmavoimissa, maavoimissa ss-joukkojen lisäksi ainakin säämies, spade, ampumaradan hoitaja, ja jos näkösi on parempi kuin -3.0/ 3.0, saatat päästä myös tykistöön ammusmieheksi.
- wgrnv4juk
Älähän jauha paskaa, lue pv:n terveystarkastusohje jonka jälkeen voit itse todeta että kaikki joilla lasien vahvuus on alle 6 tai -6 on A-miehiä. On totta että on koulutushaaroja, joihin ei silmälasipäiset pääse, mutta tollaset "ss" luokittelut on kyllä täyttä paskaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396895
- 323888
- 453270
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482037- 371952