Javascriptit ei toimi!

AAPUUVA!

Monilla web-sivuilla olevat javascript-linkit ei toimi. Tilarivillä lukee jotain javasta, ja kun klikkaan linkkiä ei tapahdu mitään!!! Tämä on todella turhauttavaa!

3

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxx

>Tilarivillä lukee jotain javasta
      Mitä selainta käytät?
      Olisit saman tien voinut kertoa tarkasti, että mitä siinä luki.

Oletan että javascript:jotain
      Jos näin oli, niin linkki on tehty kaikkien sääntöjen vastaisesti, niin ettei se toimi silloin kun JavaScript on pois kytketty.

Jos käytät IE:tä, niin voi olla että turvallisuus-syistä aktiiviset komentosarjat on poistettu käytöstä.

Mene Työkalut -> Internet-asetukset -> Suojaus
      Napsauta Luotetut sivustot (vihreä) ikonia
      napsauta sivustot... painiketta ja lisää toimimaton sivu luetteloon.

• AAPUUVA!

Sama juttu useammalla selaimella. Operaa käytän mutta IE sanoo saman. En usko linkissä olevan häikkää koska toimii monella muulla koneella. Iitsekin epäilen jotain vikaa olevan itse Javassa.

• Expertti
        AAPUUVA! kirjoitti:

Sama juttu useammalla selaimella. Operaa käytän mutta IE sanoo saman. En usko linkissä olevan häikkää koska toimii monella muulla koneella. Iitsekin epäilen jotain vikaa olevan itse Javassa.

Niin siis kuten muissa viestiketjuissa on jo todettukin, Java ja Javascript ovat kaksi eri asiaa. Javascript-engine on selaimiin sisäänrakennettu ja sitten on pääsääntöisesti erikseen asennettava Sunin Java-engine jolla siis päristellään appletteja. Eli jos saat selaimeesi virheen ja rivinumeron, liittyy se pääsääntöisesti virheelliseen Javascript-koodiin eikä sillä ole mitään tekemistä Javan kanssa. Syy miksi Javascript-koodi paukkuu voi olla itse koodissa tai selaimesi Javascript-enginen rikkoutumisessa (itselleni käynyt muutaman kerran). Enginen voi saada rikki asentelemalla kolmansien osapuolien selainlaajennuksia jotka muokkaavatkin selaimen omia dll:iä jonka jälkeen selaimen kaikki palikat eivät olekaan enää keskenään yhteensopivia. Tähän ongelmaan ei auta kuin selaimen uudelleenasentaminen tai pahimmassa tapauksessa voi joutua asentamaan koko käyttöjärjestelmän uudelleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5124
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4278
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2441
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1988
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe