lumilautatemput

snoukkagirl87

olisko mitään neuvoja hyppyjä aloittelevalle lumilautailijalle?olen tässä lautaillu n.4vuotta ja tarkotuksena olis että alottaisin hyppyjen treenaamisen, ja tosin opettajaki puuttuu, mutta neuvoja jos sais niin kiitos etukäteen.

7

1560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • old dod

no aloita pienistä bokseista.. siis sellasista 2-4metrisistä.. kato mistä muut ottaa vauhtia ja lähde ´samasta kohdasta.. mieluummin meet liian hiljaa kuin liian lujaa.. muuten tuut alas flätille.. ja se sattuu.. .tod.näk..
      mut siis treenaa eka vauhdin ottoa ja muista mennä aina hyndälle pikkasen kyykky asennnossa.
      polvet rentona..
      otat sellasen kyykky asennon..
      kyllä se siitä..
      itsell'ä takana 6v laskemista ja nyt alkaa tulee vanhaks.. mut parhaimmillaan oon vetänyt n.20 meterisestä frontti femmoja ja bäkki ysejä...
      t. M24

• snoukkagirl87

kiitti kauheesti tosta on paljo apua mulle. löytyihän sitä joku joka osaa antaa neuvoi.
        tack tack!

• Jre
        snoukkagirl87 kirjoitti:

kiitti kauheesti tosta on paljo apua mulle. löytyihän sitä joku joka osaa antaa neuvoi.
        tack tack!

Juu ensin kannattaa vaan pomppia niissä hyppyreissä et tulee jonkulainen varmuus.Sitte siirryt gräbeihin eli lauasta kiinni eri kohasta esim. helppo perus temppu (Indy) takakädellä etukantista kiinni.. tsemiä

• Balance
        Jre kirjoitti:

Juu ensin kannattaa vaan pomppia niissä hyppyreissä et tulee jonkulainen varmuus.Sitte siirryt gräbeihin eli lauasta kiinni eri kohasta esim. helppo perus temppu (Indy) takakädellä etukantista kiinni.. tsemiä

Niin, tosta vauhdinotosta vielä sen verran, että älä pelkää vauhtia, sillä 'lyhyeksi' jääneet hypyt sattuu henkisesti vielä enemmän kuin yli menneet, flätille pudonneet.
        Ja sitten vielä. Koitappa aina hahmottaa se ländäys eli alastulopaikka ilmassa ajoissa. Se auttaa.
        Nokalla olis hyvä ainakin ihan vähän ponnistaa, ettei hyppyri 'katoa' jalkojen alta. Silloin usein hypystä tulee epätasapainoinen.
        Parasta on tietysti seurata muiden tekemisiä ja ottaa opiksi.
        MIe oon jo luovuttanut pääosin ton boksien vetelyn muille, mutta paippi on hieno laite, kun se ei syö liikaa jalkoja ja polvia, jos saa vedettyä smoothisti.

• Rege

netist löytyy temppuohjeit, jos vaa ettii. Helpoimmat temput o gräpit(käden kosketus lautaa) ja 180:n asteen käännös ilmas.

• Lumilautailija377

Kirjoittelen tänne todella myöhemmin kuin muut, mutta voi yhdestä neuvostani olla jollekin jotain apua jopa.
      Kannattaa aina ennen hyppyä käydä tarkistamassa hyppyrin kunto, etäisyys ländiin, hyppyrin korkeus yms.
      Jos ottaa kovat vauhdit, eikä ole tarkistanut hyppyrin ''laatua'' ennen hyppyä voi ilmassa kokea karkean halun päästä äkkiä pois. Ja pahimmassa tapauksessa tämän takia voi joku paikka murtua tai mennä sijoiltaan.

Toivottavasti nouvoistani oli apua!

#Lumilautailija377

• aff54afs

puollan..itse olen tyhmyyksissäni kerran kattonut kuinka junnut hyppii pienestä boksista ja näytti siltä että eihän noi hyppää minnekään. Minä viisaana sitten otsin vielä junnuja ylempää vauhtia, tykitin satalasis boksia kohden ja niin sitä sitten lennettiin alastulon yli ja montun pohjalle. Ei ollut herkku se, ei. Eli kannattaa aina ekana tsekata hyndät ym. ennen kuin laskee niistä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2451
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe