Heti alkuun selväksi lukijoille, että otsikko on Malakian kirjasta otettu. Malakian
piti kirjoittaa näin kovaa tekstiä, koska juutalaiset olivat silloin rappiolla. Varsin
rohkeaa puhetta silloisia ylimielisiä ja ulkokultaisia pappeja kohtaan.
Laitan tämän kohdan kahden käännöksen mukaan tähän niin näemme
mitenkä KR: 92. on kääntänyt kohdan:
Malakia 2: 1:"Te papit, teitä koskee tämä sana 2 ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi ", sanoo Herra Sebaot. " Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin
kunnioita minua."
3 - Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään, Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne
jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heittetään tuohon samaan tunkioon.
4.- Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka jonka tein Leevin kanssa pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
Sitten UM. käännöksen mukaan:
Malakia : 2 1 " " Ja tämä käsky koskee nyt teitä , oi papit." 2 Ellette
kuuntele ja ellette ota sydämenasiaksenne, että annatte kunnian minun nimelleni ", on armeijoiden Jehova sanonut , " niin minäkin lähetän päällenne kirouksen , ja minä kiroan teidän siunauksenne. Minä olenkin jo kironnut sen , koska te ette ota tätä sydämenasiaksenne. "
3 " Katso! Minä nuhtelen kylvösiementänne teidän takianne, ja minä olen levittävä rapaa kasvoillenne, juhlienne rapaa, ja teidät kannetaan siihen.
4 Ja teidän on tultava tietämään , että olen lähettänyt teille tämän käskyn , jotta liittoni Leevin kanssa pysyisi " , on armeijoiden Jehova sanonut. "
"suolet sontineen teidän silmillenne...."
1
96
Vastaukset
- agnostikko,,
Lainaat usein raamattua. Sinua nähtävästi kiinnostaa raamattu. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää.
Miksi et lukisi ja tutkisi raamattua omatoimisesti ja lähtisi jehovan todistajista koska uskoakseni olet tämän palstan vakkarina saanut jo riittävästi näyttöä ja todisteita siitä että vartiotorniseura on valheellinen lahko.
Ero lahkosta ei tarkoita uskosta luopumista. Se tarkoittaa askelta rehellisyyteen päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635288- 954894
- 524045
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493996- 2223883
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283598- 413243
- 522819
- 412397