Javascriptit ei toimi!

AAPUUVA!

Monilla web-sivuilla olevat javascript-linkit ei toimi. Tilarivillä lukee jotain javasta, ja kun klikkaan linkkiä ei tapahdu mitään!!! Tämä on todella turhauttavaa!

3

876

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxx

>Tilarivillä lukee jotain javasta
      Mitä selainta käytät?
      Olisit saman tien voinut kertoa tarkasti, että mitä siinä luki.

Oletan että javascript:jotain
      Jos näin oli, niin linkki on tehty kaikkien sääntöjen vastaisesti, niin ettei se toimi silloin kun JavaScript on pois kytketty.

Jos käytät IE:tä, niin voi olla että turvallisuus-syistä aktiiviset komentosarjat on poistettu käytöstä.

Mene Työkalut -> Internet-asetukset -> Suojaus
      Napsauta Luotetut sivustot (vihreä) ikonia
      napsauta sivustot... painiketta ja lisää toimimaton sivu luetteloon.

• AAPUUVA!

Sama juttu useammalla selaimella. Operaa käytän mutta IE sanoo saman. En usko linkissä olevan häikkää koska toimii monella muulla koneella. Iitsekin epäilen jotain vikaa olevan itse Javassa.

• Expertti
        AAPUUVA! kirjoitti:

Sama juttu useammalla selaimella. Operaa käytän mutta IE sanoo saman. En usko linkissä olevan häikkää koska toimii monella muulla koneella. Iitsekin epäilen jotain vikaa olevan itse Javassa.

Niin siis kuten muissa viestiketjuissa on jo todettukin, Java ja Javascript ovat kaksi eri asiaa. Javascript-engine on selaimiin sisäänrakennettu ja sitten on pääsääntöisesti erikseen asennettava Sunin Java-engine jolla siis päristellään appletteja. Eli jos saat selaimeesi virheen ja rivinumeron, liittyy se pääsääntöisesti virheelliseen Javascript-koodiin eikä sillä ole mitään tekemistä Javan kanssa. Syy miksi Javascript-koodi paukkuu voi olla itse koodissa tai selaimesi Javascript-enginen rikkoutumisessa (itselleni käynyt muutaman kerran). Enginen voi saada rikki asentelemalla kolmansien osapuolien selainlaajennuksia jotka muokkaavatkin selaimen omia dll:iä jonka jälkeen selaimen kaikki palikat eivät olekaan enää keskenään yhteensopivia. Tähän ongelmaan ei auta kuin selaimen uudelleenasentaminen tai pahimmassa tapauksessa voi joutua asentamaan koko käyttöjärjestelmän uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe