sammaloitunut tiili

Hönö

Eli oisko kellään mitään tietoa millä voisi estää sammaleen kasvun tiili katolla?? esim:joku myrkky tai vastaavaa!

ps: kohta on sammaleet rapsittu mut piru kun ne tulee hetkes takasin!!!!!

12

8065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hönö2

bauhaussissa myydään jotain sikafleksin uutta tiilikaton pesuainetta

• Hönö

kiitos vinkistä

• kerran

vedä tavallista sähköjohdosta kuorittua kuparilankaa talon harjalle niin jo lakkaa sammal kasvamasta ja vanhatkin huuhtoutuu pois seuraavissa rankkasateissa. on asiasta monen vuoden kokemus.

• lasse

ihanko kuparilanka vaan katolle ja sillä tokenee? jos toimii, on kikka yksinkertaisuudessaan nerokas? mistä sait tietää tästä keinosta?

• kerran
        lasse kirjoitti:

ihanko kuparilanka vaan katolle ja sillä tokenee? jos toimii, on kikka yksinkertaisuudessaan nerokas? mistä sait tietää tästä keinosta?

Tää on ollut jo kauan tiedossa oleva kikka ja olen tämän kuullut noin 30 vuotta sitten isovanhemmiltani joilla oli aikoinaan pieni sementtivalimo joka valmisti mm. kattotiiliä. tämä juttu perustuu siihen että kuparilanka joka on vedetty joko harjalle tai kummankin lappeen yläosaan niin siitä irtoaa jotain ??? en kyllä tiedä mitä ja sitten tämä joku valuu sateella lapetta pitkin alas, ja tää joku on jotain mistä sammaleet ja jäkälät ei yksinkertaisesti pidä ja vola´ sammaleet on veks. itse oon käyttänyt tätä jo yli 20 vuotta eikä meidän katoilla ole koskaan ollut sammalta. olen joskus kuullut että myös sinkitty lanka ajaisi saman asian mutta siitä ei ole omakohtaisia kokemuksia.

• lasse
        kerran kirjoitti:

Tää on ollut jo kauan tiedossa oleva kikka ja olen tämän kuullut noin 30 vuotta sitten isovanhemmiltani joilla oli aikoinaan pieni sementtivalimo joka valmisti mm. kattotiiliä. tämä juttu perustuu siihen että kuparilanka joka on vedetty joko harjalle tai kummankin lappeen yläosaan niin siitä irtoaa jotain ??? en kyllä tiedä mitä ja sitten tämä joku valuu sateella lapetta pitkin alas, ja tää joku on jotain mistä sammaleet ja jäkälät ei yksinkertaisesti pidä ja vola´ sammaleet on veks. itse oon käyttänyt tätä jo yli 20 vuotta eikä meidän katoilla ole koskaan ollut sammalta. olen joskus kuullut että myös sinkitty lanka ajaisi saman asian mutta siitä ei ole omakohtaisia kokemuksia.

täytyypä kokeilla vielä tänä kesänä. kuulostaa hyvältä.

• Jocu
        kerran kirjoitti:

Sinkitty piipunpellitys pitää alapuolen sammaleettomana.
        Pitää kokeilla kuparia. Joku kertoi aiemmin, että 1,5 mm2 sähkölanka kuorittuna riittää.

• Kattoapina

Tuo kuparilankamenetelmä on vanha keksintö ja perustunee kuparioksiidin luikenemiseen sadeveteen kuparilangan pinnalta katolle.

• hehtaareja...

syy katon jatkuvaan sammaloitumiseen voi johtua/johtuu tiilen ja aluskatteen liian vähäisestä tuuletuksesta esim;korkorima puuttuu ja on KÄYTETTY SITÄ MAAILMAN PARASTA KEKSINTÖÄ ELI HARJATIIVISTETTÄ! joka estää sen vähäisenkin tuuletuksen. Kuparilanka kyllä pitää katon puhtaana mutta ei poista aiheuttajaa.

• vkr

Kyllä löytyy, kysy rautakaupasta en muista nimeä, sen tiedän että se on kallista.

• hokkuspokkusmies

Tuo kuparilanka ei tominut meidän katolla ollenkaan, kerran kun kävin katolla tuli hirviä kusihätä ja lopputuloksena kohta mihin tuli kustua kellertyi viikossa. Oliskos siinä teille uusi hokkuspokkus keino? ainoa miinuspuoli saattas olla että tölli haiseekin sitten kuselle? kekä ties kekä?

• elohiri2

tietääkö kukaan, miten se kuparijohto toimii salamoidessa?
      Kuparijohtoahan käytetään ukkosenjohdattimena ja maadutetaan .Nythän se on siellä katolla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe