Millainen videokamera?

OTI2

Haluaisin hankkia videokameran hintaluokasta 400 - 800 euroa. Hyvä kuvanlaatu on tärkeämpi kuin koko, sillä käyttäisin kameraa enimmäkseen jalustalta juhlatilaisuuksissa. Arvostan myös äänenlaatua. Mitä suosittelet? Onko järjestelmäkamera mahdollinen vaihtoehto?

8

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Videokuvaukseen

mieluimmin videokamera. Se on siihen suunniteltu.

• video?

Tuo budjettisi on liian tiukka jos haluat hyvää kuvaa ja ääntä.
      Hyvä videokamera maksaa noin 1500 –2000€ lisäksi tarvitaan vielä editointikalusto.

Järjestelmäkameran kuvat on kovin lyhyitä varsinaisen ”koti”videon kuvaamiseen.

• Vidiootti

Miten on sitten selitettävissä että digijärkkärilla (Canon 5DMKii) pystytään taltioimaan elokuvia ja mm Housen 7 s tuotantokausi.

• jkiliygh
        Vidiootti kirjoitti:

Miten on sitten selitettävissä että digijärkkärilla (Canon 5DMKii) pystytään taltioimaan elokuvia ja mm Housen 7 s tuotantokausi.

Oikeat elokuvaajat ei ota edes 10 minuutin mittaisia otoksia, mutta harrastajat kuvaa vaikka koko päivän yhteen pötköön, jos laitteet sen sallisi.
        Canon 5DMK 2:lla saa muistaakseni vain 12 minuutin mittaisia otoksia. Harvoin tulee käytettyä.
        Canon 5DMK2 siis sopii ammattilaiselle, mutta ei harrastelijalle.

• parempi video

>>Järjestelmäkameran kuvat on kovin lyhyitä varsinaisen ”koti”videon kuvaamiseen.

Taitaisi monikin kotivideo vain parantua kuvaamalla niitä lyhyitä pätkiä ja editoimalla.

• OTI2

Toivon edelleen kokemuksia ja ajatuksia hintaluokan 400-800 euroa videokameroista. Itse olen kuvannut videopätkiä kyseisen hintaluokan pokkarilla Canon G12 ja olen tyytyväinen niiden laatuun. Juhlatilaisuudessa harmittaa kuitenkin kuvauksen katkeaminen 30 minuutin välein. Sopivasti syrjässä jalustalla olevalla kameralla saisi muutoin melkein huomiota herättämättä taltioitua juhlan tapahtumia. Uskoisin, että ehdottamastani hintaluokasta löytyisi minua tyydyttävä videokamera, mutta haluaisin kuulla kommentteja niiden hyvistä ja huonoista puolista, jotta valintani onnistuisi. Myös kokemukset erillisestä mikrofonista olisivat suotavia.
      Kiitos jo annetuista vastauksista!

• mmatsku

Nykyaikaisissa videokameroissa kait mitään suuria eroja ole. Kuvanlaatu on loistavaa tai ainakin hyvä. Osta vaikka sellainen missä on kaksi muistikorttipaikkaa niin mahtuupi matskua aikas paljon.

• tasda
        mmatsku kirjoitti:

Nykyaikaisissa videokameroissa kait mitään suuria eroja ole. Kuvanlaatu on loistavaa tai ainakin hyvä. Osta vaikka sellainen missä on kaksi muistikorttipaikkaa niin mahtuupi matskua aikas paljon.

http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe