Äänet takaisin koneeseen! Windows XP

tanja57

Hei!
Poikani eilen koneella oltuaan poisti "turhan päiväisiä ohjelmia" koneelta, ja nyt äänet eivät enään kuulu kaiuttimista. Olen ladannut Realtekin, mutta ei äänet eivät siltikään kuulu. Windows Media Player väittää että äänilaitetta ei ole. Miten ihmeessä saisin äänet taas kuulumaan?

Ja tosiaan, en tiedä yhtään kyseisestä emolevystä tai äänikortista, eikä ole CD:täkään.

6

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 57tanja

Mentyäni laitehallintaan ja sieltä ääni- video- ja peliohjaimiin, siellä ei näy äänikorttia? Mistä saan sen ja kun minulla ei ole sitä CD tä?
      myös multimediasovittimen kohdalla on keltainen kysymysmerkki

• sdsadsadsadsa

Uskon, että koneesi äänikortilta on hävinnyt jostain syystä ajurit. Varmistut asiasta, kun menet Laitehallintaan ja katsot uudestaan, että onko sielä sellaisia keltaisia ilmoituksia, jotka viittaavat usein siihen, että ajurit puuttuvat.

1) Mene http://www.download.fi/jarjestelma/jarjestelman_tiedot/cpu-z.cfm ja lataa "CPU-Z" niminen ohjelma koneellesi. Ohjelma selvittää tietokoneesi kokoonpanon, eli se pystyy antamaan sinulle paljon hyödyllistä tietoa tietokoneesi muistista, emolevystä, näytönohjaimista ja ylipäätänsä kaikista tietokoneesi komponenteista. Ohjelma ei lue koneeltasi mitään muuta kuin komponentteja, eli älä pelkää ladata. Siitä on oikeasti hyöyä.

2) Ladattuasi avaa CPU-Z ja klikkaa emolevy (Mainboard) välilehteä. Paina mieleesi kaksi ensimmäistä riviä, eli valmistajan (Manufacturer) nimi ja emolevysi malli (Model).

3) Tämän jälkeen pääset metsästämään ääniajureitasi Googlella. Kirjoita hakukenttään emolevysi valmistaja ja malli esimerkiksi seuraavasti ---> "Tähän valmistaja" "Tähän malli" "audio drivers download". Sitten pyrit etsimään emolevysi mallin vastaavia ääniajureita ja laataat ne koneellesi. Kannattaa ladata tiedosto "Program Files" kansioon tai siihen kansioon, johon asennusohjelma sen haluaa ladata. Näin latauksen ainakin pitäisi onnistua oikein.

• Meri

Lämmin kiitos

• Merkkikone?

Jos se on "merkki kone" eli esim. HP, Sony tms. niin ajurit saat valmistajan tukisivuilta ja haku tapahtuu koneen tyypillä.

• tanja57

Kiitos neuvostasi sdsadsadsadsa! Nyt äänet taas toimivat :--)

• Yks nainen

Tuosta sdsadsadsadsa:n linkistä saa pakkoladattua koneelleen Babylon-mainosohjelman, joka pilaa nettiselailun, eli en suosittele lataamaan sen englanninkielisen download-napin kautta ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2027
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1920
    Aihe