Goalla vai Helsingillä?

candolim,galangute

Heippas te Goankävijät!
Goa on yksi Intian osavaltioista. Sana osavaltio taipuu kuten sana valtio: sisäpaikallissijoissa -ssa , -sta,. Niin myöskin osavaltio Goan nimi taipuu sisäpaikallissijoissa eli Goassa, Goasta.
Miksi kirjoitan tästä typerästä kirjoitusvirheestä on: paikalliset ihmiset, jotka tuntevat oleansa jossain v:tun turistisaarella!
Kaikkihan muistavat tytön, joka kyseli, että miten sieltä Goan saarelta pääsee sinne pääkaupunkiin.

18

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kielikello

Tästä on väännetty aikaisemminkin. Suomen kielenhuoltotoimisto on aikaa sitten ilmoittanut että tässä tapauksessa molemmat muodot ovat hyväksyttyjä.

• kunhan oon lomalla

Hei vaan!
        Mistä löysit tuollaisen tiedon? Kävinpä minäkin uteliaisuuttani Kielitoimiston sivuilla ja löysin toisenlaista tietoa: http://www.kotus.fi/?s=1263.

• whatever

Kummallinen perustelu. Paikalliset tuskin seuraavat tätä keskustelupalstaa ja puistelevat päätään nähdessään väärän taivutusmuodon :)

• hohhoijaa

Hienoa että täällä on jo Suomen kielen kurssi menossa.
      akateemiset hei Goan-kävijät.

sama minulle, kun vaan tulee ymmärretyksi, mitä kirjoittelee täällä

• kiitti1

Näin se menee hohhoijaa

• sauer

No entäs tällainen: Ketä on käynyt Goassa?

• akateemitön

Akateemiset on erikoisia.

• Goa ei kiinnosta

Minulle on ihan sama miten väännätte sitä Kooaa, siellähän te kuitenkin olette olleet, kun kerrotte matkastanne Suomeen tultuanne.
      Eikö Intiassa muuta paikkaa löydy, kuin Goa? Olen sentään oleillut Intiassa eräänkin kerran ja vielä en ole Goalle ehtinyt. Nuorempana teki mieli poiketa Goalla, mutta se oli joku pakettimatka ja matkatoimiston tädillä oli kaiketi huono päivä, niin en sitten päässyt tutustumaan Goan ihmeisiin.
      En ole sen jälkeen juuri tarvinnut matkatoimiston palveluita matkojeni suhteen, omilla matkoilla on menty yli 20v. ja olen joskus perheelle ehdottanut, että haluaako joku Goalle, eipä ole ollut heilläkään kiinnostusta. Intiaan halutaan kyllä, mutta ei me sinne ******* reikään mennä.

• Pihalla1

Goa ei kiinnosta
      vastaus

Olet ihan väärällä palstalla ja ihan pihalla asioista täällä
      et ole Goalle ehtinyt ?
      erikoinen vastaus

• Ihan oikea palsta

Joo oikea on palsta, vai onko tämä palsta VAIN Goan kävijöille (jota tosin olen epäillyt jo pitkän aikaa!) , sillä Intiastahan täällä keskustellaan.
        En ole tosiaan Goalle ehtinyt, aina on muualta Intiasta löytynyt mielenkiintoista, että Goa on jäännyt. Tosiaan kerran olin sinne jopa menossa taikka päätöksen tehnyt, mutta matkatoimiston tädillä oli huono päivä ja jäi menemättä. Sen jälkeen olen matkaillut omatoimisesti ja nähnyt Intiaakin vuosien varrella useana talvena ja perhe mukana. Lapset olivat ihan pieniä kun aloitimme Intian reissut. Intiaan he kyllä kaipaavat, mutta ilmeisesti kavereiden kertomukset Goalta ovat olleet sen verran masentavia, että eivät hekään sinne halua. On sitten menty muualle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe