Mikä kukka astia olisi sellainen että sen voisi jättää pihalle talveksikin.?
Sellainen joka ei ruostu eikä mene rikki?
mikä astia?
3
1430
Vastaukset
- Schippy
Taimitarhuri suositteli kiviruukkua parvekkeelle, jottei ruukkua aina tarvitse kantaa talveksi pois. Kyse ei siis ole savesta, vaan erillisestä materiaalista. Ulkonäöltään ruukut muistuttavat saviruukkuja, mutta ovat perusväriltään harmahtavia (usein pintakäsiteltyjä), painavat enemmän ja eikä niiden pitäisi haljeta pakkasillakaan. Hinta on usein sen mukainen.
Puusta valmistettu kehikko kestää myös pakkasia ja sellaisen pystyy valmistamaan annettujen mittojen mukaan.- myyjä
Kivitavarasta (siitä harmahtavasta massasta) tehdyt ruukutkaan eivät kestä kuin parhaimmillaan noin -10 asteen pakkasen, jos ovat täynnä. Muistaakseni ainoastaan Scanpot on jotain tuollaista pakkasrajaa omille ruukuilleen luvannut.
Käytännössä ainut tapa saada ruukut talvehtimaan Suomessa on joko ottaa ne sisälle tai tyhjentää talveksi (ja kuivattaa myös; kosteutta imenyt ruukku halkeaa yhtä nätisti kuin kosteaa multaa sisältävä). Jos haluaa kääntää ruukun ylösalaisin, on alle syytä laittaa pehmikettä. Painavan ruukun reunuksen lasitettu pinta kun ei kestä hankausta, joka ruukun ja (karhean) alustan väliin syntyy.
Ehkä OIKEASTA kivestä tehty ruukku kestäisi.. Muoviruukkuja en suosittele, sinkki ja muut metallit hapettuvat kostuessaan (ja vuotavat, ellei ole saumoja tilkitty). Puinen allas taitaa olla ainoa vaihtoehto. - kestäisi
myyjä kirjoitti:
Kivitavarasta (siitä harmahtavasta massasta) tehdyt ruukutkaan eivät kestä kuin parhaimmillaan noin -10 asteen pakkasen, jos ovat täynnä. Muistaakseni ainoastaan Scanpot on jotain tuollaista pakkasrajaa omille ruukuilleen luvannut.
Käytännössä ainut tapa saada ruukut talvehtimaan Suomessa on joko ottaa ne sisälle tai tyhjentää talveksi (ja kuivattaa myös; kosteutta imenyt ruukku halkeaa yhtä nätisti kuin kosteaa multaa sisältävä). Jos haluaa kääntää ruukun ylösalaisin, on alle syytä laittaa pehmikettä. Painavan ruukun reunuksen lasitettu pinta kun ei kestä hankausta, joka ruukun ja (karhean) alustan väliin syntyy.
Ehkä OIKEASTA kivestä tehty ruukku kestäisi.. Muoviruukkuja en suosittele, sinkki ja muut metallit hapettuvat kostuessaan (ja vuotavat, ellei ole saumoja tilkitty). Puinen allas taitaa olla ainoa vaihtoehto.Joskus kauan sitten valmistettiin styrox-ruukkuja. Minulla on yksi jäänyt tallelle ja siinä minulla on kasvamassa pieni puu. Kestää mainiosti. En tiedä sattuisiko näitä vielä olemaan vaikka kirpputoreille. Olen parissakin puutarhamyymälässä yrittänyt lähettää viestiä eteenpäin, että näillä saattaisi olla kysyntää, kun nykyään monet kasvattavat parvekkeilla ja pihoilla talvikasveja. Värit ja kuviotkin olivat näissä entisissä ihan hyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748