Voisiko joku kertoa miten saan hevosen lisäämään esim ravissa? kun en ole oikeen saanut siihen mistään selkeitä ohjeita.
Ja toimiiko sama laukassa ja käynnissä?
Lisätty ravi?
10
5527
Vastaukset
Jos haluat täydellisen lisätyn ravin, sinun haettava hevonen ensin peräänantoon. Monesti se riittää, mutta voi olla kootullakin hevosella helppoa. Sitten vain suoralla uralla tai lävistäjällä ajat eteen, mutta pidät kuitenkin kokoajan peräänannossa/koottuna.
- Heppatyttö99
Voisitko mitenkään tarkentaa ohjeita?
Lisättyä ravia voi ratsastaa, vaikka hevonen ei olisikaan peräänannossa, mutta se on vain helpompaa ja sirompaa tällöin. Keskiravista (eli siitä normaalista ravista) apuja eteenpäin, jolloin hevonen pidentää askeltaan, mutta tempon pitäisi pysyä suht' samana (jos hevonen ei ole peräänannossa, se pidentää kyllä askeliaan mutta tempo kiihtyy hieman).
- vai_vielä
Näytähän yksikin video missä hevonen menee oikeaa lisättyä ravia kulkematta peräänannossa tai koottuna! Jos hevonen kulkee pitkänä, se ei kanna itseään kunnolla, eikä se silloin saa askeliinsa sitä korkeutta ja pituutta mitä kouluratsastuksessa haetaan. Jotain ravurityyppistä pitkää askelta kyllä saa aikaan helpostikin, mutta ei oikeaa lisättyä ravia.
- lm
Koitappa semmosta että keräät hevoseen lyhyellä sivulla painetta (paljon jalkaa ja pidätteitä niin että hevonen lyhenee ja tuntuu eteenpäinpyrkivältä). Mulla ainakin autto. Sitten vaan pitkällä sivulla päästät meneen, mutta pidät silti kunnolla edestä kiinni, pientä liikuttelua sormilla niin että pysyy peräänannossa ja sitten jalasta eteenpäin. Kuvittele vaikka että ratsastaisit ylämäkeen. Jotkut hevoset vaatii alas istumisen että ne lisää, eivät siis välttämättä tee harjoitusravissa yhtä hyvää lisäystä.
Tuohon "pientä liikuttelua sormilla niin että pysyy peräänannossa" korjausta. Se ei ole peräänantoon menemiseen apuja, vaan ns. pakotettuun muotoon. Peräänantoon hevonen menee ratsastajan istunnan ja hevoselle miellyttävän ratsastuksen kautta, eli siihen ei ole erillisiä apuja.
- hämillään..
voisko joku neuvoo mua kevyeeseen raviin oon harrastanut puolvuotta ratsastusta ja en oo oikeen saanut kunnon neuvoja? kiitos näin etukäteen jo :)
- heppatytt011
kevyt ravi on sitä että kevennät siinä ravissa
nouset hevosen ravin tahdissa ylös ja alas. Istut alas aina, kun hevosen ulkojalka koskettaa maata, jolloin hevosen ja ratsastajan on helpompi pysyä tahdissa kaarteissa.
- Tietäjä1
Ei, vaan itse olet ylhäällä, kun hevosen ulkoetujalka on edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748