Kulissiliitto

Ihmettelyä

Järkyttävää huomata, miten paljon on perheitä, joissa avioliitto on han pelkkää kulissia. Äijät säätää ties kenen kanssa jatkuvasti, mutta silti ollaan liian surkimuksia katsomaan peiliin ja toteamaan, että tämä liitto oli tässä.

37

2945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artjio

Ja miehissäkö se vika sitten vain onkin?

Ja tämän sanoo nainen, jonka mielestä myös naistenkin tulisi usein katsoa peiliin, mitä parisuhteisiin ja avioliittoihin tulee.

• Pyh, kumminkin

Toivottavasti tässä vastauksessa ei ole taas kyse näistä "kakkosnaisen" tuntemuksista - vaimoahan pitää aina syyttää, koska mies on ihana ja kakkonen on ihana ja heidän romanttinen yhteiselämänsä vasta ihananpuhtaankaunistajaharmonista onkin.

• n*43

minä olen elänyt kulissiliitossa viimeiset 13 v... niin ja peiliin olen katsonut useasti, mutta yksistään peiliin katsominen ei pienennä yhteistä velkaa.

• beenthereonce
        n*43 kirjoitti:

minä olen elänyt kulissiliitossa viimeiset 13 v... niin ja peiliin olen katsonut useasti, mutta yksistään peiliin katsominen ei pienennä yhteistä velkaa.

Ja minä taas huomasin eläväni "kulissiliitossa" rakastuttuani samanlaisessa liitossa elävään mieheen. Kulissiliitosta pääsi pois toimittamalla eropaperit ja yhteisestä lainasta myymällä talon. Minä en ainakaan halua "tuhlata" ainoaa elämääni epätyydyttävässä liitossa vain yhteisen lainan takia!

• peilaten
        n*43 kirjoitti:

voi voi meitä kulissilaisia on varmaan suurin osa , vaan pitää osata peilata toisten takia,, niinkuin naiset laittautuu kauniiksi toisten takia .. 51vuotta yhteistä eloa meikaten ja peilaten.viimeiset 40vuotta elämästä nauttien,,

• n*43 kirjoitti:

Olet oikealla tiellä ja 13 v on kova suoritus hyvin menee mutta menköön
        Onnitteluni

• n*43 jatkaa
        n*43 kirjoitti:

Tuskin tämä se oikea tie on... Oikea tie veisi välittömästi rakkani syliin, mutta puoliso on kuitenkin hyvä ystävä ja hän jäisi erotilanteessa pulaan velan kanssa. Vielä yksi vuosi ja sitten irtaudun.

• ay aktiivi

Kuuluuko KULISSILITTO sak : hon?

• hilkka.

no juu ja tuohon AKT:en jossa Timo Räty on isäntä

• kuljettaja.
        hilkka. kirjoitti:

no juu ja tuohon AKT:en jossa Timo Räty on isäntä

Jep ne kulissit tais hajota.....;D

• Kulissiliittolainen

Puolet suomalaista aviopareista kuuluu kulissiliittoon:)

Kulissiliittolainen

• jokikisen oma asia

Jos pitäisit huolen vaan omasta kulissistasi, mitä vi****un välii mitä muut tekee.

• teresa*

Juuri noin... Se on tärkeintä, että on itse tyytyväinen omaan liittoonsa, oli se sitten kulissiliitto tai mikä tahansa.

• näin on käynyt

Kyllä nykyään ollaan "kulissiliitossa" todella paljon. Ne ketä tajuaa, että on vain yksi elämä, niin koittaa laittaa suhteensa kuntoo ja jos ei mahdollista, niin otaa eron.

• kielioppi hoi...

Ne ketä tajuaa, että on vain yksi elämä, niin koittaa laittaa suhteensa kuntoo ja jos ei mahdollista, niin otaa eron.

AI JAI JAI...että sattuu silmiin...

Ne jotka ymmärtävät, että ihmisellä on vain yksis elämä, yrittävät saada suhteensa kuntoon, ja jos se ei ole mahdollista, niin he ottavat eron.

• oi oi oi.
        kielioppi hoi... kirjoitti:

Ne ketä tajuaa, että on vain yksi elämä, niin koittaa laittaa suhteensa kuntoo ja jos ei mahdollista, niin otaa eron.

AI JAI JAI...että sattuu silmiin...

Ne jotka ymmärtävät, että ihmisellä on vain yksis elämä, yrittävät saada suhteensa kuntoon, ja jos se ei ole mahdollista, niin he ottavat eron.

Sinä voit suksia hevon vi**uun kielioppisi kanssa.

• korjataan nyt vielä
        oi oi oi. kirjoitti:

Sinä voit suksia hevon vi**uun kielioppisi kanssa.

kielioppi hoi...

Jos haluaa korjata toisten kirjoituksia, kannattaa tehdä se oikein.

"He, jotka ymmärtävät, että ihmisellä on vain yksi elämä, yrittävät saada suhteensa kuntoon, ja jos se ei ole mahdollista, niin he ottavat eron."

• hkiiiii
        korjataan nyt vielä kirjoitti:

kielioppi hoi...

Jos haluaa korjata toisten kirjoituksia, kannattaa tehdä se oikein.

"He, jotka ymmärtävät, että ihmisellä on vain yksi elämä, yrittävät saada suhteensa kuntoon, ja jos se ei ole mahdollista, niin he ottavat eron."

Jengi joka hiffaa, ett luupäällä on vain yy elämä, rypistää jiftis fiksaamalla ja jos ei onnistu niin jengi tekee bänät.

• xzet

Miten niin järkyttävää? Äijät ovat aina säätäneet ja tulevat säätämään. Muijat kestävät - ainakin tiettyyn rajaan asti. Normaalia. Nykyisin tämä homma toimii myös toisinpäin: muijat säätävät. Sillä on kuitenkin eroa, säätäkö liitossa äijä vai muija. Jokatapauksessa muija on useinmiten se, joka sitten toteaa "tämä liitto oli tässä".

• Erehtynyt Sirpa

Yhä useampi muija toteaisi "tämä on tässä", kun kerran vaivaituisivat seuraamaan miestään, kun mies on kavereiden kanssa harrastuksissaan, esim. Laskettelu reissuillaan tai festareilla. Minua alkaa ällöttää nämä itsestään isoja luulevat pettäjä äijät, jotka vonkaa pillua jokaiselta naiselta. Poistuvat myöskin rafloista nainen kainalossa, on silloin naisissakin vikaa, kun antavat ukkomiesten tyhjentää lastinsa itseensä.

• mk
        Erehtynyt Sirpa kirjoitti:

Yhä useampi muija toteaisi "tämä on tässä", kun kerran vaivaituisivat seuraamaan miestään, kun mies on kavereiden kanssa harrastuksissaan, esim. Laskettelu reissuillaan tai festareilla. Minua alkaa ällöttää nämä itsestään isoja luulevat pettäjä äijät, jotka vonkaa pillua jokaiselta naiselta. Poistuvat myöskin rafloista nainen kainalossa, on silloin naisissakin vikaa, kun antavat ukkomiesten tyhjentää lastinsa itseensä.

Nämä ovat niitä miehiä joilta on se sinkkuaika jäänyt nuorena elämättä ja siteen liian nuorena menty avioon ja sitten huomattaan ettei tämä perhe-elämä olekkaan minun juttu.

• ldäsjgn
        mk kirjoitti:

Nämä ovat niitä miehiä joilta on se sinkkuaika jäänyt nuorena elämättä ja siteen liian nuorena menty avioon ja sitten huomattaan ettei tämä perhe-elämä olekkaan minun juttu.

Paskat, kun nämä miehet ei ole koskaan oppineet ymmärtämään mihin ovat lupautuneet kun ovat solmineet avioliiton. Heille kaikki naiset on panoreikiä joihin kassit tyhjennetään.

• Raksu

Jaa--taas täällä puhutaan vaan siitä että äijät pettää..minäki tunnen naisen Oulun lähikunnassa joka pettää ukkoaan..ja näyttelee ulkopuoilisille että kaikki hyvin!

• etyjb

Voisiko olla ,että lasten kasvattaminen ja saaminen täysi-ikäisiksi on se syy kulissiin?

Asunnot ovat Suomessa kalliita, pakko maksaa ja koettaa asua jossain. Ei ole hyvä syy olla liitossa ja pettää ,mutta varmasti aika todellinen sellainen.

Pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka joutuvat elämään huonossa liitossa, ja pettävät.

• Vihreä ruoho

Eiköhän koko ihmiselämä ole enemmän tai vähemmän oman kulissin pystyssäpitoa? En ole kovin montaa aidosti itseään edustavaa tavannut. Heitäkin on ja silloin hattuni nousee korkealle.

• Säätävä

Ne äijät tietää, ettei säätäminen lopu vaikka vaimoa vaihtaisikin. Aika harva liitto on sananmukaisesti kulissia, vaan aivan tavallista jo vähän tylsäksi käynyt liitto, jota pikku säädöt mukavasti virkistävät. Erota noista säätävistä äijistä haluaa vain aniharva, kun tosi paikka tulee.

• sananlasku

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt!

• Huru-ukkonen

Minä oon vanha ukko ja elän kulissiavioliitossa. Tarviin eukkoo siivoamaan, tiskaamaan, pesemään pyykkini, laittamaan minulle ruokaa, verkkopankissa se osaa maksaa halvalla minun laskuni, silittää minun vaatteet, hoitaa kukat, siivoaa autoni, pesee ikkunat keväisin, on saunassa seuranani, on sukujuhlissa seuranani, etsii vaatteeni jne.. Palkaksi tästä tarjoan hänelle kerran vuodessa kylpyläviikonlopun ja saatetaan olla kesällä joku yö hotellissa vieraassa kaupungissa.

• lucky luke'

Joillakin vaan on otetta ja kykyä järjestää elämänsä, olipa se kulissia tai ei .

• vanha..

Ja meikä vanha akka tarviin miestä, remontteihin, auton korjauksiin, pihatöihin, pieniin nikkarihommiin,mökin korjauksiin, ja yhdessä menemme etelään joka vuosi, ja minä maksan.

• Pitkä liitto

Ikävä myöntää että näin se on. yksinäisyyden pelko on ainut yhdessä pitävä voima.

• minulla olisi aikoinaan ollut mahdollista kulisseja ylläpitää, uusi talo, pari autoo, pari lasta, työtä ja toimeentuloa, MUTTA minun kantti ei kestänyt jatkuvaa painostavaa olotilaa yhdessä, joten kaiken menetyksen uhallakin hain eroa, ex vihaa minua tänäkin päivänä siitä. lapset oli hyvin pieniä silloin, mutta heistä sain kasvatettua yhteiskuntakelpoisia nuoria aikuisia. vaikka vaikeaa oli välillä, rahatkin tiukoilla mutta sain elämältä uskoakseni paljon ememmän, sain olla vapaa tekemään asoita joista pidän, mennä ja tulla oman tahtiini mukaan, joitan suhdanteita on vuosien varrella ollut muttei ole johtaneet sen pidemmälle.
      nyt kun lapset ovat maailmalla, olen silloin tällöin ajatellut että jospa sittenkin vielä joku löytyisi...

• kesti toipua...

näin oli minunkin kohdalla, vaikka talodellisesti kaikki hyvin se henkinen raskas ilmapiiri vaan ei sopinut minulle, en ollut onnellinene kuliseissa jossa kaiken päälle toinen piti kakkosta koko ajan..

• Hente

Itse olen hankkinut perheelle kodin missä asua, puurtanut itseni väsyksiin kaiken tämän eteen, yrittänyt olla väsyksissäni perheenisä ja aviomies ja kaiken tämän jälkeen en kuitenkaan ole riittävä. Katkera? Olen!! Vaimo yli 11 vuoden yhdessäolon ja hänen opiskelujensa (koko tämän ajan) on "saanut olla" osallistumatta yhteisen talouden pyörittämiseen. Annan toki arvoa sille, että vaimoni on pitänyt hyvää huolta lapsista ja huushollista. Olen myös antanut arvoa hänen opiskeluilleen ja odottanut kuin kuuta nousevaa valmistumista. No miten kävi?? Ollaan nyt asumuserossa, kun hän haluaa "löytää oman itsensä" ja tunteet minua kohtaan ovat laantuneet. Voi video sentään kun olen ollut typerä, kun en ole tajunnut olleeni AP:n otsikon mukaisessa kulississa. Hän on haaveillut teatteriharrastuksesta. Pääsee varmasti piireihin, kunhan antaa minut suosittelijaksi.

Edelliselle kirjoittajalle: Mullakin talous paremmin, kuin hyvin, mutta niinkuin sanoit "henkinen raskas ilmapiiri" on alkanut korostua myös meillä. Kakkosta "kai" ei ole, mutta mistäpä minä voin varmasti tietää muuta kuin oman osuuteni => en ole ikinä koskaan pettänyt

• totta vai tarua

Otan osaa surulliselta kohtaloltanne.
      Elämä itsessään on hyvin kummallinen asia.
      Se kasvattaa ja kehittää eläjäänsä joskus tähän suuntaan.
      On vain pakko seurata omaa sisäistä ääntä.
      Tiedän, millaista se on, vaikka en haluaisi koskaan rikkoa perheidylliä ts.
      tottumuksen "kulissia" niin en taida voida vastustaa sitä sisältä tulevaa painetta
      tehdä juuri jotain tuon tapaista.
      Se on vaikea ymmärtää silloin kun elämä vie jotain pois, jonka eteen on kaikkensa
      antanut ja tehnyt.
      Jätetyn osa on ollut kunnioitettava ja arvokas.
      Kuten sinä.Hente, et olisi tuota ansainnut, mutta siihen on vain totuttava.
      Ajatukseen että elämä tekee mitä tahtoo, kantajassaan. Sitä ei ihmismieli tajua aina, sen valtavaa voimaa. Se voi tuhotakin jos sitä liikaa vastustaa.

• mk

Jos avioliito ei toimi seksin pulella niin se joka haluaa elämässään sekisä hakee sitä muualta jos kotona nainen ei anna kun keraan kuussa niin eihän terve nies siihen tyydy mutta eihän sitä erota kannata jos muuten toimeen tulee.

• onnellineneronnut

Kulissiliitot vastaavat entisaikain järkiliittoja. Erona ainoastaan se, että kulissiliitosta voi halutessaan helposti erota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe