Opinnäytetyön kanssa valtava ja erittäin kiireellinen ongelma. Minulla on melko pieni aineisto (vajaa 200 tapausta), joista taas on paljon muuttujia. Olen tehnyt niistä reilusti ristiinvertailuja ja niistä vielä khii analyysit. Vasta nyt jumalattoman työmäärän jälkeen minulle on kuitenkin selvinnyt että niitä 0 frekvenssejä ei saisi olla, ja minullahan niitä on. Mitä minun nyt pitäisi tehdä? Onko tulokset väärät? Uudelleen luokittelua ilmeisesti, mutta miten, aineisto on osittain suppea, joten luokittelu hankalaa. Ilmeisti minun kuluu käyttää sitä fisherin eksaktia testiä, mutta senkin tulkinnan kanssa on ongelmia..
Löytyykö käytännön neuvoja? Olisin valmis myös maksamaan jollekin tietäjälle joka katsoisi materiaaliani ja tekisi testit, niin epätoivonen tilanne jo on..
Meidän koulussahan siis spss:n käyttö ei kuulu opiskeluun ja ohjaava opettaja tietää aiheesta suurinpiirtein saman verran mitä minä, jos ei jopa vähemmän..
SPSS- apua?!
epätoivoinen
1
287
Vastaukset
- Älä hermostu vielä!
Pakostahan nollafrekvenssejä tulee. Ei minkään ohjelman vuoksi voida pakottaa sellaisia tuloksia, jotka eivät ole totta. Tarkista aineistostasi laskimella esimerkiksi keskiarvoja yms. yksinkertaisia tunnuslukuja. Jos toteat niiden olevan oikein, vaikka sinulla onkin mainitsemiasi 0-frekvenssejä, niin eivätköhän muutkin tulokset ole oikeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447316
- 324058
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492279- 512265
- 372258
- 432238
- 162236