Jag hör till de här tanterna som alltid vill ha några hundralappar kontant.Jag litar inte på att betalkorten fungerar.Idag var det bra att ha litet pengar i fickan.Jag var och shoppade med dottern,tablå vid kassan,kortet fungerade inte.Det har visst varit något större problem med bankkorten idag.Mamma lånade pengar så uppköpen kunde betalas.Pengar är ändå alltid pengar även om de väl försvinner någon gång i framtiden.Mina räkningar betalar jag nog på nätet,så riktigt bakom är jag inte.
Bra att vara litet gammalmodig.
3
105
Vastaukset
- 228w
Visst måste man alltid ha litet pengar i fickan,just för såna här tillfällen när tekniken inte fungerar och annars också.Det finns ännu små butiker ,torgförsäljare,loppisar och dylikt som enbart har kontant betalning.
- knullaren
Jag minns ännu i denna dag när jag hälsade på min kusin i Helsingfors Berghäll hösten 2006. Efter en otroligt så roligt krogkväll var vi på väg hemåt. Kvarteret före min kusins bostad blev vi stoppade av ryska prostituerade, dom erbjöd kvalitetssex. Jag tände direkt och frågade priset. 50 euro sug o 80 euro ett gott knull. Jag sa att vi knullar direkt, nu finns det behov. Men gissa fan, vi hade inga kontanter, och bankkort tog dom inte emot. Senare på kvällen när jag onanerade bestämda jag att härefter har jag alltid så mycket kontanter på mej att ja kan knulla när jag vill.
- tanten
Det där var ju en mycket bra motivering varför man behöver kontanta pengar.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238459Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056667Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783840- 863629
- 1663034
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432959- 472937
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412809Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222486Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962084